  • 1. Data: 2004-09-03 17:32:41
    Temat: Jak wybrać IKE?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Instytucje finansowe zasypały rynek ofertami Indywidualnych Kont
    Emerytalnych. Część z nich jest prosta i klarowna. Inne wręcz przeciwnie -
    roją się od prowizji, opłat i warunków. Jaką ofertę wybrać ? Jak nie dać się
    "nabić" w IKE?
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,6415
    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-09-03 18:15:20
    Temat: Re: Jak wybrać IKE?
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:chaa77$fuo$1@news.onet.pl...
    > Instytucje finansowe zasypały rynek ofertami Indywidualnych Kont
    > http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,6415

    Fajne ogólniki
    Kiedy będą konkretne porównania ?

  • 3. Data: 2004-09-03 18:33:56
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    SP9LWH wrote:

    > Fajne ogólniki
    > Kiedy będą konkretne porównania ?

    IMO kiedy będą konkretne oferty IKE.
    Poza mBankiem i Multibankiem wszędzie ogólniki np.
    http://www2.ing.pl/u235/navi/111680 albo nawet nie tyle.
    Przynajmniej ja jeszcze nie widziałem konkretów.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-09-03 19:02:09
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote in message
    > IMO kiedy będą konkretne oferty IKE.
    > Poza mBankiem i Multibankiem wszędzie ogólniki np.
    > http://www2.ing.pl/u235/navi/111680 albo nawet nie tyle.
    > Przynajmniej ja jeszcze nie widziałem konkretów.

    To zerknij na strony PZU tam jest w stu procentach konkretnie

  • 5. Data: 2004-09-03 21:25:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:
    > http://www2.ing.pl/u235/navi/111680 albo nawet nie tyle.

    W INGu ponoc 10% pobieraja oplaty. Az mi sie nie chce wierzyc

    http://www.PRnews.pl

  • 6. Data: 2004-09-03 22:50:58
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Kamil Kosinski wrote:

    > To zerknij na strony PZU tam jest w stu procentach konkretnie

    Owszem, jest dużo :-)
    Tylko taki punkt jak rezygnacja jest jak to często bywa niekonkretny:
    "Możliwość rezygnacji: istnieje za opłatą"
    OWU potwierdzają prawo PZU do takiej "dodatkowej opłaty" ale jej wysokości
    już nie znalazłem. Może szukałem za mało intensywnie ale IKE typu
    ubezpieczeniowego mnie nie interesują.

    W Allianz piszą jeszcze ciekawiej: "Wycofanie środków - w przypadku, gdy
    pieniądze gromadzone na IKE zostaną wycofane przed osiągnięcie minimalnego
    5-letniego okresu inwestowania, naliczone zostaną opłaty" co jest AFAIK
    sprzeczne z ustawą która dopuszcza takie opłaty w ciągu pierwszego roku.

    Jak dla mnie to jest jeszcze dużo niewiadomych.
    A nawet jeżeli informacje są podane szczegółowo to mogą się zmienić.
    Pamiętam że przy OFE nastąpiło coś w rodzaju licytacji w dół z opłatami.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2004-09-04 05:00:29
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    > Jak nie dać się
    > "nabić" w IKE?

    Idea moze dobra ale wykonanie fatalne. Mam wplacac kase i czekac na nia 30
    lat bo zacheta bedzie zwolnienie z podatku belki? Otoz podatku belki moze
    nie byc juz za pare lat, biorac pod uwage 'ogromne' wplywy jakie otrzymuje
    z tego tytulu skarb panstwa. Mysle, ze ike umrze smiercia naturalna i
    okaze sie nastepnym przekretem w stylu nfi

    GP

  • 8. Data: 2004-09-04 09:30:27
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > W INGu ponoc 10% pobieraja oplaty. Az mi sie nie chce wierzyc

    To uwierz ;) Mnie juz agent nagabywał :)
    http://www2.ing.pl/u235/navi/111788/

    Mowa o ING Inwestycje z lwem:
    pierwsze nabycie ponizej 2990zl - prowizja 10%
    pierwsze nabycie powyzej 2990zl - prowizja 8%

    kolejne nabycie przed okresem 12 mcy od otwarcia ike - 8%
    kolejne nabycie po okresie 12 mcy od otwarcia ike - 4%
    etc..

    i tak AŻ do uzbierania 15 000zl. Czyli przez pierwsze 4-5 lat płacisz jak za
    zboże (a czasem mozesz byc nawet na minusie) ;)

    UnionInwestment - podbiera z kolei na wejściu prowizje 100-500zl. Łaskawcy ;)

    Podobnie jest w pekao/pioneer:
    http://www.pioneer.com.pl/polish/iprasowe.php?id=110

    Opłaty manipulacyjne z tytułu uczestnictwa w Programie Pioneer IKE wynoszą:
    - pełna opłata (wynikająca z tabeli opłat stosowanych i udostępnianych
    Uczestnikowi przez Prowadzącego Dystrybucję) - będzie pobierana od daty
    pierwszego nabycia jednostek uczestnictwa w Programie,
    - 30 proc. zniżki w opłacie - od 4 roku, licząc od daty pierwszego nabycia j.u.
    w Programie, o ile suma wpłat na kontach IKE nie będzie mniejsza niż 3 000
    złotych,
    - 60 proc. zniżki w opłacie - od 6 roku, licząc od daty pierwszego nabycia j.u.
    w Programie, o ile suma wpłat nie będzie mniejsza niż 5 000 złotych,
    - zwolnienie z opłaty manipulacyjnej - od 8 roku, licząc od daty pierwszego
    nabycia j.u. w Programie, o ile suma wpłat nie wyniesie mniej niż 7 000 złotych.

    Te 8-lat to brzmi jak amnestia przy wyroku dożywocia ;D

    --
    Uważam, ze takie oferty tylko ZNIECHĘCA ludzi do IKE. I taki będzie finał. Nie
    dość że nie ma ulgi podatkowej, to pazerne firmy dobijaja ten produkt. Ehh

  • 9. Data: 2004-09-04 09:50:56
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > z tego tytulu skarb panstwa. Mysle, ze ike umrze smiercia naturalna i
    > okaze sie nastepnym przekretem w stylu nfi

    Inwestujesz w TFI? Ja tak. Więc zamiast wpłacać w MultiBanku na TFI Akcji
    będę sobie część lokował na IKE MultiAkcja - niczym się to nie różni od
    Skarbiec Akcja.

    Co tracę? NIC. W najgorszym wypadku pobiorą mi podatek (jak piszesz). Ale i
    tak bym odkładał na TFI akcji więc co za różnica.

    pzdr
    topjes

  • 10. Data: 2004-09-04 09:54:08
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 4 Sep 2004 07:00:29 +0200, "ATZ Rzeszow"
    <a...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >z tego tytulu skarb panstwa. Mysle, ze ike umrze smiercia naturalna i
    >okaze sie nastepnym przekretem w stylu nfi

    niestety w naszym kraju tak dlugoletnia inwestycja jest obarczona
    wielkim ryzykiem. przez 30 lat ustawy podatkowe zmienia sie z 15 razy.
    a jak lepper dojdzie do wladzy to moze np. nalozyc 50% podatek :)

    sam zdazylem sie juz naciac - i nie mowie tu o bledach minionego
    okresu typu ksiazeczki mieszkaniowe czy przedplaty na samochod, ale o
    calkiem swiezych historiach - jak wstepowalem do kasy mieszkaniowej
    tez mialo byc pieknie, np. duza ulga budowlana po zakonczeniu
    oszczedzania. tymczasem juz w trakcie oszczedzania okazalo sie, ze
    panstwo jest po to, aby lupac podatnikow (wielokrotne "interpretacje"
    min. fin. na niekorzysc oszczedzajacych), a po 5 latach okazalo sie,
    ze jest zupelnie inaczej, a ulge moge sobie...
    przykro mi, ale nasze panstwo solidnie przez ostatnie 15 lat
    zapracowalo na brak zaufania.

    G.