  • 1. Data: 2009-03-01 09:44:23
    Temat: Jeszcze o kartach kredytowych
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    Jakie banki daja mozliwosc umieszczenia zdjecia posiadacza na karcie? Na
    razie znalazlem bzwbk i citi.

    Ktore wydaja krdytowki plaskie (elektroniczne)? Niewiele tego jest,
    teoretycznie mbank (ale ponoc niechetnie, woli wypukle), bph (bursztynowy
    mastercard), eurobank (obie visy classic sa tak naprawde electronic use
    only). Czy bzwbk ma w swojej karcie jakies elektroniczne kredytowki?
    Tteoretycznie jest visa classic electronic bzwbk w tabeli prowizji, ale poza
    tabela bank nigdzie sie nia nie chwali. Czy mastercard paypass jest plaska
    czy wypukla w bzwbk? Albo Millenium (podobnie niby maja niebieska vise, ale
    tez tylko w tabeli prowizji).

    Jaki bank umozliwia dla kredytowek niezalezne ustawienie limitu transakcji
    internetowych? Poza mbankiem nie znalazlem innego.

    Ktory bank nie zrzuca na klienta ryzyka transakcji internetowych? W paru
    regulaminach znalazlem zapisy, ze transakcje zdalne obciazaja posiadacza
    nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.

    I podsumowujac ktore karty kredytowe sa waszym zdaniem najbezpieczniejsze?

  • 2. Data: 2009-03-01 10:23:34
    Temat: Re: Jeszcze o kartach kredytowych
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    lbz wrote:

    > Ktory bank nie zrzuca na klienta ryzyka transakcji internetowych? W
    > paru regulaminach znalazlem zapisy, ze transakcje zdalne obciazaja
    > posiadacza nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.

    Nie znalazłem takiego.

  • 3. Data: 2009-03-01 10:23:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.
    >
    > I podsumowujac ktore karty kredytowe sa waszym zdaniem najbezpieczniejsze?

    ile pytań w jednym poście

    płaskie karty wydaje też polbank, ing i to pewnie jeszcze nie wszystkie,
    co to znaczy, że karta tylko w toip? skoro tam jest to bank ją wydaje,
    ale oczywiście promować może inne kk niż te płaskie

    mastercard paypass jest wypukła

    a bezpieczeństwo? IMHO kk wydawane przez Citi są niezłe dzięki temu, że
    ten bank w sensowny sposób rozpatruje reklamacje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-03-01 11:01:25
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "lbz" <s...@w...pl> wrote in message

    > Jakie banki daja mozliwosc umieszczenia zdjecia posiadacza na karcie? Na
    > razie znalazlem bzwbk i citi.

    mBank - VC. Malutkie zdjęcie na odwrocie karty. Bezpłatnie.

> [...]
    > mastercaryd), eurobank (obie visy classic sa tak naprawde electronic use

    Nie słyszałem o takich. Do czego niby takie karty miałyby służyć???
    Zdefiniuj różnicę między kartą kredytową a debetową.

> [...]
    > regulaminach znalazlem zapisy, ze transakcje zdalne obciazaja posiadacza
    > nawet jesli to nie on je wykonal. Jakas kpina.

    Od tego są usługi sms-owe. Jeżeli dostajesz sms-a z podejrzanym obciążeniem,
    zastrzegasz kartę. Niektóre banki biorą odpowiedzialność za transakcje
    wykonane do 72 godzin przed zastrzeżeniem (Citi).

    > I podsumowujac ktore karty kredytowe sa waszym zdaniem najbezpieczniejsze?

    Zawsze musisz podjąć kompromis między wygodą a bezpieczeństwem.
    Jeśli chcesz bezpiecznie, weź kartę z zablokowanymi transakcjami MO/TO/IO
    albo ustaw ich limit na 0; do tego niech to będzie karta tylko chipowa -
    pasek magnetyczny, jeśli jest, wykasuj (mocnym magnesem itp.).
    Jeśli chcesz funkcjonalnie, weź kartę z sensownym ubezpieczeniem od
    nieautoryzowanych transakcji i powiadomieniami sms-owymi (przydałby się też
    podgląd blokad przez neta); niech to będzie karta wypukła i koniecznie z
    paskiem - żebyś nie musiał ganiać w poszukiwaniu bankomatu obsługującego
    chipa.
    Każdemu potrzebne jest co innego - wybrać musisz sam odpowiednio do własnych
    potrzeb.

    pzdr.
    k.

  • 5. Data: 2009-03-01 11:14:38
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    > płaskie karty wydaje też polbank, ing i to pewnie jeszcze nie wszystkie,
    > co to znaczy, że karta tylko w toip? skoro tam jest to bank ją wydaje, ale
    > oczywiście promować może inne kk niż te płaskie

    karta tylko w toip oznacza, ze w zadnym innym miejscu nie ma o niej slowa na
    stronie www banku

  • 6. Data: 2009-03-01 11:17:06
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    > Nie słyszałem o takich. Do czego niby takie karty miałyby służyć???
    > Zdefiniuj różnicę między kartą kredytową a debetową.

    nie mylmy sposobu rozliczania (kredytowa/debetowa/obciazeniowa) ze sposobem
    autoryzowania (wypukla/plaska)

    > Zawsze musisz podjąć kompromis między wygodą a bezpieczeństwem.
    > Jeśli chcesz bezpiecznie, weź kartę z zablokowanymi transakcjami MO/TO/IO
    > albo ustaw ich limit na 0; do tego niech to będzie karta tylko chipowa -

    Jakie banki umozliwiaja samodzielne ustalenie limitu dla transakcji zdalnych
    dla kredytowek (jak pisalem znalazlem tylko mbank)?

    > nieautoryzowanych transakcji i powiadomieniami sms-owymi (przydałby się
    > też

    Ktore banki przesylaja smsa po kazdej operacji kredytowa karta i robia to za
    rozsadna cene?

  • 7. Data: 2009-03-01 11:33:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "lbz" <s...@w...pl> wrote in message

    > nie mylmy sposobu rozliczania (kredytowa/debetowa/obciazeniowa) ze
    > sposobem autoryzowania (wypukla/plaska)

    A jaka jest roznica w sposobie autoryzowania karty plaskiej i wypuklej?

    MK

  • 8. Data: 2009-03-01 12:52:48
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    > A jaka jest roznica w sposobie autoryzowania karty plaskiej i wypuklej?

    dla wypuklej nie wszystkie transakcje sa autoryzowane (przynajmniej w
    teorii, bo w praktyce coraz rzadziej spotyka sie transakcje bez autoryzacji)

  • 9. Data: 2009-03-01 13:11:04
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    lbz <s...@w...pl> napisał(a):

    > dla wypuklej nie wszystkie transakcje sa autoryzowane (przynajmniej w
    > teorii, bo w praktyce coraz rzadziej spotyka sie transakcje bez
    autoryzacji)

    a niebawem nie bedzie to mialo zadnego znaczenia (plaska czy wypukla), bo
    offlinem bedzie zarzadzal chip. roznica jest taka ze wypukla zaplacisz w
    imprinterze, ktorych troche jeszcze jest (w samej Polsce ponad 1300)

  • 10. Data: 2009-03-01 13:27:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

    > a niebawem nie bedzie to mialo zadnego znaczenia (plaska czy wypukla), bo
    > offlinem bedzie zarzadzal chip. roznica jest taka ze wypukla zaplacisz w
    > imprinterze, ktorych troche jeszcze jest (w samej Polsce ponad 1300)

    W taksowkach... Plaska tez mozna zaplacic recznie wypisujac kwitek, problem
    powstaje przy reklamacji klienta...

    MK