  • 1. Data: 2009-01-09 14:37:39
    Temat: mBank szykuje się do recesji czy do zniknięcia?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Wczoraj znacjonalizowano Comerzbank, który jest właścicielem BRE, %
    ostatnio szybko i ostro poszły w dół na lokatach, dorzucono % do
    odnowienia limitu dla mbiznes. Kolega mi wczoraj powiedział, że
    wpłatomat mbanku w moim mieście nie działa już od dobrych 6 m-c albo
    lepiej. Po prostu się wyeksploatował a nowego nie ma, a jak był
    ostatnio sprawdzić za dnia, czy coś się może zmieniło, to nawet mkiosk
    był zamknięty - jak to określił "wisiały tylko kable". Czyżby MarekZ
    miał rację, że dni mBanku są już policzone? Powoli jestem skłonny w to
    uwierzyć. Przez kilka ostatnich lat mBank praktycznie grał pierwsze
    skrzypce i prawie wszystkie nowinki wychodziły od nich. Od jakiegoś
    czasu, jak każdy może sam zobaczyć, mamy regres a oferta z dobrej
    stała się po prostu słabą 'taką sobie', co najwyżej zostało dobre www
    (ze skopanym wyszukiwaniem w historii hle hle). Co dziwne, ale w moim
    odczuciu, teraz Multi gra pierwsze skrzypce w stajni BRE. Czyżby miał
    pojawić się na rynku całkiem niezły kąsek do zakupienia?

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-01-09 14:47:54
    Temat: Re: mBank szykuje się do recesji czy do zniknięcia?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 15:37:39 +0100, xbartx napisał(a):

    > Kolega mi wczoraj powiedział, że
    > wpłatomat mbanku w moim mieście nie działa już od dobrych 6 m-c albo
    > lepiej.

    Niedziałające wpłatomaty to element łamigłówki.

    > Czyżby MarekZ miał
    > rację, że dni mBanku są już policzone? Powoli jestem skłonny w to
    > uwierzyć.

    Mi pod pracą właśnie budują coś większego. Było BRE Financial czy jak to
    się nazywa, a teraz mBank się robi.
    Więc raczej się nie zwijają ;-)

    > Co dziwne, ale w moim
    > odczuciu, teraz Multi gra pierwsze skrzypce w stajni BRE.

    Właśnie wyklikałem wniosek o Multikonto ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-09 14:51:39
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał

    > Wczoraj znacjonalizowano Comerzbank, który jest właścicielem BRE, %
    > ostatnio szybko i ostro poszły w dół na lokatach, dorzucono % do
    > odnowienia limitu dla mbiznes. Kolega mi wczoraj powiedział, że

    Nie sadze aby dni mBanku byly policzone, biorac pod uwage, mase
    kredytow jakie oni od kilku miesiecy udzielaja
    (np. kosolidacji po 80 tys dla osob prywatnych - tego wczesniej
    raczej nie bylo)

    Ale moge sie mylic, bo powyzsze spostrzezenia sa TYLKO spostrzezeniami ...
    Jednak zadne przeslanki do mnie nie dotarly...

    Zaprzyjazniony mKiosk tez sobie chwali i nic nie wspomina o trudnych
    chwilach.

    Neko

  • 4. Data: 2009-01-09 16:37:31
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Wczoraj znacjonalizowano Comerzbank, który jest właścicielem BRE
    ------------------
    Dlaczego miałoby to oznaczać coś złego dla mBanku?

    , %
    ostatnio szybko i ostro poszły w dół na lokatach, dorzucono % do
    odnowienia limitu dla mbiznes.
    -----------------
    Najwyraźniej mBank nie potrzebuje gotówki i to teeeeerrrrraaaazzzz...

    Kolega mi wczoraj powiedział, że
    wpłatomat mbanku w moim mieście nie działa już od dobrych 6 m-c albo
    lepiej.
    -------------------
    Patrz wyżej.

[...]
    ----------------------
    MarekZ bardzo rzadko ma rację, a kable wiszą, bo bank tnie koszty. Wpłatomat
    to koszt. Szczególnie, iż w porównaniu do wpłatomatów Multi te z mBanku są
    archaiczne.

    Powoli jestem skłonny w to
    uwierzyć. Przez kilka ostatnich lat mBank praktycznie grał pierwsze
    skrzypce i prawie wszystkie nowinki wychodziły od nich.
    -------------------
    Taaaak? Pomijając początki to jakież to nowinki wprowadził jako pierwszy
    mBank w ciągu ostatnich 2-3 lat?

[...]
    Raczej rozsądna stabilizacja i cięcie kosztów. Dziś prawie każdy bank daje
    darmowe przelewy to po co rozwijać sieć kosztownych wpłatomatów?

  • 5. Data: 2009-01-09 17:40:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 15:37:39 +0100, xbartx <b...@h...net> wklepał(-a):

> [...]
    >wpłatomat mbanku w moim mieście nie działa już od dobrych 6 m-c albo
    >lepiej. Po prostu się wyeksploatował a nowego nie ma, a jak był

    Koleś, przestań siać panikę, bo niczego nie znacjonalizowano. Chyba, że dla
    ciebie posiadanie 25% akcji oznacza kontrolę nad firmą.

    A poza tym co to ma wspólnego z niedziałającym wpłatomatem (które od zawsze nie
    działały zbyt dobrze)?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2009-01-09 18:53:42
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

    > Co dziwne, ale w moim
    > odczuciu, teraz Multi gra pierwsze skrzypce w stajni BRE.

    Mogliby w BRE polaczyc mB i Multi w jednosc albo ulatwic
    przejscie z mB do Multi - np. mam fundusze w SFI mB
    to je zobacze w CO Multi. Albo przychodzi przelew do mB
    na moje konto to automatycznie jest przeksiegowany
    do Multi. Mogliby osobom o odpowiednich wplywach
    pomoc przejsc z mB do AQ Multi a nie oferowac
    "platyny" w mB, z czym byl ubaw opisywany na grupie
    i forum mB.

    Formula mB chyba troche sie przezyla, to co bylo
    wielka zaleta mB na pocztku (dostep przez Internet, darmowe
    podstawowe uslugi, wysokie oprocentowanie) jest juz
    dostepne u konkurencji. Czasami u konkurencji trzeba
    spelnic jakies warunki, ale nie sa one na ogol zbyt wygorowane.
    Im ktos ma wiecej kasy tym mB jest dla niego mniej
    konkurencyjny. A wady banku internetowego zostaja.
    Zalatwic cos bardziej skomplikowanego to droga
    w wielu przypadkach przez meke opisywana
    na grupie czy na forum mB.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2009-01-09 18:54:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 9 Jan 2009 17:37:31 +0100
    "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Wczoraj znacjonalizowano Comerzbank, który jest właścicielem BRE
    > ------------------
    > Dlaczego miałoby to oznaczać coś złego dla mBanku?

    Pomyśl

    > Najwyraźniej mBank nie potrzebuje gotówki i to teeeeerrrrraaaazzzz...

    Każdy bank potrzebuje gotówki.

    > Wpłatomat to koszt. Szczególnie, iż w porównaniu do wpłatomatów Multi
    > te z mBanku są archaiczne.

    Ale co to obchodzi klienta, który chce wpłacić pieniądze?

    > Taaaak? Pomijając początki to jakież to nowinki wprowadził jako
    > pierwszy mBank w ciągu ostatnich 2-3 lat?

    Telefonia powiązana z usługami bankowymi, sprzedaż ubezpieczeń, starczy?

    > Raczej rozsądna stabilizacja i cięcie kosztów. Dziś prawie każdy bank
    > daje darmowe przelewy to po co rozwijać sieć kosztownych wpłatomatów?

    Możesz rozwinąć co mają wspólnego darmowe przelewy z wpłatomatami?

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-01-09 18:54:49
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Każdy bank potrzebuje gotówki.
    -------------
    Nie zawsze jedyną drogą są klienci, którym trzeba posmarować 9% czy więcej.

    Telefonia powiązana z usługami bankowymi, sprzedaż ubezpieczeń, starczy?
    -------------------
    Nie. Telefonia to wielki niewypał, a ubezpieczenia sprzedają też inne banki.

    Możesz rozwinąć co mają wspólnego darmowe przelewy z wpłatomatami?
    --------------
    Wpłatomaty to koszty dla banku. I to znaczne. Tak znaczne, że zaczęto je
    likwidować w miastach nawet rzędu 100-150 tys. mieszkańców. Kiedyś, gdy były
    kłopoty z wpłatą kasy na konto w mBanku (bo przelewy kosztowały) wpłatomaty
    miały sens. Dziś nie. Klient pójdzie sobie do banku X, ten poniesie koszt
    obsługi (a nie mBank), klient za darmo przeleje do mbanku i... już.

  • 9. Data: 2009-01-09 18:56:41
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Na przykład odpływ klientów?
    :-) Multi ma ok. 0,5 mln klientów mając wpłatomaty, placówki itp. mBank 2
    mln. I to by było tyle na temat odpływu klientów.

  • 10. Data: 2009-01-09 18:58:24
    Od: xbartx <b...@h...net>