eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo - telefon o zablokowaniu karty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2006-04-23 18:09:39
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl>

    wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl> napisał(a):
    >
    > Ciekawy pomysł na procedurę:
    > Dzwoni do nas ktoś z infolini banku:
    > Przedstawia się pyta się z kim rozmawia a potem prosi o potwierdzenie
    > danych.
    > Mówi nam np. pierwsza, piątą i siódmą cyfrę z naszego nr. pesel i
    > prosi nas o drugą, czwartą i ósmą :)
    > Ciekawie by to wyglądało. Albo powinien być ustalony telekod dla
    > banku. Tzn. my znamy tajny telekod, ktoś z info linii dzwoni, my go
    > pytamy o wyrywkowe cyfry z tego telekody i już mammy jakąś pewność że
    > to ktoś z banku.
    >

    Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do konta
    internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
    Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
    cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
    Nigdy nie prosi o wszystkie.
    W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji, gdzie sie
    sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.

    Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
    Inna ciekawostka bylyby 6 cyfrowe PINy do kart, a przy autoryzacji podawalbys
    jedynie 4 z 6 cyfr.

    --
    Pozdrowienia

    Robert


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 22. Data: 2006-04-23 18:30:54
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e2gft3$h2a$1@inews.gazeta.pl, * - Robert -* wrote:

    > Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do
    > konta internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
    > Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani
    > prosi o 3 cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z
    > hasla.
    > Nigdy nie prosi o wszystkie.
    > W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji,
    > gdzie sie sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.
    >
    > Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    > podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.

    W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika oraz o
    chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.

    --
    darnok


  • 23. Data: 2006-04-23 18:38:56
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    - Robert - <r...@g...pl> wrote:

    > Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    > podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.

    Jak rozumiem chodzi Ci o telekod?
    Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło podawać pełnego w Multi.
    (pomijając to że się zawsze autoryzuję, bo to ja dzwonię)

    --
    Przemysław Maciuszko


  • 24. Data: 2006-04-23 19:12:49
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " - Robert -" <r...@g...pl> writes:

    > Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
    > cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.

    Tylko ze to jest w porzadku gdy sam dzwonisz do banku, a nie gdy *ktos*
    dzwoni do Ciebie.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 25. Data: 2006-04-23 19:15:01
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    darnok napisał(a):

    > W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika
    > oraz o chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.

    A to już w ogóle hardkor :-)


  • 26. Data: 2006-04-23 20:07:35
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl>

    chodziło mi o nazwisko panieńskie matki (a nie imie) - naprwdę jest się
    czego czepiać...

    OK, telekody i piny są, ale dla Banku a nie dla Ciebie, tzn. ja
    zadzwonie do kogoś i zapytam o pierwszy lub drugi numer telekody, to on
    mi powie! ale jak bym zadzwonił (podszywając się pod np. Inteligo) a
    użytkownik mi by zadał pytanie o wcześniej ustalony KOD, który zna
    Inteligo i użytkownik, to ja bym mu tego nie podał a on by miał jasność
    że ktoś się podszywa po Inteligo


  • 27. Data: 2006-04-24 09:18:01
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: "Pen" <p...@g...pl>


    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:e2gh8f$q55$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > In news:e2gft3$h2a$1@inews.gazeta.pl, * - Robert -* wrote:

    > W Peako SA jak oddzwania panieka z peako24 to prosi o nr uzytkownika oraz
    > o chyba 2 losowe cyfry z pinu - nie wszystkie.

    zadzwoni parę razy i ma pełny pin



  • 28. Data: 2006-04-24 19:09:37
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > " - Robert -" <r...@g...pl> writes:
    >
    > > Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
    > > cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
    >
    > Tylko ze to jest w porzadku gdy sam dzwonisz do banku, a nie gdy *ktos*
    > dzwoni do Ciebie.

    Tak jest jak dzwonisz. Napisalem powyzej, ze jezeli bank zadzwoni do Ciebie to
    laczy z systemem autoryzacji IVR i wracasz z powrotem do konsultanta, ktory do
    Ciebie dzwonil. Masz rowniez opcje rozlaczenia sie i zadzwonienia do banku
    samodzielnie.

    --
    Pozdrawiam,

    Robert

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 29. Data: 2006-04-24 19:10:40
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > - Robert - <r...@g...pl> wrote:
    >
    > > Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    > > podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
    >
    > Jak rozumiem chodzi Ci o telekod?
    > Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło podawać pełnego w Multi.
    > (pomijając to że się zawsze autoryzuję, bo to ja dzwonię)

    Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o podanie pelnego hasla przy logowaniu sie
    przez www.

    --
    Pozdrawiam,

    Robert


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1