  • 1. Data: 2011-12-15 13:56:01
    Temat: Japonia - bodajże do totusa (z małej litery).
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Drogi Totusie pamiętam gadaliście ostatnio bodajże z Root'em o Japonii, o
    jej długu sięgającym około 220% PKB.

    http://www.tradingeconomics.com/japan/government-deb
    t-to-gdp

    Pamiętam również, że padł argument (chyba od ciebie), że Japonia dlatego nie
    bankrutuje (pomimo tak katastrofalnych wskaźników ekonomicznych) ponieważ na
    jej długach siedzą głównie amerykanie (nie umiem znaleźć już tego posta -
    ale pamiętam była taka rozmowa).

    Z kolei dzisiaj czytam taki post...:

    Co się stało
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=1075

    "[...] Co prawda w Japonii dochodzi do 200%, ale jest to głównie dług
    wewnętrzny, a poza tym dotąd Japonia była sama na tym polu minowym, miała
    więc większe możliwości stąpania po nim. Dziś zrobiło się na nim już tak
    tłoczno, że jakikolwiek nieostrożny ruch kogokolwiek, może spowodować, że
    wszyscy razem wylecą w powietrze. [...]".

    ....którego przeczytanie wywołało chęć konkretnego zapytania o dług Japoni.
    U kogo są w końcu tak na prawdę zadłużeni są Japończycy: u siebie (dług
    wewnętrzny) czy u amerykanów ?.

    Czy ktos potrafi odpowiedzieć na to pytanie ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2011-12-15 15:26:21
    Temat: Re: Japonia - bodajże do totusa (z małej litery).
    Od: "NY" <a...@o...eu>

    Japonia jest zadluzona u swoich obtwateli, japonczycy sa oszczedni i
    powsciagliwi w stosunku do swojego panstwa /nigdy nie zazadaja zwrotu/ a
    jedyne nalogi jakie maja to pachinko i tyton ... z drugiej strony nadwyzke
    handlowa lokowali przez lata w amerykanskie papiery ktorych USA jest
    wierzycielem na blisko bilion USD... i to jest przyklad jak zjesc ciastko,
    miec ciastko a rachunkiem za nie obciazyc kogos inego ...

  • 3. Data: 2011-12-15 15:43:37
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Japonia jest zadluzona u swoich obtwateli,

    Jakies cyfry, linki cokolwiek potwierdzającego ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-12-15 15:53:06
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Jakies cyfry, linki cokolwiek potwierdzającego ....

    Panowie anglojęzyczni może ktos tutaj to znajdzie i pomoże (bo mój angielski
    to raczej na pozimomie słabym/średnim i technicznego nie do końca pojmuję)?.

    http://www.tradingeconomics.com/japan/indicators

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2011-12-15 15:54:44
    Od: "NY" <a...@o...eu>

    http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/mfw-
    grozi-palcem--japonia-powinna-zredukowac-dlug,21567,
    1

  • 6. Data: 2011-12-15 16:13:58
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    MFW grozi palcem: Japonia powinna zredukować dług
    <
    http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/mfw-
    grozi-palcem--japonia-powinna-zredukowac-dlug,21567,
    1>

    "[...]Japonii nie grozi kryzys, który ogarnia strefę euro, ponieważ jej
    długi znajdują się w 95 procentach w rękach japońskich inwestorów oraz
    dlatego, że kraj ten ma drugie największe na świecie rezerwy walutowe.
    [...]".

    No to następne pytanie - czy na stronie
    http://www.tradingeconomics.com/japan/indicators (lub jakiejkolwiek innej)
    jest jakieś zestawienie rezerw walutowych poszczególnych krajów ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2011-12-15 16:25:54
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > ponieważ na jej długach siedzą głównie amerykanie (nie umiem znaleźć już
    > tego posta - ale pamiętam była taka rozmowa).

    Nie mogłem pisać, ze dług Japonii jest w USA bo to, że to dług wewnętrzny to
    nie jest tajemnica tylko, rzecz znana od lat. Po prostu źle pamiętasz.

  • 8. Data: 2011-12-15 16:29:02
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nie mogłem pisać, ze dług Japonii jest w USA bo to, że to dług wewnętrzny
    > nie jest tajemnica tylko, rzecz znana od lat. Po prostu źle pamiętasz.

    Chyba masz rację.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2011-12-15 16:33:45