-
21. Data: 2006-04-23 18:09:39
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: " - Robert -" <r...@g...pl>
wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl> napisał(a):
>
> Ciekawy pomysł na procedurę:
> Dzwoni do nas ktoś z infolini banku:
> Przedstawia się pyta się z kim rozmawia a potem prosi o potwierdzenie
> danych.
> Mówi nam np. pierwsza, piątą i siódmą cyfrę z naszego nr. pesel i
> prosi nas o drugą, czwartą i ósmą :)
> Ciekawie by to wyglądało. Albo powinien być ustalony telekod dla
> banku. Tzn. my znamy tajny telekod, ktoś z info linii dzwoni, my go
> pytamy o wyrywkowe cyfry z tego telekody i już mammy jakąś pewność że
> to ktoś z banku.
>
Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do konta
internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
Nigdy nie prosi o wszystkie.
W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji, gdzie sie
sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.
Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
Inna ciekawostka bylyby 6 cyfrowe PINy do kart, a przy autoryzacji podawalbys
jedynie 4 z 6 cyfr.
--
Pozdrowienia
Robert
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
22. Data: 2006-04-23 18:30:54
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>
In news:e2gft3$h2a$1@inews.gazeta.pl, * - Robert -* wrote:
> Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do
> konta internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
> Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani
> prosi o 3 cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z
> hasla.
> Nigdy nie prosi o wszystkie.
> W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji,
> gdzie sie sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.
>
> Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
> podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika oraz o
chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.
--
darnok
-
23. Data: 2006-04-23 18:38:56
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
- Robert - <r...@g...pl> wrote:
> Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
> podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
Jak rozumiem chodzi Ci o telekod?
Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło podawać pełnego w Multi.
(pomijając to że się zawsze autoryzuję, bo to ja dzwonię)
--
Przemysław Maciuszko
-
24. Data: 2006-04-23 19:12:49
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
" - Robert -" <r...@g...pl> writes:
> Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
> cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
Tylko ze to jest w porzadku gdy sam dzwonisz do banku, a nie gdy *ktos*
dzwoni do Ciebie.
--
Krzysztof Halasa
-
25. Data: 2006-04-23 19:15:01
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
darnok napisał(a):
> W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika
> oraz o chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.
A to już w ogóle hardkor :-)
-
26. Data: 2006-04-23 20:07:35
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl>
chodziło mi o nazwisko panieńskie matki (a nie imie) - naprwdę jest się
czego czepiać...
OK, telekody i piny są, ale dla Banku a nie dla Ciebie, tzn. ja
zadzwonie do kogoś i zapytam o pierwszy lub drugi numer telekody, to on
mi powie! ale jak bym zadzwonił (podszywając się pod np. Inteligo) a
użytkownik mi by zadał pytanie o wcześniej ustalony KOD, który zna
Inteligo i użytkownik, to ja bym mu tego nie podał a on by miał jasność
że ktoś się podszywa po Inteligo
-
27. Data: 2006-04-24 09:18:01
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: "Pen" <p...@g...pl>
Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
wiadomości news:e2gh8f$q55$1@nemesis.news.tpi.pl...
> In news:e2gft3$h2a$1@inews.gazeta.pl, * - Robert -* wrote:
> W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika oraz
> o chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.
zadzwoni parę razy i ma pełny pin
-
28. Data: 2006-04-24 19:09:37
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: " - Robert -" <r...@g...pl>
Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):
> " - Robert -" <r...@g...pl> writes:
>
> > Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
> > cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
>
> Tylko ze to jest w porzadku gdy sam dzwonisz do banku, a nie gdy *ktos*
> dzwoni do Ciebie.
Tak jest jak dzwonisz. Napisalem powyzej, ze jezeli bank zadzwoni do Ciebie to
laczy z systemem autoryzacji IVR i wracasz z powrotem do konsultanta, ktory do
Ciebie dzwonil. Masz rowniez opcje rozlaczenia sie i zadzwonienia do banku
samodzielnie.
--
Pozdrawiam,
Robert
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
29. Data: 2006-04-24 19:10:40
Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
Od: " - Robert -" <r...@g...pl>
Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):
> - Robert - <r...@g...pl> wrote:
>
> > Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
> > podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
>
> Jak rozumiem chodzi Ci o telekod?
> Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło podawać pełnego w Multi.
> (pomijając to że się zawsze autoryzuję, bo to ja dzwonię)
Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o podanie pelnego hasla przy logowaniu sie
przez www.
--
Pozdrawiam,
Robert
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/