  • 141. Data: 2016-11-14 10:39:08
    Temat: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 09:37, Piotr Gałka pisze:
    > Nie zauważasz tej różnicy, że bankowy wisienkobiorca nigdy podczas tego
    > 'procederu' nie musi skłamać, a ktoś kto kupuje 6 opakowań kawy, a za
    > chwilę wraca z pustymi opakowaniami musi mijać się z prawdą twierdzą, że
    > wypił, ale mu nie smakowało.

    Znowu poruszamy aspekt moralny którego nie da się wykazać prawnie
    zwłaszcza w tym przypadku.
    Pod względem prawnym nie ma różnicy.

    A jeśli już mamy poruszać aspekty moralne to róbmy to zawsze.

    Albo rybki albo akwarium :-)

  • 142. Data: 2016-11-14 10:41:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 09:17, Piotr Gałka pisze:

    > Wziąłem oczywiście te większe, droższe bo były tańsze :).

    wyjątek potwierdzający regułę :-)

  • 144. Data: 2016-11-14 13:11:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > A jak się przeoczyło i nie zastrzegło?

    To wtedy maja zastosowanie przepisy ogólne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 143. Data: 2016-11-14 13:11:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > To był łopatologiczny przykład żeby każdy zaczaił.
    > Cokolwiek myślący klient zna takich przypadków wiele i nie tylko w
    > sklepach.

    co było lopatologicznym przykładem?
    Mogłbys sie posługiwać konkretnymi przykładami zamiast mało wartych
    ogólników?

    > Ale przecież szersze poruszanie tematu oszustwa i jego piętnowania jak
    > widać może być źle zrozumiane a i wyrywania zdań z kontekstu jest
    > modne.

    Dupa.

    > Jestem zdziwiony że jest w narodzie aż taka pobłażliwość dla
    > naciągaczy, oszustów i złodziei.

    Przestań ja w takim razie upowrzechniac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 145. Data: 2016-11-14 14:47:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 13:11, Budzik pisze:
    > Przestań ja w takim razie upowrzechniac.

    Biedna ta dupa i ten kot co go odwracasz ogonem.

  • 146. Data: 2016-11-14 16:19:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przypominają mi sie walki zapasnicze panien o suknie slubne (USA) lub tłum wbiegający
    2 stycznia do Harrodsa (UK).

    -----
    > Tak się składa, że byłem w różnych mniej i bardziej egzotycznych miejscach, także w
    różnych "interesujących" momentach, i takie zachowania jak w tym sklepie spotkałem
    zdecydowanie nie tylko w Polsce.
    > Faktem jest, że w niektórych miejscach jest tego mniej.
    > Społeczeństwo bogatsze, potrafi przeliczyć koszt straconego czasu i to, co sobie
    pomyśli sąsiad albo kolega z pracy?

  • 147. Data: 2016-11-14 16:21:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Za PRL roznoszono mleko i generalnie ono stało i pod sklepem i pod drzwiami.

    -----
    > Zapewne większość tych cwaniaków to ludzie wychowani w PRL i w tamtych czasach
    kradli i oszukiwali jak tylko była okazja.

  • 148. Data: 2016-11-14 16:50:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > Ale byłeś również w różnych miejscach w których takiego zachowania nie
    > spotkałeś.

    Owszem. Ale nie mogę napisać, że byłem w miejscu, o którym wiem, że
    takich zachowań nigdy nie spotkam. Wystarczy, że zmienią się warunki.

    Analogicznie, wystarczy że ludzie przeniosą się w miejsce, gdzie są inne
    warunki. Zresztą, nie muszą się fizycznie przenosić - wystarczy, że
    (pozornie) nikt akurat nie patrzy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 149. Data: 2016-11-14 17:36:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 16:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Za PRL roznoszono mleko i generalnie ono stało i pod sklepem i pod drzwiami.
    >

    > -----
    kradli i oszukiwali jak tylko była okazja.

    I tu można się zastanowić czy wpływ starego chorego systemu czy może
    nowoczesne wychowanie do wyścigu szczurów. Pierwszy milion, branie spraw
    w swoje ręce. Jak nie ty ich to oni ciebie ...

    Masowe okradanie na drobne sumy to nie przestępstwo tylko specyfika
    działalności a płacenie podatków to powód do wstydu a nie okaz
    patriotyzmu ...

    Szkoda gadać.

  • 150. Data: 2016-11-14 17:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
    Zazwyczaj stalo, ale czasem nie stalo.
    To sie moze wpisywac w "jak byla okazja".

    J.

    -----