  • 11. Data: 2023-11-29 19:20:08
    Temat: Re: Jaki ten POPiS jest żałosny.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-11-29 o 12:15, r...@k...pl pisze:
    > Dzbanuszku, to dzieło pisdu i konfederusków ?

    A dlaczego w tym kontekście umieszczasz Konfederację?

  • 12. Data: 2023-11-30 14:19:24
    Temat: Re: Jaszczomp
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 listopada 2023 o 15:09:20 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Ach te zmiany!!! Zapłaciłem wczoraj aż 2.89 pln,
    > a teraz ten sam ołówek można kupić za 2.85 pln...
    >
    > Do pisania warto brać 2B -- ale 0.3mm raczej nie widuje 2B...

    O, ja nawet nie widziałem ołówka 0,3mm. Daje się taki grafit załadować?
    W sumie jak już to rzeczywiście powinien być twardy (oby nie twardy,
    lecz kruchy, jak diament - kolega dziś opowiadał, że ma w piwnicy z 10 ton
    50-letniego węgla, to już się zabytek zrobił, szkoda, że nie diament ;)

    > Czyli w skrajnym wypadku otrzymujemy 4cm vs 8cm -- na
    > co warto zwrócić uwagę podczas kupowania...

    Ogryzek można popychać kolejnym grafitem, co daje w rezultacie
    "ogryzek właściwy" wielkości ok. 5mm.
    Ale ciekawe są te różne długości grafitów.
    Zawsze mi się wydawało, że są tej samej długości, choć może nie,
    trochę dłuższe bywały (co było widać w ołówki z przezroczystym "magazynkiem"),
    co mnie nieco dziwiło, ale nie wgłębiałem się.
    Za to dziwiło mnie to, że ten magazynek - szczególnie rzucało się to w oczy
    w tym ołówku z przezroczystym magazynkiem - jest sporo dłuższy niż grafity.
    Zrzucałem to na karb tego, że jest jakaś tam "minimalna sensowna długość ołówka",
    a że grafity są krótsze - no cóż, tak wyszło.
    Ale takie 10cm - no dobra 98mm (a kacapia jest 89mm od Europy - na ch*j szersza,
    jak widać kacapia to taka baba z ch*jem, bo jakby to był facet to bycie
    na taką odległość od Europy, jakby nie patrząc kobitki i to podobno niezłej,
    byłoby niezłą torturą). - to mogły by pi*oko równać się długości magazynka
    w ołówku o "minimalnej sensownej długości".

  • 13. Data: 2023-11-30 15:38:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 lis 2023 o 14:19, Dawid Rutkowski pisze:

    > O, ja nawet nie widziałem ołówka 0,3mm. Daje się taki grafit załadować?

    Bezproblemowo z obu stron, ale są różne grafity -- także mniej
    łamliwe... Otrzymałem dwa ołówki z nieruchomą metalową osłoną
    grafitu -- za jeden (właśnie 0.3mm) otrzymałem zwrot kasy, bo
    na rysunkach sprzedawcy wyraźnie osłona jest ruchoma. Trudno
    tym ołówkiem pisać i łatwo go złamać. Szkoda, bo bardzo ładny.

    Zaraz (może za dwa?) kupię kolejne... Głównie 0.3mm -- mam tak
    cienkich sporo, ale potrzebne mi kolejne... Przed pięcioma laty
    bardzo ładne na AliExpress kupowałem po niespełna 5 pln. Dziś
    mogę je kupić w necie po około 8 pln... Inflacja...

    Mam też kilkaset grafitów 0.3mm -- niestety HB, bo w ludzkiej
    cenie nie znalazłem 0.3mm o twardości/miękkości 2B...

    Zaczęło się od tego, że matka miała taki cienki i bardzo go
    sobie chwaliła -- więc kupiłem grafity... Niestety tego ołówka
    nie odnalazła, więc kupiłem nowe... A że niekoniecznie te nowe
    polubiła (trzeba trzymać je pionowo w czasie wysuwania grafitu)
    musiałem kupić kolejne... Woli metalowe, bezproblemowe itd...

    -=-

    Są jeszcze ołówki 0.2mm -- ale takich nie mam.

    0.2, 0.3, 0.5, 0.7, 0.9, 1.3, 2.0 -- te ostatnie trzeba temperować.

    Mam tylko: 0.3, 0.5, 0.7 i drewniane. Kiedyś miałem metalowe na
    ostrzone grafity 2mm -- ostrzałka była w komplecie. Nierzadko
    zamiast grafitów ludzie wsuwali tam długopisowe wkłady...

    Matce przypadł do gustu kupiony kilkadziesiąt lat temu metalowy
    0.5mm, ale skoro tęskniła do 0.3mm -- szukam... :) Nie tylko jej
    takie podobają się -- taki jej buchnięto... Teraz na wabia podrzuci
    złodziejce ten z nieruchomą końcówką? ;) Sprzedawca dodał plastykowy
    kapturek... ;) (jak nasadkę do długopisu)

    Niedawno kupiłem 0.5mm rzekomo metalowe -- okazały się matalizowane...
    Może je zwrócę... Są funkcjonalne, ale (delikatnie ujmują) niezbyt ;)
    eleganckie... Łącznie za trzy zapłaciłem około 9 pln... Jaka cena,
    taka jakość...

    > W sumie jak już to rzeczywiście powinien być twardy (oby nie twardy,
    > lecz kruchy, jak diament - kolega dziś opowiadał, że ma w piwnicy z 10 ton
    > 50-letniego węgla, to już się zabytek zrobił, szkoda, że nie diament ;)

    Cóż znaczy ta pięćdziesiątka w piwnicy wobec czasu przebywania tego
    węgla pod ziemską powierzchnią?

    > Ogryzek można popychać kolejnym grafitem, co daje w rezultacie
    > "ogryzek właściwy" wielkości ok. 5mm.

    W praktyce raczej nie można... Może z grubymi tak można, ale
    ogólnie raczej jest to kłopotliwe...

> [...]
    > trochę dłuższe bywały (co było widać w ołówki z przezroczystym "magazynkiem"),
    > co mnie nieco dziwiło, ale nie wgłębiałem się.

    Kiedyś królowały 60mm.

    > Za to dziwiło mnie to, że ten magazynek - szczególnie rzucało się to w oczy
    > w tym ołówku z przezroczystym magazynkiem - jest sporo dłuższy niż grafity.

    :)

    > Zrzucałem to na karb tego, że jest jakaś tam "minimalna sensowna długość ołówka",
    > a że grafity są krótsze - no cóż, tak wyszło.
    > Ale takie 10cm - no dobra 98mm (a kacapia jest 89mm od Europy - na ch*j szersza,

    Nie pojmuję...

> [...]
    > byłoby niezłą torturą). - to mogły by pi*oko równać się długości magazynka
    > w ołówku o "minimalnej sensownej długości".

    Mam też 0.5mm kolorowe grafity. Trudno jej jednak nazwać grafitami,
    skoro grafit (węgiel) jest raczej szary...

    -=-

    Wsuwam 0.3mm zarówno od dołu jak i od dołu/wylotu...

    Ale bez luźnej metalowej osłonki pisanie 0.3mm jest raczej trudne
    a dłuższe/swobodne pisanie nie jest możliwe... Pisanie ołówkiem
    0.5mm z nieruchomą końcówką jest niezbyt wygodne, ale jest możliwe...
    (trzeba często wysuwać grafit)

    Łatwiej mi czytać to, co piszę cieńszym grafitem...

    -=-

    Ze 40 lat temu znalazłem w Trójmieście bardzo tanie grafity
    0.7mm HB -- sprzedawałem je później w Białymstoku z ogromną
    przebitką... Sporo mi ich jeszcze zostało, bo 0.7mm HB jest
    atrakcją taką sobie...

    Pół wieku temu w cenie były: kalki, milimetrowy papier, dokładne
    linijki, cienkie ołówki, stalówki, pigmentowy tusz, barwnikowy
    atrament, wieczne pióra a nawet dobre długopisy... Do dziś mam
    trochę ;) kalki, milimetrowego papieru, atramentu, wiecznych piór...

    Kalki były dobre nie tylko do szkicowania, ale także do drukarskich
    maszyn -- lustrzanie zadrukowane były używane do tworzenia offsetowych
    (czy ogólnie -- drukarskich) maszyn...

    40 lat temu drukowanie w lustrze było zarezerwowane wtajemniczonym,
    nielicznym, wybrańcom... ;) TeX obracał dowolnie w dwóch osiach,
    ale przy HTMLu (zwłaszcza przy SVG) był/jest jak kula u nogi... ;)

    SVG jest jak buty Reeboka -- rwące się do chodzenia... ;)

    -=-

    Kolejne pokolenia będą wyśmiewały się z dziadków drukujących płaskie
    światy? ;) Rozwinie się przestrzenne myślenie, DLP itp. stanie się
    powszechne jak teraz DTP?... Trafi pod strzechy jak dziś płaskie
    drukarki?...

    Niektórzy chcą cofnąć czas (w czym może pomóc FR itp. -- niszcząc
    to i owo) a inni tęsknią za światem, który dopiero nadejdzie...

    Tanie zegarki z DB/DF GNSS; tanie DLP itp.; tani, powszechny,
    bezprzewodowy i szybki (i od strony transferów, i od strony
    opóźnień) internet; tanie samochody; tanie domy... Szkoda,
    że nie każdy może/będzie korzystać z tych dóbr...

    -=-

    Jaszczomp z Kaczęciem będą zapewniali o wysokich standardach
    i przestrzeganiu prawa -- im nie zabraknie dostępu do ww. dóbr...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 14. Data: 2023-11-30 16:17:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 lis 2023 o 15:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wsuwam 0.3mm zarówno od dołu jak i od dołu/wylotu...
    + Wsuwam 0.3mm zarówno od góry jak i od dołu/wylotu...

    > Kalki były dobre nie tylko do szkicowania, ale także do drukarskich
    > maszyn -- lustrzanie zadrukowane były używane do tworzenia offsetowych
    > (czy ogólnie -- drukarskich) maszyn...
    + (czy ogólnie -- drukarskich) matryc...

    Piłem dziś tylko kefir (własnej produkcji) i czerwoną herbatę...
    Z cytryną... A tu takie coś..

    > Jaszczomp z Kaczęciem będą zapewniali o wysokich standardach
    > i przestrzeganiu prawa -- im nie zabraknie dostępu do ww. dóbr...

    Jak wielu weźmie sobie do serca słowa tej:
    https://www.youtube.com/watch?v=EODgeIigxlQ
    piosenki?...

    To miasto - ja zbudowałem
    By mieć na starość - gdzie żebrać...

    Jak kiedyś:

    A pan mi mówi, panie kontrolerze,
    dym z papierosa puszczając beztrosko,
    że ja niestety do tych nie należę,
    którzy powinni zajmować się Polską

    https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_pietrzak,panie_
    kontrolerze.html

    -=-

    Temperatura nocą na zewnątrz sięgnęła lokalnej głębiny -- w garażu
    nie spadła poniżej 2°C przy drzwiach, co mnie cieszy z uwagi na
    trzymane tam mleko... O ile łatwiej bym miał, gdybym miał przejście
    z garażu na schodową klatkę... Wystarczyłyby drzwi w cienkiej,
    działowej ścianie... Teraz termometr w garażu pokazuje prawie
    4°C przy drzwiach... Termometry na oknach pokazują -1.2°C i -1.4°C
    a net (wiele źródeł) mówi o -3°C, -2°C w mej okolicy...

    Kiedyś chciałem wentylować mieszkanie poprzez garaż -- ale zabrakło
    mi sił. Garaż jest pod mieszkaniem -- można by w ścianie postawić
    rurę schodzącą do garażu, ssącą naraz z korytarza i dwóch pokoi...
    W mieszkaniowych ścianach wwiewniki, wymuszona wentylacja...
    Garaż byłby suchy i ciepły a mieszkanie -- wentylowane...

    -=-

    Klimatyzatory latem mają problem z odprowadzaniem gorącego
    i raczej suchego powietrza -- piwnice cierpią wilgoć...
    Połączenie nie byłoby korzystne?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 15. Data: 2023-11-30 17:01:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ach te zmiany!!! Zapłaciłem wczoraj aż 2.89 pln,
    > a teraz ten sam ołówek można kupić za 2.85 pln...
    >
    > Do pisania warto brać 2B -- ale 0.3mm raczej nie widuje 2B...

    https://pentel.pl/p-grafity-olowkowe-ain-stein-0-3mm
    -1281

    MJ

  • 16. Data: 2023-12-01 00:00:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 lis 2023 o 17:01, Michał Jankowski pisze:

> [...]

    Dziś już równe 3 pln -- piszę, że najniższa przed obniżką ;)
    z 30 ostatnich dni to 3.05 pln... Taka ta chińska uczciwość...

    Wysyłka do Polski za free -- można kupić jeden ołówek
    z bezpłatną dostawą do domu w Polsce...

    > https://pentel.pl/p-grafity-olowkowe-ain-stein-0-3mm
    -1281

    Wysokie (~dwakroć wyższe niż pudełeczko grafitów) koszty
    wysyłki + 9.5 pln za 15 sztuk 60mm -- trochę dużo...
    https://www.tintadlaplastykow.pl/shop?action=checkou
    2 pln za jeden grafit -- gdy w Chinach można mieć po jednym
    groszu, albo taniej...

    Podobne (ale 0.3mm) do tych:
    https://pentel.pl/p-olowek-automatyczny-0-2mm-orenz-
    319
    kupiłem po ~5 pln ~5 lat temu... Mnie pasują -- matce niekoniecznie...

    -=-

    Ciekawe, jak sprawują się 0.2mm i jak sprawują się cienkie (0.2mm
    i 0.3mm) 2B. Może kiedyś szarpnę się na 0.2mm lub na cienkie 2B...

    -=-

    W galeriach raczej królują grafity HB oraz ołówki 0.5mm i 0.7mm...

    -=-

    ~40 lat temu kupiłem na Węgrzech Staedtlera 0.5mm z nieruchomą metalową
    osłonką -- bezproduktywnie leży z zapakowanym czerwonym (jak i sam
    ołówek) grafitem... Diabli wiedzą, jak twardy jest grafit, ale do
    pisania jest zbyt twardy...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2023-12-03 13:03:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 lis 2023 o 14:19, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ogryzek można popychać kolejnym grafitem, co daje w rezultacie
    > "ogryzek właściwy" wielkości ok. 5mm.

    Dlaczego aż 5mm? U mnie udało się niemal do końca... Ale tylko raz...

    -=-

    Spróbowałem -- pierwszy raz udało się, drugim razem otrzymałem ten:
    https://ene.ct8.pl/error/grafit/IMG_20231203_115050_
    1.jpg
    https://ene.ct8.pl/error/grafit/IMG_20231203_115102_
    2.jpg
    zniechęcający efekt... Rzecz jasna w metalowej końcówce został
    grafitowy ogryzek...

    Przepchanie rury/końcówki średnicy 0.3mm nie jest łatwym zadaniem; udało
    się metalowym drutem, ale kolejny grafit musiałem wsunąć/załadować już
    od dołu, przepychając przez tę dziurę/rurę/końcówkę, bo ładunek od góry
    kończył się efektem podobnym do tego z ww. fotek...

    Tedy -- można wsunąć grafit średnicy 0.3mm także od dołu...
    (przepychając przez końcówkę -- lekko już pokiereszowaną
    czyszczeniem i wcześniejszym zapchaniem...)

    Kiedyś takie ołówki miały stosowny drut do przepychanek -- teraz
    raczej trzeba radzić sobie inaczej...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 18. Data: 2023-12-08 15:06:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Dec 2023 15:02:06 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > Jaszczomp dostał unijne wsparcie -- zapewniono mu prawną obronę w
    > razie bezprawnego ataku...

    Targowica już tak ma, że donosi na Polskę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2023-12-09 11:52:33

    Fri, 8 Dec 2023 15:02:06 +0100 (GMT+01:00), w
    <ukv780$46d$1$Eneuel@news.chmurka.net>, Eneuel <e...@g...com> napisał(-a):

    > Jaszczomp dostał unijne wsparcie -- zapewniono mu prawną obronę w
    > razie bezprawnego ataku...

    Już widzę jak go bronią całą mocą unijnych urzędników :D