eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 10. Data: 2005-02-02 10:24:08
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>


    > a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    > a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...

    robiłem np. przelew do expekt z karty, naliczyła się opłata za wypłate
    gotówki (przy kasynach zawsze się nalicza).zgłosiłęm reklamację dotyczącą
    tej opłaty,a na drugi dzień miałem już wyksięgowaną nie tylko opłatę, ale i
    transakcję z expekt - która oczywiście po 14 dniach wróciła, ale to świadczy
    o poważnym podejściu do reklamacji


    > - czy zastrzegając wymagają potwierdzenia (pisemne/osobiste) i dodatkowych
    > dokumentów (protokół zgłoszenia kradzieży z policji).
    > No i ponawiam pytanie: interesuje mnie styk teorii z praktyką. ;-)

    ja nie zastrzegałem, ale moja żona tak - tylko telefon, żadnych dokumentów
    papierowych nie potrzeba (chyba że w oddziale, to tam coś się chyba
    podpisuje, ale po to żeby był "dowód rzeczowy", bo rozmowy telefoniczne są
    nagrywane)



  • 12. Data: 2005-02-02 10:55:45
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Nie poszukuję karty bo mam ich kilka. ;-)
    Niestety obserwując robinie ludzi w balona przez różne banki (ostatnie
    zmiany regulaminów) rob mi się ich żal...

    Wielu znajomych unika czytania regulaminu, bądź jeśli wszystko wydaje
    się tam w porządku, to praktyka (interpretacja zapisów) wypada niezbyt
    korzystnie...

    Liczę, iż uda się takie praktyki pokazać.
    Moje sugerowane kryteria przy wyborze karty to kolejno:
    a) wstępne uznanie mojej reklamacji (nie płacę za to co reklamuję);
    b) prosta procedura zastrzeżenia (telefon - bez konieczności
    dostarczania dodatkowych dokumentów, etc.)
    c) maksymalne ograniczenie odpowiedzialności przed zastrzeżeniem;

    ad a) polecam DC, CITI, BZWBK [te znam...], odradzam mBank, AMEX
    (Millenium) [mam również... ale rzadko korzystam];
    ad b) polecam DC i CITI, odradzam pozostałe podane;
    ad c) polecam przede wszystkim mBank (nie ma limitu czasowego), potem
    pozostałe (z dodatkowymi opłatami lub czasem i bez);

    Tomek

    PS. Niestety to tylko teoria. Tylko CITI sam sprawdziłem i mogę
    pochwalić, ale nie chcę być podejrzany o akwizytorstwo tej karty, więc
    liczę na głosy tych którzy mieli możliwość w praktyce zastrzegać karty i
    reklamować transakcje.


  • 13. Data: 2005-02-02 12:14:10
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 02 Feb 2005 10:17:05 +0100, Tomasz <t...@p...fm>
    wrote:

    >a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?

    Miałem, działa.

    >a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...

    Wprost.

    >> ad.2) jeśli masz karte ze zdjeciem nie odpowiadasz za nic na 72 godziny
    >> przed zastrzezeniem karty, a dla karty bez zdjecia na 48 godzin.
    >- czy zastrzegając wymagają potwierdzenia (pisemne/osobiste) i
    >dodatkowych dokumentów (protokół zgłoszenia kradzieży z policji).
    >No i ponawiam pytanie: interesuje mnie styk teorii z praktyką. ;-)

    Zastrzeżenie karty telefonicznie,. Nic nei musisz wiedzieć.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356


  • 14. Data: 2005-02-04 11:59:00
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    > Ejze, czyzby ????
    > Przy zakupach bezgotowkowych dzwonia do mnie i proponuja rozlozenie
    > platnosci na raty na tzw "10 %" ( mniej wiecej ). Licza to tak, ze dziela
    > kwote zakupow na 12 rat i do kazdej doliczaja 10 % ! ! ! Czyli
    > oprocentowanie nominalne wychodzi okl 20 %
    > Zadzwon lepiej do nich i sie zapytaj ... serdecznie odradzam korzystanie z
    > takich "ofert".
    >
    > pzdr
    > wkg
    >
    zadzwoniłem do citiphone i dowiedziałem się, że obecne oprocentowanie rat w
    systemie komfort wynosi od 14,99% na zakupy bezgotówkowe do 19,99% - gotówka.
    To standardowo, natomiast w ramach specjalnych ofert oprocentowanie może
    wynosić minimalnie nawet 9,99%. To i tak dużo lepiej niż systemy ratalne
    dostępne w sklepach

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 15. Data: 2005-02-04 21:52:27
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>


    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ctq5qi$c31$1@achot.icm.edu.pl...
    > > karta Citi :
    > > ad1.) po zgłoszeniu reklamacji (telefonicznie oczywiście) kwota
    reklamacji
    > > jest czasowo uznawana na rachunku klienta, do czasu jej ostatecznego
    > > rozstrzygnięcia. Jeśli rozstrzygniecie reklamacji jest niekorzystne dla
    > > klienta, kwota ponownie obciąża rachunek KK
    > pozytyw
    > a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    > a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...

    Tak - w tym raz kradzież i raz reklamacje niezasadną (w chwili zgłaszania
    nie wiedziałem że jest bezsasadna) Kradzież- tylko telefonicznie, bez
    żadnych papierów. Niezasadne- źle ustawiłem termin spłaty zadłużenia w innym
    banku (dzień za późno), a jak zobaczyłem opłatę za spóźnioną spłatę,
    zadzwoniłem z awanturą zamiast sprawdzić kiedy faktycznie poszła kasa. O
    dziwo zdjęli tę opłatę :) choć kasa wyszła z mojego banku o dzień za późno
    :). praktyka ma się wręcz lepiej niż teoria




  • 16. Data: 2005-02-04 22:37:18
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Rafal wrote:
    > Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > news:ctq5qi$c31$1@achot.icm.edu.pl...
    >
    >>>karta Citi :
    >>>ad1.) po zgłoszeniu reklamacji (telefonicznie oczywiście) kwota
    >
    > reklamacji
    >
    >>>jest czasowo uznawana na rachunku klienta, do czasu jej ostatecznego
    >>>rozstrzygnięcia. Jeśli rozstrzygniecie reklamacji jest niekorzystne dla
    >>>klienta, kwota ponownie obciąża rachunek KK
    >>
    >>pozytyw
    >>a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    >>a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...
    >
    >
    > Tak - w tym raz kradzież i raz reklamacje niezasadną (w chwili zgłaszania
    > nie wiedziałem że jest bezsasadna) Kradzież- tylko telefonicznie, bez
    > żadnych papierów. Niezasadne- źle ustawiłem termin spłaty zadłużenia w innym
    > banku (dzień za późno), a jak zobaczyłem opłatę za spóźnioną spłatę,
    > zadzwoniłem z awanturą zamiast sprawdzić kiedy faktycznie poszła kasa. O
    > dziwo zdjęli tę opłatę :) choć kasa wyszła z mojego banku o dzień za późno
    > :). praktyka ma się wręcz lepiej niż teoria
    >
    >
    >
    Porównuję karty i, o zgrozo, na prawdę wiele banków rzuca naiwnym kłody
    pod nogi. Te kłody to wiele dziwnych formalności...
    Wystarczy spojrzeć na mBank i jego karty kredytowe - taki niby porządny,
    a wystarczy wniknąć w regulamin i włos się jeży...

    Tomek

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1