-
1. Data: 2005-03-29 10:23:53
Temat: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>
17 marca wysłałem polecony do Inteligo z dyspozycją zamknięcia rachunku i
przelania całości środków na Lukasa. Według par. 18 pkt 4 Regulaminu
prowadzenia konta, bank powinien zablokować dostęp do rachunku. Nadal się
jednak swobodnie loguję. Gdy zapytałem mailem co się dzieje - odpowiedziano
mi, że par. 18 pkt 1 mówi, iż okres wypowiedzenia liczy się od daty
OTRZYMANIA pisma przez Bank. Teraz pytanie za 100 punktów: jak mam sprawdzić
czy udowodnić, że Bank pismo otrzymał? Zasugerowano mi albo dzwonienie na
infolinię (na której i tak nic nie załatwię, oprócz wysokich kosztów), albo
ponowne przesłanie pisma za potwierdzeniem odbioru (koszty+bank zawsze może
go nie podjąc, tudzież poleży sobie nawet 14 dni przed podjęciem itp).
Czy ktoś wie jak "poznać", iż bank dostał pismo, tudzież jak zmusić Inteligo
(PKO BP) do wypisania mnie z grona swoich klientów?
--
pozdrawiam
Szymon
-
2. Data: 2005-03-29 11:09:40
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Szymon napisał(a):
> 17 marca wysłałem polecony do Inteligo z dyspozycją zamknięcia rachunku i
> przelania całości środków na Lukasa. Według par. 18 pkt 4 Regulaminu
> prowadzenia konta, bank powinien zablokować dostęp do rachunku.
Owszem, ale gdzie jest napisane, że blokuje pierwszego dnia okresu
wypowiedzenia? :-)
> Nadal się
> jednak swobodnie loguję.
> Gdy zapytałem mailem co się dzieje - odpowiedziano
> mi, że par. 18 pkt 1 mówi, iż okres wypowiedzenia liczy się od daty
> OTRZYMANIA pisma przez Bank.
No i słusznie. Co bank ma obchodzić co z listem robi poczta.
> Teraz pytanie za 100 punktów: jak mam sprawdzić
> czy udowodnić, że Bank pismo otrzymał?
Sprawdzić: zadzwonić i spytać
Udowodnić: przed sądem, dowód nadania poleconego + ew. ZPO
> Zasugerowano mi albo dzwonienie na
> infolinię (na której i tak nic nie załatwię, oprócz wysokich kosztów),
Co znaczy "nic nie załatwię oprócz wysokich kosztów"?
> albo
> ponowne przesłanie pisma za potwierdzeniem odbioru (koszty+bank zawsze może
> go nie podjąc, tudzież poleży sobie nawet 14 dni przed podjęciem itp).
Czy Ty czasem nie układasz spiskowej teorii dziejów?
> Czy ktoś wie jak "poznać", iż bank dostał pismo,
j/w
> tudzież jak zmusić Inteligo
> (PKO BP) do wypisania mnie z grona swoich klientów?
Wysłać wypowiedzenie listem poleconym.
-
3. Data: 2005-03-29 11:30:23
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>
> Owszem, ale gdzie jest napisane, że blokuje pierwszego dnia okresu
> wypowiedzenia? :-)
OK, zatem liczę, że jednak zablokują.
> No i słusznie. Co bank ma obchodzić co z listem robi poczta.
Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki. Wystarczyłoby podać okres
wypowiedzenia 37 dni od nadania priorytetu lub 44 dni ekonomicznego. Tu
raczej jest problem z reakcją banku, a nie poczty.
> Sprawdzić: zadzwonić i spytać
Niestety tak się nie da wypowiedzieć umowy. Tylko polecony. Nie mam
możliwości nagrania rozmowy telefonicznej, więc potem nie będę mógł się
powołać na info z ich linii.
> Co znaczy "nic nie załatwię oprócz wysokich kosztów"?
Wystarczy, że porównam 6% w lukasie do 2% w Inteligo i już wiadomo dlaczego
każdego dnia trzymania w Inteligo tracę. Przelać nie chcę, bo każdy ruch z
Inteligo kosztuje.
> Czy Ty czasem nie układasz spiskowej teorii dziejów?
Póki co opisałem same fakty.
> Wysłać wypowiedzenie listem poleconym.
Raz poszło. Znaczy się... wysyłać do skutku? No mogę, ale... koszty, koszty,
koszty... Jednak PKO BP działało sprawniej - swego czasu też mnie nie
chcieli wypuścić, jednak po interwencji u dyrektora oddziału okazało się, że
jednak mogę zamknąć rachunek i wypłacić swoje pieniądze. Dlatego na kwiatki
w Inteligo jestem przyzwyczajony i w zasadzie przeznaczyłem już sporą kwotę
na koszty związane z wypowiedzeniem umowy, jednak mimo to nie chcę, aby była
ona nazbyt wielka.
-
4. Data: 2005-03-29 11:38:38
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Szymon said the following On 2005-03-29 13:30:
[...]
> Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki. Wystarczyłoby podać okres
gdzie ? Możesz podać źródło ?
KJ
-
5. Data: 2005-03-29 11:54:37
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>
> gdzie ? Możesz podać źródło ?
Dowolna placówka pocztowa lub www.poczta-polska.pl
Cytat ze strony:"Przesyłki PRIORYTETOWE krajowe będą dostarczane następnego
dnia roboczego po dniu nadania jeśli zostaną przez Państwa nadane do
godziny:
a.. 17.00 na terenach miast wojewódzkich
b.. 16.00 na terenach miast powiatowych
c.. 15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)."
" Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :
a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu
nadania, "
-
6. Data: 2005-03-29 11:57:32
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>
> " Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :
>
> a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu
> nadania, "
Jeśli zatem przyjąć (wzorem mBanku, do którego Inteligo swego czasu mocno
się porównywało), iż termin zablokowania dostępu do konta oznacza termin
dostarczenia wypowiedzenia, ów zapis powinien brzmieć: na terenie kraju do 3
dni roboczych, do Inteligo 7 dni - przynajmniej na dziś :-)))
-
7. Data: 2005-03-29 12:10:59
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: "Paweł" <n...@k...ru>
> Dowolna placówka pocztowa lub www.poczta-polska.pl
> Cytat ze strony:"Przesyłki PRIORYTETOWE krajowe będą dostarczane
następnego
> dnia roboczego po dniu nadania jeśli zostaną przez Państwa nadane do
> godziny:
> a.. 17.00 na terenach miast wojewódzkich
>
> b.. 16.00 na terenach miast powiatowych
>
> c.. 15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)."
jak mi załatwisz żeby poczta z trąbką doręczała wszystkie wysyłane przez
moją firmę listy polecone priorytetowe na następny dzień to cię uściskam i
wręcze całkiem fajną gratyfikacje pieniężną
a tak serio to naucz sie czytać to co małym druczkiem
- poczta nigdzie nie gwarantuje że dostarczy taki list następnego dnia - jak
sie zapytasz o gwarancje a nie o marketingowy bełkot to sie dowiesz że
takiej gwarancji nie ma bo oni dostarczają "90% przesyłek w tym terminie"
po drugie jak zaczynasz pisać o rezerwowaniu sporej kwoty na koszty
rozwiązania umowy a potem żal Ci wysłać listu ZPO to zaczyna brzmieć
śmiesznie
btw - koszty rozmów z linią tel inteligo też nie są kosmiczne - ale to na
marginesie
tak serio - chcesz uderzyć psa, kij sie zawsze znajdzie, za chwile spadnie
oprocentowanie w lukasie skoczy gdzie indziej to będziesz z takim samym
zapałem rozwiązywał umowę z lukasem ?
to dopiero przygotuj sie na niespodzianki - ja próbowałem już kilka razy
podchodzić do tematu i dałem sobie w końcu spokój :-)
-
8. Data: 2005-03-29 12:12:50
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Szymon napisał(a):
>>Owszem, ale gdzie jest napisane, że blokuje pierwszego dnia okresu
>>wypowiedzenia? :-)
>
> OK, zatem liczę, że jednak zablokują.
Np. ostatniego dnia okresu wypowiedzenia. Albo na minutę przed
zamknięciem rachunku. Czyli _W_ okresie wypowiedzenia.
>>No i słusznie. Co bank ma obchodzić co z listem robi poczta.
>
> Poczta ściśle określa czas dostarczenia przesyłki.
Nie określa. A nawet jeśli, to nadawcy. Bankowi nic do tego. Liczenie wg
daty otrzymania wypowiedzenia jest uczciwe i całkowicie normalne.
> Wystarczyłoby podać okres
> wypowiedzenia 37 dni od nadania priorytetu lub 44 dni ekonomicznego. Tu
> raczej jest problem z reakcją banku, a nie poczty.
Bez sensu.
>>Sprawdzić: zadzwonić i spytać
>
> Niestety tak się nie da wypowiedzieć umowy.
A kto mówił, że się da? Przecież pytałeś o to, jak się SPYTAĆ czy
wypowiedzenie dotarło. To odpowiadam - przez telefon.
> Tylko polecony. Nie mam
> możliwości nagrania rozmowy telefonicznej, więc potem nie będę mógł się
> powołać na info z ich linii.
Ale po co na cokolwiek gdziekolwiek chcesz się powoływać?
Naprawdę nie rozumiem w czym widzisz problem.
>>Co znaczy "nic nie załatwię oprócz wysokich kosztów"?
>
> Wystarczy, że porównam 6% w lukasie do 2% w Inteligo i już wiadomo dlaczego
> każdego dnia trzymania w Inteligo tracę. Przelać nie chcę, bo każdy ruch z
> Inteligo kosztuje.
A Ty sądzisz, że ten ostatni przelew to darmowy będzie?
Poza tym - załatwisz tyle, że się dowiesz, czy wypowiedzenie wypłynęło.
A o to przecież chodzi.
>>Czy Ty czasem nie układasz spiskowej teorii dziejów?
>
> Póki co opisałem same fakty.
Jeden fakt i całą spiskową teorię dziejów "co by było gdyby"..
> Raz poszło.
I pięknie. Starczy.
> Znaczy się... wysyłać do skutku?
Ale PO CHOLERĘ? Innymi słowy: o co Ci w ogóle chodzi? Bo naprawdę nie
nadążam.
-
9. Data: 2005-03-29 12:14:03
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Szymon napisał(a):
> Jeśli zatem przyjąć iż termin zablokowania dostępu do konta oznacza termin
> dostarczenia wypowiedzenia
I otóż to. Założyłeś, tylko nie wiadomo skąd to założenie...
-
10. Data: 2005-03-29 12:20:45
Temat: Re: Inteligo - rozwiązanie umowy
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Szymon said the following On 2005-03-29 13:54:
>>gdzie ? Możesz podać źródło ?
>
>
> Dowolna placówka pocztowa lub www.poczta-polska.pl
> Cytat ze strony:"Przesyłki PRIORYTETOWE krajowe będą dostarczane następnego
> dnia roboczego po dniu nadania jeśli zostaną przez Państwa nadane do
> godziny:
> a.. 17.00 na terenach miast wojewódzkich
>
> b.. 16.00 na terenach miast powiatowych
>
> c.. 15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)."
>
>
> " Przesyłki ekonomiczne - to kategoria przesyłek listowych doręczanych :
>
> a.. na terenie kraju - do trzeciego dnia roboczego po dniu
> nadania, "
>
No nieźle. Ktoś kto to powiesił na stronie PP powinien wylecieć z
roboty. Dzięki za cynk. Chyba, że faktycznie PP się _mocno_ poprawilo.
KJ
>
>
>
>