    From: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: ING z nowym interfejsem online i niedziałanie :)
    Date: Sun, 03 Feb 2008 15:43:48 +0100

    Witam!

    Nie wiem czy to do końca właściwa grupa ale mam nadziej że tak.

    Mam konto w ING. Od 3 lat korzystam z wersji online. Były z nią same
    kłopoty, głównie dotyczące miernej jakości kodu zarówno strony jak i
    mechanizmów autoryzacji w javie. O drobnostkachy typu "jedno hasło do
    przelewów do końca świata" nie ma co wspominać. Faktem jest że
    wielokrotnie doprowadzało mnie to do paski (szczególnie okienko
    wpisywania hasła pojawiające się dopiero po interwerwencji Alt-Tab[1] i
    inne upierdliwości). Ogólnie interfejs był chyba najmniej wygodny ze
    znanych mi, ale w końcu oddział mam pod nosem to wolałem w razie czego
    mieć gdzie iść.

    Ale dzisiaj zrobili coś co mnie dobiło. Mają nowy sytem obsługi online.
    Jest oczywiście jeszcze bardziej niewygodny (fagmenty chyba ajax oraz
    javascriptu skutecznie utrudniają pracę). Ale pal sześć, żeby tylko się
    dało przelew zrobić. No i tu zonk... nie da się. Klikam w przycisk i
    nic. 5 minut wypełniania karty przelewu szlag trafił. Dzwonie na
    helpdesk. I panienka od razu wskazała przyczynę: uzywam brzydkiej Javy
    6. Powinienem użyuwać pięknej Javy 5. I co najwazniejsze: KONIECZNIE
    wyłaczyć automatyczne aktualizacje. Dlaczego? "Bo java 6 nie obsługuje
    naszego apletu autoryzacji". Mi się wydaje raczej że to ich aplet
    autoryzacji nie obsługuje Javy 6. Ale dobra ..

    Moje pytanie:

    a) ktoś ma podobny problem z Java 6 + ING ?

    b) czy ktoś może mi powiedzieć czy w momencie uzyskania porady o
    wyłaczeniu aktualizacji i pojawieniu się dziury w Javie bank zwraca
    pieniądze skradzone z konta ?.

    PS. Dzisiajeszy dzień to chyba koniec korzystania przeze mnie z usług
    ING w wersji elektronicznej. Takiej fuszerki użytkowej dawno nie
    widziałem. O kodzie nie mogę sie wypowiadać, ale mam wrażenie że po
    drugiej stronie kabla stoi zespół developerów mających doświadczenie w
    robieniu stron PHP na studiach a nie wygodnych systemów bankowych.

    [1] Tak, sprawdzałem na wielu systemach, na większosci są kłopoty z tym
    okienkiem.