  • 1. Data: 2009-01-09 16:23:24
    Temat: Jaki bank dla małolata ?
    Od: t...@w...pl

    Witam, mam 7 letniego syna. W jakim banku mogę założyć mu rachunek ?
    To ma być wyłącznie jego konto, będzie sobie tam odkładał kieszonkowe.
    Nie chcę tworzyć subkonta w moim banku.
    Proszę o pomoc, ponieważ nie jestem zorientowany w tym temacie.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-09 16:35:03
    Temat: Re: Jaki bank dla małolata ?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Sty, 17:23, t...@w...pl wrote:
> [...]
    > Nie chcę tworzyć subkonta w moim banku.
    > Proszę o pomoc, ponieważ nie jestem zorientowany w tym temacie.

    13 lat musi miec zeby miec konto.

  • 3. Data: 2009-01-09 17:04:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@w...pl pisze:
> [...]
    > Nie chcę tworzyć subkonta w moim banku.
    > Proszę o pomoc, ponieważ nie jestem zorientowany w tym temacie.

    Sprawdz banki spoldzielcze

  • 4. Data: 2009-01-09 17:49:46
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gk803u$jcv$1@news.wp.pl, *krzysztofsf* wrote:

    > Sprawdz banki spoldzielcze

    Hmm moze byc problem, bo osoba w wieku 7 lat nie posiada nawet ograniczonej
    zdolnosci do czynnosci prawnych.
    Taka ograniczona zdolnosc nabywa sie w wieku 13 lat dopiero.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdolno%C5%9B%C4%87_do_c
    zynno%C5%9Bci_prawnych

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-01-09 18:07:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    SKOK: książeczka (KSO).

    -----

  • 6. Data: 2009-01-09 19:06:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    darnok pisze:

> [...]
    > ograniczonej zdolnosci do czynnosci prawnych.
    > Taka ograniczona zdolnosc nabywa sie w wieku 13 lat dopiero.

    Niemniej przy podobnym pytaniu o mozliwosc bodajze zalozenia konta
    oszczednosciowego dla dziecka ponizej 13 roku zycia, ktos kiedys dal
    link do banku spoldzielczego, ktory umozliwial zalozenie takiego
    imiennego produktu na dziecko ponizej 13 roku zycia.
    Nie wiem - moze np. dziecko nie ma mozliwosci dysponowania srodkami do
    ukonczenia 13-o roku zycia?

    jeszcze przyszla mi na mysl karta prepaid z BZWBK lub ing z doladowaniem
    - nie wszystkie musza byc imienne i mozna je traktowac jak konto

  • 7. Data: 2009-01-09 20:22:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Nie wiem - moze np. dziecko nie ma mozliwosci dysponowania srodkami do
    > ukonczenia 13-o roku zycia?

    Zapewne nie ma mozliwosci samodzielnego dysponowania.

    Natomiast na pewno dziecko moze posiadac majatek, w tym pieniadze, no
    i musi byc jakis sposob na wlozenie tych pieniedzy do banku. Ale ile
    razy sie o to pytam, to nikt nic nie wie. Pewnie trzeba by prawdziwej
    porady prawnej zasiegnac.

    MJ

  • 8. Data: 2009-01-09 21:19:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 21:22:47 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > musi byc jakis sposob na wlozenie tych pieniedzy do banku. Ale ile razy
    > sie o to pytam, to nikt nic nie wie. Pewnie trzeba by prawdziwej porady

    Może mieć majątek, jednak jego majątkiem zarządzają rodzice.
    Banki nie tworzą ofert dla dzieciaków poniżej 13 roku życia z tej
    przyczyny, że taka osoba i tak nie mogłaby dokonać *żadnej* czynności
    samodzielnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl