  • 21. Data: 2011-03-02 10:32:46
    Temat: Re: KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:ikjhpg$u2m$1@news.onet.pl...

    > Ale zgomadzenie robocopów najwyraźniej woli tworzyć setki nowych ustaw
    > rocznie, a nie zawracać sobie głowę tego rodzaju duperelami.

    Skippy ale u nas problem jest chyba taki i pewnie zreszta gdzie indziej tez
    ze rzad zamiast rzadzic i wykonywac polecenia sejmu np wcielac w zycie
    ustawy, sam produkuje ustawy a barany w okraglym cyrku sa tylko od
    przyklepywania tego.
    Przemek

  • 22. Data: 2011-03-02 10:48:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

    > No skoro uważasz że wciskanie Polaczkom od 10 lat kredytów w CHF na 5% lub
    > w złotówskach na 22% + 10% prowizji wymaga poświęcenia ze strony
    > bankierów,
    > to może oni wystąpią z tą propozycją do Państwa. Po co dopłacać.

    Bankierzy, dokłądnie tak samo jak OFE, poruszają się w prawie stworzonym nie
    przez siebie.
    Tylko przez "mądre" państwo.
    Takie gadania to jak nagonka na obszarników za komuny.

    Co do finansowania oświaty przez państwo.

    1) nie pasuje mi, że z moich podatków obibok robi 2 fakultety po czym
    wyjeżdża za granicę, i moje podatki służą innemu państwu

    2) czy chodzi tylko o to, żeby państwo płaciło, czy też wymyślało różne
    mądrości? no bo płatnik wymaga. i ten płatnik wymyslił sobie, że w
    przedszkolu nie można uczyć literek. robi kontrole i jak zobaczy na ścianie
    literki to dyrektor i nauczyciel ma problem.

    nie mam najmniejszej ochoty płacić za te wszystkie idiotyzmy wymyślone przez
    Twoich ulubieńców:)

  • 23. Data: 2011-03-02 12:17:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 11:48:17 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) nie pasuje mi, że z moich podatków obibok robi 2 fakultety po czym
    > wyjeżdża za granicę, i moje podatki służą innemu państwu

    Skoro to obiboki, to jak to jest ze znajdują zatrudnienie w innym państwie.
    Co w tym złego, że mądrzejszy wybiera inne życie w innym państwie.

> [...]
    > przedszkolu nie można uczyć literek. robi kontrole i jak zobaczy na ścianie
    > literki to dyrektor i nauczyciel ma problem.
    Tu akurat ośwmieszyła się pani min. edukacji narodowej. Niewiele cię to
    kosztuje, że nie uczą literek w przedszkolu.

    > nie mam najmniejszej ochoty płacić za te wszystkie idiotyzmy wymyślone przez
    > Twoich ulubieńców:)
    Jakich ulubieńców? Czy zakaz nauczania literek w przedszkolu wymyśliło SLD?
    Jednym z niewielu krajów, gdzie nie ma państwowej oświaty jest Mali. Chcesz
    sprowadzić Polskę do tego poziomu czy co?

  • 24. Data: 2011-03-02 12:42:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skoro to obiboki, to jak to jest ze znajdują zatrudnienie w innym
    > państwie.
    > Co w tym złego, że mądrzejszy wybiera inne życie w innym państwie.

    Udajesz, że nie rozumiesz problemu?
    :)
    Niech sobie wybierze, tylko proszę o zwrot kasy w takim przypadku.

    > Tu akurat ośwmieszyła się pani min. edukacji narodowej. Niewiele cię to
    > kosztuje, że nie uczą literek w przedszkolu.

    kosztuje mnie chów siły roboczej, a za te same pieniądze mogliby uczyć
    zdolniejsze dzieci czegoś więcej.
    Ale administracyjnie zakazano.

  • 25. Data: 2011-03-02 13:37:19
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 13:42:12 +0100, skippy napisał(a):

    > kosztuje mnie chów siły roboczej, a za te same pieniądze mogliby uczyć
    > zdolniejsze dzieci czegoś więcej.
    > Ale administracyjnie zakazano.

    Ojoj. Jesli na 100tysięczną armię wydaje sie 28% PKB a na oświatę niecałe
    5%, to gdzie Ty widzisz problem? O jakich pieniądzach mówisz?
    Jakby tak wziąć wszystkie wydatki na tzw. "politykę społeczną" dodać naukę
    (nie oświatę) ok 0,03% !!! i administrację to i tak nie przekroczyłoby to
    kwoty wydawanej na 100tyś żołnierzy. Żeby jakieś podboje przynajmniej z
    tego były ale z kim będziesz wojował? Z Czechami?

  • 26. Data: 2011-03-03 10:07:32
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Ojoj. Jesli na 100tysięczną armię wydaje sie 28% PKB a na oświatę niecałe
    > 5%, to gdzie Ty widzisz problem?

    przecinek się temu misiu przesunął
    http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mi
    l_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+
    na+wojsko+pkb+polska

  • 27. Data: 2011-03-03 10:24:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przecinek się temu misiu przesunął
    > http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mi
    l_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+
    na+wojsko+pkb+polska

    sprawdzaj root
    (odegralem sie;)

  • 28. Data: 2011-03-03 11:02:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 11:07:32 +0100, nazgul napisał(a):

    > http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mi
    l_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+
    na+wojsko+pkb+polska

    ehh pokolenie googli. ja się posługuję starym i dobrym rocznikiem
    statystycznym

  • 29. Data: 2011-03-03 11:22:47
    Od: root <r...@v...pl>

    > przecinek się temu misiu przesunął
    > http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&met=ms_mi
    l_xpnd_gd_zs&idim=country:POL&dl=pl&hl=pl&q=wydatki+
    na+wojsko+pkb+polska

    Ok pomyliłem się. Tu nie ma być procentu PKB ale mld zł.
    I tak w 2009

    Obrona narodowa: 18,2 mld
    Oświata: 1,47 mld
    Nauka: 4,5 mld
    Dane z:
    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wydatki_budze
    tu_porownanie_2008_2009-a_9461.htm

    Z kolei w 2010 wydatki na obronność: 25,45 mld !!! (największe w historii)
    http://www.cannon-fodder.mil.pl/index.php?option=com
    _content&view=article&id=1888:wydatki-wojskowe-2010&
    catid=23:aktualnoci

    Co ciekawe w tabeli są takie pozycje jak
    obsługa długu publicznego: 32,74 mld
    i ... najciekawsza pozycja:
    Różne rozliczenia: 92,26 mld!!!!!

  • 30. Data: 2011-03-03 11:28:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    żytkownik "root" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    _content&view=article&id=1888:wydatki-wojskowe-2010&
    catid=23:aktualnoci

    > Co ciekawe w tabeli są takie pozycje jak

    w sumie najwięcej wydają na to, co mnie najmniej obchodzi