-
21. Data: 2022-06-13 15:18:28
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
sobota, 11 czerwca 2022 o 20:11:16 UTC+2 cef napisał(a):
> W dniu 2022-06-08 o 23:06, cef pisze:
> > W dniu 2022-06-08 o 21:46, Dawid Rutkowski pisze:
> >>> Masz numery reklamacji i moje imię i nazwisko w tym skanie i na te
> >>> numery się powołaj.
> >>> Oni tam już sobie odnajdą temat.
> >>> Nie pisz reklamacji, tylko się zgłoś tak jak proszą w tym piśmie -
> >>> napisz, że prosili o kontakt, to się zgłaszasz, bo nie dostałeś 50zł i
> >>> tyle - zobaczysz co Ci odpiszą..
> >>
> >> No i "ja wiedziałem że tak będzie" (Grzegorz Halama "Oklasky").
> >>
> >> Odpisali, że nagrody nie dadzą, bo nie, a jak sobie chcę, to mogę
> >> pisać reklamację, bo jak napisałem "normalnie", to nie mogą z tego
> >> zrobić reklamacji (a w innych bankach potrafili mi zrobić reklamację
> >> ze zwykłego pytania, w którym sam bym się reklamacji nie doszukał ;)
> >>
> >> Ja oczywiście napiszę.
> >> Ty też napisz, a przy tym dodaj o nie rżnięciu głupa, bo przecież
> >> podawałeś im mój kod polecający, więc niech czytają, co się do nich
> >> pisze, a nie agencję kelnerską nam tu będą robić ;>
> >
> > OK, coś tam naskrobię - raczej pytanie jak wygląda sprawa wypłaty dla
> > Ciebie.
> > Technicznie sprawę utrudnia im fakt, że saldo złotówkowe mam teraz rzędu
> > kilku złotych
> > (ale dużo euro) i nie mogą ot tak zdjąć tych 50zł co przelali :-)
> > Ale to jutro, bo dziś mało przytomny jestem
> Skoro w tym piśmie było, że żeby udzielić mnie merytorycznej
> odpowiedzi (o wypłacie dla osoby polecającej) proszą o zgłoszenie się
> osoby polecającej, to teraz poprosiłem o merytoryczną odpowiedź, bo
> wiem, że ta osoba się zgłosiła.
> Ciekawe co dalej :-)
alior szybko reklamacje załatwia.
A że ogólnie z bankami nie należy dyskutować w innym trybie niż reklamacje, to sami
na siebie bicz kręcą ;>
W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można i
tak.
A kto wie, czy nie będzie jeszcze z tego kolejnych 50zł - odpowiadająca się wygadała,
że w zeszłym roku jednak mój kod był użyty 2 razy - a dostałem tylko jedną nagrodę.
No chyba że znajoma nie spełniła warunków promocji - co do tego, że karty używała,
to jestem prawie (na tyle, na ile można być z drugiej ręki) pewien, ale jeszcze może
się okazać, że to była niedźwiedzia przysługa i spełnił się czarny scenariusz - czyli
przelała złotówki ale nie wymieniła ich na euro - a potem płaciła w euro na wyjeździe
w Finlandii z 15% prowizją, zamiast np. "tylko" 6% w skarbonce...
Z innych technikaliów aliorowcy nie znają logiki matematycznej oraz skrótów.
Napisałem, że chcę "odpowiedź w ST lub ew. mailem", no to odpisali, że mailem
nie wysyłają, więc wysłali listem, a w ST to tak przy okazji zamieścili.
I jeszcze fragment regulaminu mi cytują, że na reklamacje mogą
odpowiadać listem, w bankowości internetowej albo SMSem (no ciekawe, jak prześlą
takie pismo SMSem, kurtałka, aż kusi, żeby jakąś reklamację wymyślić i kazać
SMSem odpowiedzieć ;)
Bardzo to miłe, że można SMSem, a nie można mailem.
Cóż, ciekawe, jaki ten list będzie, mam nadzieję, że na potwierdzenie odbioru
poskąpią, już mi wystarczy podatek od nieruchomości (dobrze, że z tym pomyśleli
i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony wpadnie
do skrzynki.
Tym razem też pewnie coś odwalą, bo napisałem, że odpowiedź chcę "w ST z
powiadomieniem SMS" (bo teraz
też przyszedł SMS, że wysłali list, oraz że odpowiedź jest też w ST - w jakimś
mitycznym
"panelu Dokumenty" - nigdy nie widziałem).
-
22. Data: 2022-06-13 20:35:31
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-06-13 o 15:18, Dawid Rutkowski pisze:
> sobota, 11 czerwca 2022 o 20:11:16 UTC+2 cef napisał(a):
>> Skoro w tym piśmie było, że żeby udzielić mnie merytorycznej
>> odpowiedzi (o wypłacie dla osoby polecającej) proszą o zgłoszenie się
>> osoby polecającej, to teraz poprosiłem o merytoryczną odpowiedź, bo
>> wiem, że ta osoba się zgłosiła.
>> Ciekawe co dalej :-)
>
> alior szybko reklamacje załatwia.
> A że ogólnie z bankami nie należy dyskutować w innym trybie niż reklamacje, to sami
na siebie bicz kręcą ;>
>
> W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można
i tak.
W sumie na tym niedpatrzeniu są 50zł do tyłu, bo mnie na razie nie odebrali
tych bezzasadnie przelanych 50zł. Poczekam aż się zamknie temat
i dam na zbożny cel.
> Cóż, ciekawe, jaki ten list będzie, mam nadzieję, że na potwierdzenie odbioru
> poskąpią, już mi wystarczy podatek od nieruchomości (dobrze, że z tym pomyśleli
> i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony
wpadnie do skrzynki.
Moje reklamacje przyszły zwykłymi listami.
-
23. Data: 2022-06-20 21:00:02
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-06-13 o 20:35, cef pisze:
> W dniu 2022-06-13 o 15:18, Dawid Rutkowski pisze:
>> sobota, 11 czerwca 2022 o 20:11:16 UTC+2 cef napisał(a):
>
>>> Skoro w tym piśmie było, że żeby udzielić mnie merytorycznej
>>> odpowiedzi (o wypłacie dla osoby polecającej) proszą o zgłoszenie się
>>> osoby polecającej, to teraz poprosiłem o merytoryczną odpowiedź, bo
>>> wiem, że ta osoba się zgłosiła.
>>> Ciekawe co dalej :-)
>>
>> alior szybko reklamacje załatwia.
>> A że ogólnie z bankami nie należy dyskutować w innym trybie niż
>> reklamacje, to sami na siebie bicz kręcą ;>
>>
>> W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych
>> relacji" - można i tak.
>
> W sumie na tym niedpatrzeniu są 50zł do tyłu, bo mnie na razie nie odebrali
> tych bezzasadnie przelanych 50zł. Poczekam aż się zamknie temat
> i dam na zbożny cel.
>
>
>> Cóż, ciekawe, jaki ten list będzie, mam nadzieję, że na potwierdzenie
>> odbioru
>> poskąpią, już mi wystarczy podatek od nieruchomości (dobrze, że z tym
>> pomyśleli
>> i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły
>> polecony wpadnie do skrzynki.
>
> Moje reklamacje przyszły zwykłymi listami.
W sumie temat można uważać za zamknięty.
Ostatnia odpowiedź jest mniej więcej taka:
"Analiza Pana zgłoszenia wykazała, że nie założył Pan kantoru walutowego
z użyciem kodu rekomendacyjnego. Z uwagi jednak na zachowanie
pozytywnych relacji pomiędzy Panem a bankiem, 30.05.2022 r. wypłaciliśmy
50 zł na Pana rachunek bieżący w kantorze walutowym. Ze względu na
tajemnicę bankową nie możemy udzielić Panu wyjaśnień w sprawie, która
dotyczy osoby trzeciej. Jeśli osoba polecająca złożyła reklamację,
otrzyma od nas odpowiedź."
Czyli zachowanie relacji kosztowało bank w sumie 100zł z powodu
najprawdopodobniej
błędu przeglądarki, bo coraz częściej widzę, że tam gdzie coś mi się nie
wyświetla albo nie działa, to winne są dodatki blokujące reklamy w
Firefoksie. I tutaj pewnie też wpisany kod się nie załadował po
przejściu do następnej strony.
Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
a potem nie mogą udzielić informacji.
-
24. Data: 2022-06-20 21:24:06
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):
> Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
> a potem nie mogą udzielić informacji.
Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła
wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał
na ścianie ;>
Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak
wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z
tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie
wiem, czy przeprosił ;>
No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech
"kąsultantów".
Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się
człowiekowi dalej dzwonić.
Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
Jak obiecują odpowiedź to niech się wywiązują.
Zawsze też można dodać o preferencyjnych warunkach wymiany, będzie na piwo na toast
za udaną reklamację.
Ale na wspominanie o Rzeczniku Finansowym to za mały kaliber sprawy ;>
Ja jeszcze czekam, aż przyjdzie moja papierowa odpowiedź oraz co będzie z drugiej
reklamacji o kolejne 50zł.
-
25. Data: 2022-06-20 21:40:43
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-06-20 o 21:24, Dawid Rutkowski pisze:
> poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):
>
>> Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
>> a potem nie mogą udzielić informacji.
>
> Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
> Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła
wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał
na ścianie ;>
>
> Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak
wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z
tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
> Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie
wiem, czy przeprosił ;>
>
> No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech
"kąsultantów".
> Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się
człowiekowi dalej dzwonić.
>
> Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
Piszę tylko wtedy kiedy jestem zmuszony (pobrali coś nienależnie) albo
mnie wkurzyli czymś.
To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii
w kilkunastu bankach.
-
26. Data: 2022-06-21 15:12:57
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:40:48 UTC+2 cef napisał(a):
> W dniu 2022-06-20 o 21:24, Dawid Rutkowski pisze:
> > poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):
> >
> >> Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
> >> a potem nie mogą udzielić informacji.
> >
> > Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
> > Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła
wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał
na ścianie ;>
> >
> > Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak
wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z
tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
> > Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie
wiem, czy przeprosił ;>
> >
> > No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech
"kąsultantów".
> > Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się
człowiekowi dalej dzwonić.
> >
> > Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
> Piszę tylko wtedy kiedy jestem zmuszony (pobrali coś nienależnie) albo
> mnie wkurzyli czymś.
> To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii
> w kilkunastu bankach.
Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>
Jednak nie należy się bać reklamacji.
Co więcej, nie należy bać się powtórnych reklamacji - doświadczenie pokazuje,
że trafiają one do bardziej kumatych pracowników, którzy bardziej rozumieją, o co
chodzi.
Tylko trzeba wyraźnie zaznaczyć, że jest to powtórna reklamacja.
A alior szybko odpisuje i potwierdzili, że wysyłają listem zwykłym, więc nie ma
groźby konieczności
pójścia na pocztę - swego czasu wkurzał mnie tak santander, wysyłając nagrody
"przeprosinowe" poleconym
(zainspirowali mnie do skorzystania z usługi "polecony do skrzynki").
Dostałem właśnie kolejne 50zł - tylko nie wiem właściwie, czy znów za Ciebie, czy za
znajomą,
bo jakoś się aliorowcy nie potrafią wysłowić.
Pitolą coś o tajemnicy bankowej - choć w regulaminie programu poleceń jest zgoda
polecanego
na pewne ujawnienie tajemnicy bankowej polecającemu - że polecający założył rachunki,
coś wymienił, zapłacił kartą - no bo
jak polecający dostał nagrodę to przecież wie, że polecający spełnił wymagania.
Choć alior to próbuje ukrywać - jak dostałem nagrodę za żonę, to nie było tam
wskazania, za kogo to.
Ale to jest pole do nadużyć ze strony aliora - mogą rżnąć głupa, a do wyrwania
nagordy potrzeba współpracy
poleconego i polecającego.
Inna sprawa, czy ludzie "polecają się" hurtowo - choć jak jest np. wspólny wyjazd to
może tak być.
A inni próbowali z tego zrobić wręcz rodzaj piramidy finansowej czy amwaya ;>
Ale nawet jak dwie osoby na raz polecisz, a wypłata za 3 miesiące, to skąd wiesz, za
kogo dostałeś?
Cóż, napiszę jeszcze raz, żeby wyjaśnili.
Może znów wypłacą 50zł? ;>
-
27. Data: 2022-06-24 13:51:54
Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-06-21 o 15:12, Dawid Rutkowski pisze:
> poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:40:48 UTC+2 cef napisał(a):
>> W dniu 2022-06-20 o 21:24, Dawid Rutkowski pisze:
>>> poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):
>>>
>>>> Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
>>>> a potem nie mogą udzielić informacji.
>>>
>>> Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
>>> Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła
wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał
na ścianie ;>
>>>
>>> Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak
wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z
tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
>>> Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie
wiem, czy przeprosił ;>
>>>
>>> No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech
"kąsultantów".
>>> Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się
człowiekowi dalej dzwonić.
>>>
>>> Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
>> Piszę tylko wtedy kiedy jestem zmuszony (pobrali coś nienależnie) albo
>> mnie wkurzyli czymś.
>> To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii
>> w kilkunastu bankach.
>
> Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>
> Jednak nie należy się bać reklamacji.
Nie chodzi o banie się, ja nie mam problemu z reklamowaniem.
Np dzisiaj reklamowałem opłatę za kartę w Inteligo, bo zrobiłem
obrotu kartą ze 300zł a tu nagle kilka dni temu 4 zł opłaty. Okazało
się, że miałem
też zwrot na kartę, ale nie była wykonywana transakcją ta kartą tylko
dałem ją w terminalu do zwrotu i jak widać
dla systemu to wszystko jedno, opłata wyskoczyła, bo zwroty pomniejszają
płatności kartą. Jak są podstawy to reklamuję, ale nie żebym się bawił tym.