  • 1. Data: 2010-01-17 12:11:54
    Temat: Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?
    Od: "exist" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy jest na grupie ktoś zorientowany w prawie?
    Chodzi o to, żeby utworzyć podmiot, który będzie operował kasą inwestorów
    emitując obligacje, które inny inwestor będzie mógł nabyć na swoją emeryturę.
    Tylko rozwiązanie z obligacjami przychodzi mi do głowy.
    Jakieś pomysły ?

    pozdrawiam
    Tomasz

    ---
    http://wgpw.blox.pl

  • 2. Data: 2010-01-17 19:40:53
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "exist" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    emeryturę.
    > Tylko rozwiązanie z obligacjami przychodzi mi do głowy.

    Na zdrowy rozum muszą być zdematerializowane i notowane na giełdzie. Jak dla
    mnie przekombinowałeś z tą sekurytyzacją. Kto ci kupi śmieciowe obligacje od
    nieznanego podmiotu, jakie zabezpieczenia, jakie zaproponujesz warunki
    emisji, ile zapłacisz za upasowanie na rynku, co zrobisz z wolumenem którego
    nie sprzedaż i wiele wiele innych pytań.

  • 3. Data: 2010-01-17 20:38:43
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > emisji, ile zapłacisz za upasowanie na rynku, co zrobisz z wolumenem
    > którego
    > nie sprzedaż i wiele wiele innych pytań.

    Nie muszą być notowane. Obligacje może wyemitować praktycznie każda firma. A
    kto kupi? Bardzo często robi się tak, że dwa podmioty już są dogadane, a
    obligacja jest tylko formą umowy. Wtedy nie trzeba żadnych zabezpieczeń.
    Obligacje to przecież nie tylko papiery na ogromne wartości, duże wolumeny,
    sprzedawane na rynku publicznym.
    Dombrek

  • 4. Data: 2010-01-17 20:41:56
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > emeryturę.
    > Tylko rozwiązanie z obligacjami przychodzi mi do głowy.

    Dom maklerski z uprawnieniami do zarządzania. Kapitał zakładowy 500k +
    doradca + 2 maklerów powinno wystarczyć. Teoretycznie mógłbyś to puścić z
    każdej firmy, ale jak się KNF dowie (a dowie się prędzej czy później), to Ci
    naśle CBŚ z ABW i zrobi poranne budzenie. Zresztą obligacje to z założenia
    złe rozwiązanie, bo od razu wskazuje na trading kapitałami obcymi.
    Dombrek

  • 5. Data: 2010-01-18 09:19:37
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obligacja jest tylko formą umowy. Wtedy nie trzeba żadnych zabezpieczeń.
    > Obligacje to przecież nie tylko papiery na ogromne wartości, duże

    Rozmawiamy tutaj o IKE.

  • 6. Data: 2010-01-18 11:11:43
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Rozmawiamy tutaj o IKE.

    I tak i nie - nie było to powiedziane wprost w pierwszym poście Exista. Na
    emeryturę to przecież można wrzucać pieniądze także poza IKE (na
    szczęście!!).
    Dombrek

  • 7. Data: 2010-01-18 12:59:10
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    > I tak i nie - nie było to powiedziane wprost w pierwszym poście Exista. Na
    > emeryturę to przecież można wrzucać pieniądze także poza IKE (na
    > szczęście!!).
    > Dombrek

    A temat wątku czytałeś?

  • 8. Data: 2010-01-18 13:06:59
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > A temat wątku czytałeś?

    Głupio się przyznać, ale fragment schował mi się w outlooku.
    Choć chyba ideę wyczułem - pewnie chodzi o brak podatku Belki.
    Dombrek