  • 131. Data: 2022-05-02 19:52:34
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-30-kwietnia-2022 o 07:21, cef pisze:
    > e nie rozumiesz nawet
    > jak się ustala cenę chleba.

    Cały czas piszesz o mnie.

    Dlaczego? Co ja Ci zrobiłem? Zadałem niewygodne pytanie.

    uwydatniłem brak logiki i rzetelności?

    Dlaczego popleczników banksterki to tak boli?

    Czy ich jestestwo opiera się tylko na propagandzie i mydleniu oczu klientom?

    Nie potraficie nawet tego robić?

    Nikt nie zmusza do prowadzenia banku

    Można drogi budować ;-)

  • 132. Data: 2022-05-02 19:53:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-30-kwietnia-2022 o 07:21, cef pisze:
    > Jak pojawia się konkretne pytanie, to uciekasz w hasła
    > typu banksterskie lobby czy lewackie mendy.

    Ale dlaczego piszesz o mnie zamiast odpowiedzieć na pytanie
    najrzetelniej jak umiesz?

  • 133. Data: 2022-05-02 19:58:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-30-kwietnia-2022 o 07:21, cef pisze:
    > Wygląda na to, że chciałeś po prostu pojęczeć, że chcesz inaczej,
    > bo nie rozumiesz rynku.

    Dalej piszesz o mnie. Ten rynek to zbiór przesądów i drobnych kantów.

    Jeśli ktoś poznał jak powstaje wibor to łapie się za głowę bo zdaje
    sobie co ci DEBILE jeszcze naprodukowali w papierach.

    Właśnie w tvn jakieś lewicowe posły lamentują że rata wzrosła z 1500 na
    2500.
    Jeśli oszołomy nie mają u Ciebie poważania to wytłumacz posłowi PO czy
    Lewicy jak to się stało i dlaczego to nie jest w części prawnej wina Pisu.

    Bo KURWA nie jest

  • 134. Data: 2022-05-02 20:04:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-30-kwietnia-2022 o 07:21, cef pisze:
    > Raczej żaden bank nie da długoterminowo stałego -
    > teraz chyba nawet jest odgórne ograniczenie na 5 czy 8 lat.

    Że KURWA CO? To jest przymus na 5-8 lat.

    Tak właśnie banksterka manipuluje

    "Komisja Nadzoru Finansowego w przeszłości chciała, by banki oferowały
    stałe oprocentowanie przez okres co najmniej 10 lat. Ostatecznie stanęło
    na 5 latach."

    https://subiektywnieofinansach.pl/kredyt-hipoteczny-
    ze-stalym-oprocentowaniem-dlaczego-w-polsce-nie-ma/

    I co dalej będziesz pisać o mnie skoro udowodniłem Ci manipulację.

    Odważysz się w końcu coś napisać merytorycznie?

  • 135. Data: 2022-05-02 20:06:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-01-maja-2022 o 16:05, Krzysztof Halasa pisze:
    > Może nie przewidzieć, ponieważ to zależy od polityki (wewnętrznej
    > i zewnętrznej), a tak jest (pod tym względem) mocno nieprzewidywalna.

    W Polsce jest aż tak drastycznie nieprzewidywalna na tle innych krajów?

    Oczywiście mówimy o stanie przed pandemią bo teraz to tylko złota kula.

    Całe sztaby analityków powinny pójść na zieloną trawkę.

  • 136. Data: 2022-05-02 20:19:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2022 07:21:53 +0200, cef wrote:

    > Nie wiem.
    > Raczej żaden bank nie da długoterminowo stałego -
    > teraz chyba nawet jest odgórne ograniczenie na 5 czy 8 lat.
    > Nie sądzę też żeby w jakimkolwiek banku siedział analityk,
    > który przy tylu tarczach, socjalu i inflacji nie przewidziałby, ze
    > jednak wskaźniki wzrosną.

    A KNF nie przewidzial i nie narzucil takiej metody liczenia zdolnosci
    kredytowej, zeby klienta bylo stac nawet po podwyzce?
    Przynajmniej sensownej, bo na ilu % sie skonczy, to Glapinski chyba
    nie wie :-)

    Tak czy inaczej - staly % banki dawaly w hipotecznych chyba na
    maksimum 7 lat.

    Czy rok temu lepszy bylby staly % czy zmienny ... to sie za pare lat
    dowiemy. Spac mozna by spokojniej, ale czy nie byloby to drogo jak
    obecnie od samego poczatku?
    No ale to obecnie, a ile wyniesie wibor w przyszlosci? :-)

    J.

  • 137. Data: 2022-05-02 20:25:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 May 2022 20:04:49 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    ze-stalym-oprocentowaniem-dlaczego-w-polsce-nie-ma/

    > I co dalej będziesz pisać o mnie skoro udowodniłem Ci manipulację.

    Tak czy inaczej - tylko 10 lat.
    Hipoteczny jest na 20-30.

    J.

  • 138. Data: 2022-05-02 20:30:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 May 2022 19:58:05 +0200, _Master_ wrote:

    > Dalej piszesz o mnie. Ten rynek to zbiór przesądów i drobnych kantów.
    >
    > Jeśli ktoś poznał jak powstaje wibor to łapie się za głowę bo zdaje
    > sobie co ci DEBILE jeszcze naprodukowali w papierach.

    Jakie znowu "w papierach"

> [...]
    > Jeśli oszołomy nie mają u Ciebie poważania to wytłumacz posłowi PO czy
    > Lewicy jak to się stało i dlaczego to nie jest w części prawnej wina Pisu.

    No jak nie jest?

    Rozdawal PiS pieniadze, to musialo doprowadzic do inflacji.

    A wczesniej sztucznie zanizal stopy - jakby tego nie robil,
    to rata by wzrosla niewiele - z 2000 do 2500 :-)

    J.

  • 139. Data: 2022-05-02 22:01:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-02-maja-2022 o 19:58, _Master_ pisze:
    > Bo KURWA nie jest

    Skasowałem posta przez przypadek ;-) dlatego piszę do siebie.

    Napisałem baranie ;-) w części prawnej TEGO WZROSTU RATY (bo o tym jest
    mowa) (symptomatyczne, jedno pomijają a drugie traktują DOSŁOWNIE.
    Jestem raczej umysłem ścisłym ale coś tam polonistka wcisnęła do głowy. ;-)

    Jak mam pisać? Prosto żeby zrozumiał czy soczyście i wyczerpująco.
    Wtedy zazwyczaj gubi wątek i rżnie głupa że nie zrozumiał

    JAK? KURWA JAK? ;-)

    Napisałem o papierach (ustawach przepisach) w których tak tworzy się
    Wibor że zmiana WIBORU o 10% powoduje podwyżkę RATY z 1500 zł/mies. na
    2500 zł/mies.

    A jak inflacja i niby wibor wzrosną do 30%? to rata wzrośnie do 10 000
    zł/mies.

    Tak będzie?

  • 140. Data: 2022-05-02 22:47:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-02 o 20:04, _Master_ pisze:

> [...]
    >

    > I co dalej będziesz pisać o mnie skoro udowodniłem Ci manipulację.
    >
    > Odważysz się w końcu coś napisać merytorycznie?

    Nie wiem co Ci się wydaje, że udowodniłeś, ale nadal nie rozumiesz
    podstawowych praw rynku. Skoro banki oferowały (załóżmy chwilowo, że
    tak) kredyt ze stałym oprocentowaniem, to był on jednak tak niekorzystny
    ze względu na wysokie raty,
    że nikt go nie chciał. Po co więc rozwijać i oferować produkt, którego
    nikt nie chce?
    Czego w tej relacji bank-klienci nie rozumiesz?
    W innych krajach może było stabilniej finansowo na rynku i banki nie
    bały się
    dać stałego oprocentowania na długi okres na sensownych dla klientów
    warunkach,
    to było zainteresowanie i produkty bardziej powszechne niż u nas. Taki
    rynek.