  • 11. Data: 2007-06-13 23:15:24
    Temat: Re: Jak zalozyc konto bankowe w USA?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    MK wrote:

    > W sieci jest masa stron gdzie roznego rodzaju posrednicy oferuja otwacie
    > rachunku w usa. Wszyscy sa naciagaczami?

    Tego nie wiem. Ale jak ty sobie wyobrazasz upowaznic kogos do zalozenia
    konta i dysponowania nim?

    > Znalazlem cos takiego... ale nie probowalem...
    >
    > http://myimlab.com/content/view/12/31/

    Dosc ciekawe, zwlaszcza ze Etrade, to raczej z inwestycjami mi sie
    kojarzy, nie z bankowoscia detaliczna w ujeciu konta osobistego... Ale
    jak patrze, oferuje takze konta checking i saving a wymagania to:

    Only U.S. residents with valid Social Security numbers may apply online

    Patrzac na formularz offline na ich stronach, nie pobrany z jakichs
    dziwnych, takze prosza o podanie SSN.

    Czy uwazasz, ze jakikolwiek bank w cywilizowanym kraju otworzy ci konto
    na podstawie kserokopii parszportu?

    Jacek

  • 12. Data: 2007-06-13 23:21:06
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    AP wrote:

    > SSN jest oczywiscie przydatne ale nie jest warunkiem koniecznym.

    Nie jest. Podobnie jak pesel w Polsce.

    W duzej
    > mierze zalezy to od banku (a czasem nawet od oddzialu). Rok temu znajomy
    > z Polski nie ruszajac d.py z Polski otworzyl konto w Bank of America.
    > Fakt ze trwalo to wieki, gdyz trzeba bylo slac sporo dokumentow ale
    > ostatecznie otworzyli.

    Dosc ciekawe i malo realne, ale moge sobie wyobrazic.

    > Tzw. "Partiot act" wprowadzil ostrzejsze wymagania od bankow jesli
    > chodzi o weryfikacje adresu i tozsamosci. "Natychmiastowe" otwarcie
    > konta (via internet czy telefon) w tej chwili rzeczywiscie glownie z
    > SSN ale jeszcze raz podkresle to nie jest wymog konieczny.

    > Zreszta - o ile sie nie myle kilka osob otworzylo konto w HSBC w Stanach
    > nie ruszajac sie z Polski.

    Dosc smiala teza... A na przyklad formularze 1099 (roczne do celow
    podatkowych o osiagnietych dochodach z odsetek) to banki przysylaly do
    Polski?

    Jacek

  • 13. Data: 2007-06-14 02:02:39
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > konto. Jezeli nie masz numeru SSN ani zaswiadczenia o niemozliwosci jego
    > wydania, wszystkie banki ktore znam (chocby takie jak Citi), odesla Cie
    > z kwitkiem. Jezeli dojdzie do tego brak amerykanskiego ID i
    > potwierdzenia adresu w USA, to twoje szanse nieskonczenie maleja. Nie
    > sadze tez, by jakikowliek bank uzna dowod osobisty jako dokument urzedowy.
    >
    > Co do rzetelnosci informacji na stronie na temat kart kredytowych to
    > wybacz, bzdura jakich malo...
    >
    > W kazdym bardz razie, zycze powodzenia, ale obstawiam, ze tracisz tylko

    Facet bzdury opowiadasz, SSN nie jest wcale wymagany. Online nie zalozyc bez
    SSN, ale offline bez problemu. To sa formy HSBC, wiec zapewniaja konta i dalej
    te konto mam. Potwierdzenie adresu to juz przezytek, juz o to nie pytaja jak kiedys.

  • 14. Data: 2007-06-14 02:03:28
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Co ma USA do UE?

    > Po 11 wrzesnia? Wolne zarty.
    >
    > Ale co ja bede bil piane... Ze strony HSBC
    >
    > http://www.us.hsbc.com/1/2/3/personal/savings/appinf
    o-online?code=husa

    > For Individual Applications
    >
    > Please have the following information on hand when you apply:
    >
    > * Social Security Number
    > * Current Driver's License information
    > * Information about your current loans or credit accounts (for
    > authentication purposes)
    > * Your current bank account and routing number (to fund the new
    > account online)
    >
    > All applicants must be U.S. residents and be at least 18 years of age
    >
    > Mysle ze to rozwiewa watpliwosci...
    >
    > Jacek

    To do zalozenia online, a nie offline i do tego to nie jest dla osob z zagranicy.

  • 15. Data: 2007-06-14 02:04:32
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > dziwnych, takze prosza o podanie SSN.
    >
    > Czy uwazasz, ze jakikolwiek bank w cywilizowanym kraju otworzy ci konto

    Dlatego chca apostille lub zweryfikowany przez jakiegos pracownika HSBC lub
    notariusza.

  • 16. Data: 2007-06-14 02:35:08
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

> [...]
    > te konto mam. Potwierdzenie adresu to juz przezytek, juz o to nie pytaja jak

    Ziew... przeczytaj mojego posta 2x, pozniej przemysl co napisalem. Jak
    juz przemyslisz, to podaj bank ktory zalozy Ci konto bez SSN, bez
    potwierdzenia adresu, bez waznej wizy (przypominam, ze wiza w paszporcie
    traktowana jest jako drugi ID) i bez fizycznego stawienia sie w banku,
    na podstawie kserokopii paszportu z dzikiego kraju. Obiecuje jutro
    zadzwonic do niego i potwierdzic te twoje rewelacje. Nastepnie opisze
    tutaj czy rzeczywiscie jest to mozliwe.
    Aha, rozmawiamy o zwyklym koncie checking lub savings... Nie zadnym tam
    secured credit card czy CD.

    Jacek

  • 17. Data: 2007-06-14 02:40:36
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Jasek wrote:
    banku,
    > na podstawie kserokopii paszportu z dzikiego kraju.
    Dopisuje - kserokopii z apostille.

    Jacek

  • 18. Data: 2007-06-14 03:40:10
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Jasek wrote:
    > banku,
    > Dopisuje - kserokopii z apostille.
    >
    > Jacek

    HSBC, nr jest na stronie, wiec mozesz zadzwonic i wypytac :)

  • 19. Data: 2007-06-14 04:33:17
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Dosc smiala teza... A na przyklad formularze 1099 (roczne do celow
    > podatkowych o osiagnietych dochodach z odsetek) to banki przysylaly do

    A czemu by nie mozna bylo 1099 do Pl wysylac? A gdzie wysylaja W2 studentom z
    Work&Travel?? :)

  • 20. Data: 2007-06-14 11:33:24
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

    > HSBC, nr jest na stronie, wiec mozesz zadzwonic i wypytac :)

    I to zrobie.

    Jacek