  • 1. Data: 2009-12-04 12:44:26
    Temat: Jak sprawdzic, ze Cygan sprzedal nam dobra sztabke zlota
    Od: fatso <f...@n...com>

    Kiedys zmusila mnie bieda do sprzedazy prostokatnej plytki zlota, 50
    Gm, na eBayu.
    Klient chcial kupic ale mial watpliwosci czy aby go nie nabieram.
    Pieczec Pamp Suisee
    na blaszce jak tez papierowy certificat go nie satysfakcjonowaly. I
    slusznie bo takie gwarancje
    mozna sobie w dupe wsadzic, o ile sie oczywiscie nie maza bo czesto
    robiono je na blyszczacym
    papierze dla dodatkowej podpuchy frajerow. Wyjasnilem mu lopatologicznie,
    przy pomocy wagi precyzyjnej i zwyczajnej miary krawieckiej, ze ciezar
    wlasciwy mojej
    blaszki byl w stu preocentach taki jak to proponuje Wikipedia dla
    czystego zlota.

    Ostatnio Anglikow z mojej grupy dyskusyjnej pasjonuje inny temat. Otoz
    mamy duza
    sztabe zlota, powiedzmy tysiac-uncjowa(30 Kg). Jaka mamy gwarancje, ze
    nie jest to
    rdzen zrobiony z tungstenu, po prostu oblany zlotem? Oba metale-
    Tungsten i Zloto, maja
    prawie dokladnie taki sam ciezar wlasciwy. Proba hydrostatyczna nic tu
    nie da.
    Facet proponowal wstrzelanie kolka, takiego jakie sie wstrzeliwuje w sciane.
    jesli rdzen tungstenowy, twardy to kolek sie odbije. Ja mowie, ze
    spotkalem pakiego,
    ktory chadza na bazar u siebie i tam palcem odmierza ze sztaby ile chce
    zlota. Kupiec
    odcina ten kawalek zwyczajna laubzega. W srodku nie moze byc tungsten bo
    by ten kupiec
    musial sobie kupic nowa laubzege bo by sie mu zabki w niej polamaly.
    Inny medrzec mowi, zeby sztabe przetopic. Zloto topi sie w temp 1 tys st
    celsiusza, tungsten
    zas przy 3 tys stopni. Zloto sie wytopi a rdzen pozostanie.

    Przeszlismy do metod nie destrukcyjnych. Takich jakiej pan Skrzypek by
    chcial uzyc w swym
    NBP by sprawdzic czy mu Amerykanie nie podmienili dobrych sztab na
    tungstenowe( jak sie podejrzewa w swiecie,
    ze takie juz tylko oni maja w Fort Knox).
    Ja przypomnialem ,ze kiedys przyszedl do Wlk Brytanii transport sztab
    olowiu z Wenezueli, rzekomo na baterie.
    Celnicy b. chcieli wiedziec co moze byc w srodku ale nie chcieli
    sploszyc ptaszkow. Wezwano na pomoc
    naukowcow z uniwersytetu. No i oni odkryli, ze w srodku tych sztab sa
    komory. No i gdy juz mafiosi sie po te
    sztaby zglosili i zostali wsadzeni to olow rozcieto: byl w srodku
    faktycznie niezly zapas kokainy.
    Ale jakim sposobem to wykryto? Mowiono o polu magnetycznym, ze to tak
    samo jak moneta co przelatuje przez automat.
    No ale mozna sprawdzic 5 zl wrzucajac w dziure automatu telefonicznego
    ale nie wrzusz tam 30 kilowej sztaby zlota.
    Wreszcie jeden Anglik wymyslil, ze mozna by uzyc zwyklego ultradzwiekowego
    aparatu do badania plodu ludzkiego. Przylozyc probnik i sztaba wyda glos
    inny od czystego metalu.

    Okazuje sie, ze przyslowiowy proch juz dawno wymyslono.
    Oto namiary na specjalistyczne czujniki nizej. Jesli ktos z kolezenstwa
    sie boi, ze Cygan mu sprzedal trefna sztabke
    zlota to moze sobie taki czujnik wynajac i sprawdzic dyskretnie w domu.
    Albo zostac expertem i wynajmowac sie
    do pracy w NBP.
    http://www.olympus-ims.com/en/ndt-products/

    fatso

  • 2. Data: 2009-12-04 19:51:39
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > sie boi, ze Cygan mu sprzedal trefna sztabke
    > zlota to moze sobie taki czujnik wynajac i sprawdzic dyskretnie w domu.

    Drogi Fatso, a ile kosztuje takie ustroistwo ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2009-12-04 20:35:49
    Od: fatso <f...@n...com>

    Endriu wrote:

    > Drogi Fatso, a ile kosztuje takie ustroistwo ?.

    pewnie sporo, napisz do nich to ci powiedza.

  • 4. Data: 2009-12-04 20:40:40
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > pewnie sporo, napisz do nich to ci powiedza.

    To ty drogi Fatso nie posiadasz takowego ustroistwa jeszcze?.
    A jak sie okaze ze polowa twoich nocników miast ze zlota zrobiona jest z
    jakiejs innej swiecacej tandety ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2009-12-04 23:31:43
    Od: "arkom" <a...@h...pl>

    > A jak sie okaze ze polowa twoich nocników miast ze zlota zrobiona jest z
    > jakiejs innej swiecacej tandety ?.

    Dobre :)

  • 6. Data: 2009-12-04 23:40:24
    Od: fatso <f...@n...com>

    arkom wrote:

    > Dobre :)

    Mam tylko zloto zebrakow czyli srebro.
    Kiedys nosilem fajnego zlotego Budde na lancuszku z Tajlandii. Zg z
    opisem mial lancuszek byc 23 karatowe zloto
    ale nie gryzl jak pies po szyi. Zrobilem test metoda hydrostatyczna
    ,okazalo sie to byc 9 karatowe gowno.
    Sprzedalem ze strata.

  • 7. Data: 2009-12-07 13:12:20
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    fatso pisze:

    > Tungsten

    w KF: "Wolfram"

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 8. Data: 2009-12-16 10:20:08
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "fatso"

> [...]
    > mial lancuszek byc 23 karatowe zloto
    > ale nie gryzl jak pies po szyi. Zrobilem test metoda hydrostatyczna

    Co teraz zdobi twoja szyje ? No i jaki masz sygnet ?

    pzdr
    olo

  • 9. Data: 2009-12-20 12:50:23
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > opisem mial lancuszek byc 23 karatowe zloto
    > ale nie gryzl jak pies po szyi. Zrobilem test metoda hydrostatyczna

    Sprzedałeś jako 23 karatowe czy już jako 9 karatowe złoto ?

  • 10. Data: 2009-12-24 13:46:51
    Od: fatso <f...@n...com>

    n...@W...gazeta.pl wrote:

    > Sprzedałeś jako 23 karatowe czy już jako 9 karatowe złoto ?

    jako 9 ct, ja nie oszukuje i mam doskonala opinie dzieki temu.
    Wlasnie zakonczylem sprzedaz 99 plytek srebra. Obnizylem nieco cene i
    wyruchalem
    cala angielska konkurencje bo u mnie kupowano po 20,30 szt na raz. Dobra
    opinia sie
    przelozyla na szybki dszmal na Swieta.