  • 1. Data: 2003-07-17 20:31:08
    Temat: Inne dane a odpowiedzialność banku (mBank)
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Czy jeżeli na wskutek umyślnego oszustwa pieniądze należne mi (transakcja
    Allegro) trafią na konto jakiegoś złodzieja (w nagłówku moje dane - numer
    konta nie mój) To bank ponosi odpowiedzialność za zaksięgowanie wpłaty mimo
    błędnych danych w nagłówku ?

    --
    pozdrawiam
    Joogi

  • 2. Data: 2003-07-17 21:02:24
    Temat: Re: Inne dane a odpowiedzialność banku (mBank)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Joogi wrote:
    > moje dane - numer konta nie mój) To bank ponosi odpowiedzialność za
    > zaksięgowanie wpłaty mimo błędnych danych w nagłówku ?

    Nie.
    Dane te sprawdza sie dopiero jesli jest cos zle z kontem itp.
    Scigaj oszusta.

  • 3. Data: 2003-07-18 09:49:00
    Od: "mariax" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bf72ln$cme$1@news.onet.pl...

    > Nie.
    > Dane te sprawdza sie dopiero jesli jest cos zle z kontem itp.
    > Scigaj oszusta.

    .
    Co do odpowiedzialności banku: rachunek był niezgodny z brzmieniem. Fakt,
    jak sa przelewy księgowane automatycznie, to system g...obchodzi, jakie sa
    dane odbiorcy.
    Ważny jest prawidłowy (istniejący) numer rachunku. Ale nie zdejmuje to z
    banku odpowiedzialności (!).
    Jezeli zaszła taka sytuacja, to Joogi , a w zasadzie zleceniodawca ma pełne
    prawo złożyc reklamacje, która musi zostac uznana. Problem w tym, że z tego
    co zrozumiałem, to zleceniodawca jest oszustem. Aby go ścigac osobiście
    trzeba by otrzymac jego dane z Allegro lub banku, co bez prokuratury raczej
    nie jest możliwe.

    Musze przyznac, że ciekawy przypadek. Wina banku jest ewidentna. Jeżeli
    Joogi ma potwierdznie tej operacji, to mimo wszystko spróbował bym z tym
    uderzyc do banku.
    .

    Pozdr,
    mariax

  • 4. Data: 2003-07-18 16:31:44
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Użytkownik "mariax" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Musze przyznac, że ciekawy przypadek. Wina banku jest ewidentna. Jeżeli
    > Joogi ma potwierdznie tej operacji, to mimo wszystko spróbował bym z tym
    > uderzyc do banku.
    > .

    Niestety - nie tylko Joogi ma takie potwierdzenie.... ktoś z tego uczynił
    sobie sposób na utrzymanie i zarabia regularnie czychając na naiwnych
    początkujących Allegrowiczów...

  • 5. Data: 2003-07-19 00:47:43
    Od: "Bolon" <n...@a...pl>

    Joogi <N...@w...pl> wrote in message

    > Niestety - nie tylko Joogi ma takie potwierdzenie.... ktoś z tego uczynił
    > sobie sposób na utrzymanie i zarabia regularnie czychając na naiwnych
    > początkujących Allegrowiczów...

    A na czym polega błąd początkujących Allegrowiczów
    w tym przypadku ?

    Bolon