  • 31. Data: 2011-05-07 13:34:59
    Temat: Re: "Inne zdarzenia lsowe" - definicja
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-05-07 12:31, Piotr Gałka pisze:

> [...]

    Chodzi o to, że podając oprocentowanie roczne, za każdy dzień odsetki
    wynoszą procent/365. Co dla lat przestępnych pewnie da efekt taki, że
    zapłaci się więcej odsetek niż wynika z podanej stopy procentowej,
    bo odsetki będą za 366 dni.

    > Ale w każdych 400 latach 3 przestępne znikają.
    > To by wychodziło rok = 365,2425 dnia.
    > Może zamiast dni liczyć godziny.

    Czyli zapis do umowy - "dzień ma 24 godziny"
    Ale co jakiś czas dodaje się sekundę przestępną bo Ziemia nie kręci się
    równo - i problem mamy ponownie :-)

  • 32. Data: 2011-05-07 17:06:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-07 15:34, Bogdan B. wrote:
    > wynoszą procent/365. Co dla lat przestępnych pewnie da efekt taki, że
    > zapłaci się więcej odsetek niż wynika z podanej stopy procentowej,
    > bo odsetki będą za 366 dni.

    Nie, bo rok ma 365 dni i JUŻ! Mam to na papierze.

    > Czyli zapis do umowy - "dzień ma 24 godziny"

    Nie trzeba. Po coś Główny Urząd Miar jest. Myślę że raz na jakiś czas
    ktoś może rozeslać maila, wołać ze schodów, posyłać gońców lub wysyłać
    polecone priorytetowe do prawników bankowych że właśnie się skończył
    luty a zaczyna marzec czy coś. Brytyjczycy już coś takiego mają w
    podobnym sensie:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Time_ball

    Może troche przesarzałe ale dokładniejsze od definicji którą posiadam w
    umowie.

  • 33. Data: 2011-05-11 00:02:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" ipu37k$mel$...@n...onet.pl

    > Hmmm.... bo identyczne pytanie zadal ubezpieczyciel *mi*.
    > Co to sa u diabła inne zdarzenia losowe? Powódz lub atak
    > kosmitów z Andromedy wliczają się?

    Zmartwychwstanie lewej nogi OBLa -- Osamy bin Ladena. :)

    Ponoć odwalili mu głowę strzałem z przenośnego działka (ponad 20 mm to
    już nie karabin, ale działo) więc niby śmierć jest pewna, ale kto wie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'