  • 1. Data: 2011-12-15 10:05:02
    Temat: Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
    Od: "XXL" <d...@g...pl>

    Przynajmniej do dzisiaj ale nie bardzo widać przesłanki, żeby do końca grudnia
    jeszcze była jakaś namiastka rajdu św, Mikołaja.
    Kraje UE toną w długach, EBC nie chce wzorem amerykańskiego FED drukować
    wspólnej waluty i rozczarowane rynki reagują spadkami.
    Nawet w fatalnym 2008r. grudzień był wzrostowy.

    Pamiętam prognozę Dietera sprzed paru ładnych miesięcy, który pisał o spadkach
    na GPW do końca grudnia i silnym umocnieniu dolara.
    Wygląda na to, że Dieter trafił w dziesiątkę.

  • 2. Data: 2011-12-15 11:07:19
    Temat: Re: Najgorszy grudzień na giełdach od wielu lat
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Pamiętam prognozę Dietera sprzed paru ładnych miesięcy, który pisał o
    > spadkach
    > na GPW do końca grudnia i silnym umocnieniu dolara.
    > Wygląda na to, że Dieter trafił w dziesiątkę.

    Ostatnia prognoza Dietera to kolejny strzał kulą w płot ...

    Co dalej z rynkiem akcji
    http://www.inwestorgieldowy.com/aktualnosci/co-dalej
    -z-rynkiem-akcji_1,149.html

    "[...] Po 24.9.2011 pojawi się jakieś bardzo negatywne info i na fali serii
    złych wiadomości do ok. 16.12.2011 indeksy giełdowe mocno zanurkują na
    południe znoszac przy tym prawie cały wzrost indeksu, który odbył się w
    latach 2009-2011. [...]".

    Po 24 (23 i 26 września) zamiast złej informacji, pojawiły się dobre -
    nastąpiła skoordynowana globalna obrona rynków (w Polsce przeprowadzana
    przez BGK i NBP), i zamiast zniesienia lat 2009 mieliśmy mieliśmy lokalny
    wzrost z 2000 na 2200, oraz pojawienie się dwóch korsarzy na naszym rynku
    futów ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2011-12-15 11:11:11
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Kraje UE toną w długach, EBC nie chce wzorem amerykańskiego FED drukować
    > wspólnej waluty i rozczarowane rynki reagują spadkami.

    Co do zaś rynku amerykańskiego wcale bym się nie zdiwiwł gdyby w najbliższym
    czasie na SP 500 urosło gdzieś na 1290 ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-12-15 12:32:26
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Co do zaś rynku amerykańskiego wcale bym się nie zdiwiwł gdyby w
    najbliższym
    > czasie na SP 500 urosło gdzieś na 1290 ...

    Ale z Ciebie optymista. Ja nie mam pojęcia, co będzie w przyszłości
    ( bo IMHO jest ona słabo przewidywalna ), ale opierając się na znanej
    regule, że kontynuacja trendu jest najbardziej prawdopodobna, uważam
    że wszystko masakrycznie się spierdoli. Niebawem będziemy poniżej 2000.
    Kiedy do gry ze zdwojoną siłą zaczynają wchodzić politycy, to kierunek
    jest oczywisty. Zobacz, co zrobili z KGHM-em. Na początku roku był po
    około 170 zł ( dziś zaliczył 110 zł, bo pojawiły się informacje, że
    podatek od kopalin będzie bardzo duży ). Kierunek trendu najlepiej
    widać na małych i średnich spółkach. Spójrz na MWIG40 ... i nie obliczaj
    żadnych wskaźników - po prostu popatrz.
    Dzisiaj Tusk gadał, że zadłużanie się państwa "ponad miarę" jest
    niebezpieczne dla obywateli. To niesamowicie odkrywcze!!! Nigdy bym nie
    przypuszczał, że on na to wpadnie. ( Jak PO przejmowała rządy kilka lat
    temu to dług publiczny przyrastał w tempie ok. 4000 zł/sek. - teraz
    ponad 6000 zł/sek. ) Przed chwilą dla odmiany inny geniusz - Biedroń
    powiedział, że "UE została stworzona dla ludzi" ... a ja chyba nawet wiem,
    o których ludzi mu chodziło. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 5. Data: 2011-12-15 12:47:55
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > ( bo IMHO jest ona słabo przewidywalna ), ale opierając się na znanej
    > regule, że kontynuacja trendu jest najbardziej prawdopodobna, uważam

    Kolego Sys z całym szacunkiem (dla twojego snajperskiego pokazu na Futra)
    już o tym kiedyś gadaliśmy.

    Póki co to S&P 500 jest tylko 10% o szczytów (bessa wg mojego prostego
    wskaźnika zaczyna się 20 % od maxa), na FW pojawiło się dwóch graczy (co
    ciekawe pierwszy z nich pojawił się - dobrze pamiętam - 5.10.2011 tuż przed
    którymś z europejskich szytytów, po którym giełdy podskoczyły z 2150 na
    2430) i mocno wątpie aby były to szorty (wyobrażasz sobie co by było gdyby
    opinia publiczna dowiedziała się, że np takie Unicredit tuz po unijnym
    szczycie dostając insiderską info od np takiego byłego Berlusconiego zagrała
    na upadek polskiego WIG-u ?.) , no i w końcy gdyby się przyjrzeć układowi
    S&P 500 i dzisiejszej świecy (nie chwalić dnia przed zachodem słońca) to
    jesteśmy raczej w trendzie wzrostowym, a dzisiejsza świeca mająca cechy
    ngulfinga (nie chwalić dnia przed zachodem słońca) może pięknie wskazywałać
    na poczatki kolejne go odbicia które w efekcie mogłoby przekroczyć szczyty z
    27.10.2011 ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2011-12-15 13:30:23
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Kolego Sys z całym szacunkiem (dla twojego snajperskiego pokazu na Futra)
    > już o tym kiedyś gadaliśmy.

    Włoskie 10-ciolatki są już niemal droższe od 5-latków, a na 2-latkach
    sytuacja prawie wróciła do normy (tańsze niż 5-ciolatki a do pełni szczęści
    brakuje tylko spadek 2-latków poniżej 5-ciu procent).

    http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR2:IND
    http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR5:IND
    http://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR10:IND

    Reasumując Motti uratował chyba świat przed bankructwem ....
    Ja tam raczej chyba jestem optymistą - ale na wszelki wypadek z krótkimi
    stoplossami :)

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2011-12-15 13:42:18
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

> [...]

    wskazywałać
    > na poczatki kolejne go odbicia które w efekcie mogłoby przekroczyć szczyty

    Starcie się różnic poglądów finalnie wyraża się w kursach
    .. i bardzo dobrze :-)
    Na moje oko S&P500 wygląda źle. W sierpniu padła dwuletnia
    linia trendu wzrostowego.
    Nie wiem pod co grał ostatnio Unicredit i nie przywiązuję
    to tego żadnej wagi. Jeśli fundusze związane z tym bankiem
    nabrały tysiące longów na polskim rynku i jeśli niestety
    obkupiły się w KGHM ( pogłębił dołek do 105 zł ), to mają
    teraz spory problem ...

    pozdr.
    sys29

  • 8. Data: 2011-12-15 14:00:21
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    W Norwegii rzad bierze 40% od zysku z kopalin, a u nas groszowe dywidendy.

    Leszek

  • 9. Data: 2011-12-15 14:10:46
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > jesteśmy raczej w trendzie wzrostowym, a dzisiejsza świeca mająca cechy
    > ngulfinga

    Nie ngulfing tylko pinbar - pardon/

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2011-12-15 14:36:54
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a):

    > W Norwegii rzad bierze 40% od zysku z kopalin, a u nas groszowe dywidendy.
    >
    > Leszek

    Słyszałem, że w Norwegii rząd w ogóle bierze dużo podatków.
    Zafundowali sobie socjalizm i finansują go eksportem, bo
    socjalizm musi mieć mocne źródło finansowania. Inaczej upada.
    Co do "groszowych dywidend", to ja bym wolał, aby nasz
    rząd nie miał udziałów w żadnych przedsiębiorstwach i nie
    otrzymywał żadnych dywidend. Po pierwsze dlatego, że nie ma nic
    gorszego, niż pieniądze w łapach urzędników, a po drugie dlatego,
    że spółki z udziałem skarbu państwa wykorzystywane są jako
    "żerowisko dla zaplecza politycznego".

    pozdr.
    sys29