-
1. Data: 2003-12-11 10:18:15
Temat: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: "Maciej K. Nowak" <m...@n...invalid>
Witam,
Hmm, jak wygląda sprawa z kupowaniem tam za pomocą Inteligo?
Znaczy się, pogooglałem w archiwum i znalazłem opinie, że
wszystko powinno być OK, ale czy ktoś miał może kłopoty z kupieniem
tam czegokolwiek?
Sprawa wygląda mniej więcej tak: zamówiłem tam sobie kilka
książek, na niewielką kwotę, wszystkie miały "usually dispatched
within 24 hours", wszystko pięknie - w ciągu najbliższej doby
status zamówienia zmienił się na "Dispatching soon", na koncie
bank zablokował odpowiednią kwotę i - no właśnie, od tamtej
pory minął tydzień, blokada zniknęła (pieniędzy nie ściągnięto),
a status zamówienia to w dalszym ciągu "Dispatching soon".
Nie ma co ukrywać, trochę się tym zaniepokoiłem, wcześniej
w Amazonie nic nie kupowałem i nie bardzo wiem jak to wygląda
w przypadku płacenia Inteligo. Nie bardzo wiem, czego się spodziewać:
Amazon skasuje mi zamówienie? Ściągnie kasę po 7 dniach (opis
w koncie inteligo zaznacza, że istnieje taka możliwość)? Czeka
mnie seria bolesnych zastrzyków?
Ja jestem niespotykanie spokojny człowiek, wolałbym uniknąć
komplikacji, słania maili, gróźb, próśb i innych męczących
czynności. No, ale gdy życie zmusi...
Swoją drogą może coś pokręciłem? Jak z podawaniem polskich
znaków w ichnich formularzach? Czy w przypadku wysyłki
do Polski adres wysyłki i rachunku musi być ten sam?
(Amazon nie protestował, gdy podałem różne)
Cholera, a te książki miały być świątecznym prezentem :-(
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
2. Data: 2003-12-11 11:59:05
Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
> Sprawa wygląda mniej więcej tak: zamówiłem tam sobie kilka
> książek, na niewielką kwotę, wszystkie miały "usually dispatched
> within 24 hours", wszystko pięknie - w ciągu najbliższej doby
> status zamówienia zmienił się na "Dispatching soon", na koncie
> bank zablokował odpowiednią kwotę i -
Znaczy się amazon udanie zautoryzował transakcję, nie ma tu problemu
związanego z typem karty.
> no właśnie, od tamtej pory minął tydzień, blokada zniknęła
> (pieniędzy nie ściągnięto),
W inteligo blokady pod nie rozliczone transakcje karciane znikają po
tygodniu. Nie zmienia to faktu że jeśli amazon przyśle rozliczenie, to
kwotę ściągną - więc lepiej trzymaj odpowiednią kwotę na rachunku by
się nie zrobił nielegalny debet.
> a status zamówienia to w dalszym ciągu "Dispatching soon".
Czyli amazon szuka, szuka tych książek i coś nie może ich znaleźć albo
ma jakiś inny problem (ale jednak najprawdopodobniej czegoś z
zamówienia jednak nie mieli na stanie i czekają)
Musisz wyjaśniać sprawę z amazonem.
-
3. Data: 2003-12-11 12:24:10
Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: "Maciej K. Nowak" <m...@n...invalid>
"Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message
news:87oeuflg52.fsf@cauchy.softax.local
> W inteligo blokady pod nie rozliczone transakcje karciane znikają po
> tygodniu. Nie zmienia to faktu że jeśli amazon przyśle rozliczenie, to
> kwotę ściągną - więc lepiej trzymaj odpowiednią kwotę na rachunku by
> się nie zrobił nielegalny debet.
Z tym problemu raczej nie będzie - mam nadzieję. Zawsze trzymam
na rachunku kwotę dostatecznie wysoką, by w razie czego móc
się z takich transakcji rozliczyć.
> Musisz wyjaśniać sprawę z amazonem.
Ok. Dzięki stokrotne, dobry człowieku ;)
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
4. Data: 2003-12-11 13:50:54
Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: "G." <mckenna@kill spammer.gazeta.pl>
W artykule <V...@g...com> z dnia czw 11. grudnia 2003
13:24 Maciej K. Nowak m...@n...invalid napisał:
>> Musisz wyjaśniać sprawę z amazonem.
>
> Ok. Dzięki stokrotne, dobry człowieku ;)
>
Jeżeli zamawiałeś niedawno, to oni mają teraz szał świątecznych zakupów tak
że to "dispatching soon" może chwilę potrwać. Zalecam spokój - sam tam
kupuję od lat i jeszcze nie było problemów (no chyba że czegoś na "special
order" nie mogli znaleźć).
--
G.404.
"My only regret in life is that I am not someone else"
-
5. Data: 2003-12-11 15:04:09
Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Maciej K. Nowak napisał:
Na wiekszosc pytan Ci odpowiedziano, ja dodam drobiazg
> Swoją drogą może coś pokręciłem? Jak z podawaniem polskich
> znaków w ichnich formularzach? Czy w przypadku wysyłki
> do Polski adres wysyłki i rachunku musi być ten sam?
> (Amazon nie protestował, gdy podałem różne)
Kupujac w amerykanskim amazonie podalem nie swoje adresy zarowno
shipping jak i billing. Placilem swoja karta Inteligo. Poszlo bez bolu.
Co ciekawe zamowilem ksiazke z Polski w poniedzialek wieczorem, w srode
rano (amerykanskie, czyli nasze wczesne popoludnie) ksiazka byla na
miejscu. Wybralem najtansza przesylke. ;-)
Bartol
-
6. Data: 2003-12-11 15:21:31
Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
Od: "Robert" <u...@o...pl>
bra0tm$44f$...@i...gazeta.pl,
Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>:
> Użytkownik Maciej K. Nowak napisał:
>
> Na wiekszosc pytan Ci odpowiedziano, ja dodam drobiazg
>
>> Swoją drogą może coś pokręciłem? Jak z podawaniem polskich
>> znaków w ichnich formularzach? Czy w przypadku wysyłki
>> do Polski adres wysyłki i rachunku musi być ten sam?
>> (Amazon nie protestował, gdy podałem różne)
>
> Kupujac w amerykanskim amazonie podalem nie swoje adresy zarowno
> shipping jak i billing. Placilem swoja karta Inteligo. Poszlo bez
> bolu. Co ciekawe zamowilem ksiazke z Polski w poniedzialek wieczorem,
> w srode rano (amerykanskie, czyli nasze wczesne popoludnie) ksiazka
> byla na miejscu. Wybralem najtansza przesylke. ;-)
Tak, ale w brytyjskim jest inaczej: przesylka jest drozsza, wolniejsza i
ceny wyzsze.
Co do amazon.com, to ich przesylki "podstawowe" rewelacyjnie przyspieszyly
kilka miesiecy temu.
Natomiast nie przechodzi mi zadna polska karta w kanadyjskim amazon.ca - czy
komus sie udalo?
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta