eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo - telefon o zablokowaniu kartyRe: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " - Robert -" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Date: Sun, 23 Apr 2006 18:09:39 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <e2gft3$h2a$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1...@s...pl> <e2fek0$c4e$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: px82.internetdsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1145815779 17482 172.20.26.237 (23 Apr 2006 18:09:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Apr 2006 18:09:39 +0000 (UTC)
    X-User: robert.5055
    X-Forwarded-For: 172.20.6.161
    X-Remote-IP: px82.internetdsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:383958
    [ ukryj nagłówki ]

    wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl> napisał(a):
    >
    > Ciekawy pomysł na procedurę:
    > Dzwoni do nas ktoś z infolini banku:
    > Przedstawia się pyta się z kim rozmawia a potem prosi o potwierdzenie
    > danych.
    > Mówi nam np. pierwsza, piątą i siódmą cyfrę z naszego nr. pesel i
    > prosi nas o drugą, czwartą i ósmą :)
    > Ciekawie by to wyglądało. Albo powinien być ustalony telekod dla
    > banku. Tzn. my znamy tajny telekod, ktoś z info linii dzwoni, my go
    > pytamy o wyrywkowe cyfry z tego telekody i już mammy jakąś pewność że
    > to ktoś z banku.
    >

    Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do konta
    internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
    Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
    cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
    Nigdy nie prosi o wszystkie.
    W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji, gdzie sie
    sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.

    Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
    Inna ciekawostka bylyby 6 cyfrowe PINy do kart, a przy autoryzacji podawalbys
    jedynie 4 z 6 cyfr.

    --
    Pozdrowienia

    Robert


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1