  • 11. Data: 2009-08-20 18:35:04
    Temat: Re: KK Alior - płatność online - znowu nie działa
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Michal wrote:

    > Tak swoją drogą, to po raz kolejny potwierdza się moje doświadczenie, że
    > w takich kwestiach nie ma to jak Citibank... Niestety lub na szczęście,
    > ale posiadam tą kartę od kilku lat, dokonuję Nią też dość sporo
    > transakcji i to bardzo różnych i nie spotkałem się z żadnymi
    > niespodziankami. Akceptwana wszędzie i nigdy nie było żadnych problemów.

    zasadniczo moge potwierdzic w 99%. juz kilka razy nie udalo mi sie
    kk citi/mc zaplacic w cinemacity w ktorym transakcje z terminali
    obsluguje evalon. raz nawet 3 razy kasjerka probowala i terminal
    robil timeout, albo odrzucal, a zwykla debetowka visa electron
    innego banku poszla od strzala. nie wiem, czy to specyfika tego
    kina, czy szerszy urok evalona :)

  • 12. Data: 2009-08-20 18:42:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
    > Ciekawe, czy duplikat dostanie za darmo czy za 70zł bo jeśli to
    > ostatnie, to porażka... Oczywiście o dalszym korzystaniu z karty nie
    > było mowy.

    Na 99% opłaty nie będzie. Opłata za duplikat jest "z winy użytkownika".
    Pojęcie bardzo nieostre. Przecież np. kradzież karty również nie jest z
    winy użytkownika i IMO można się domagać zwolnienia z opłaty.

    Poza tym wiele banków (większość) pobiera opłaty za wydanie karty np. w
    miejsce utraconej. Taki Multibank w cenniku (od Golda wzwyż) za duplikat
    ma 0 PLN ale jak kartę utracisz, to nowa nie jest duplikatem tylko nową
    kartą i opłata taka jak za wydanie nowej karty (czyli sporo). To samo w
    Millennium.

    Citi jest tutaj wyjątkiem.

    Zresztą dla mnie to bezsensu, w razie czego kartę zamknę i od razu
    wystąpię o nową. Po co mam płacić 70/150 PLN za wydanie kawałka plastiku ?

    > Coraz bardziej biję się z myślami, czy jednak w ogóle załatwiać KK
    > Aliora. Duet Alior + Citi tez daje radę...

    Ja KK Citi zamykam tylko nie mogę się zebrać do napisania wypowiedzenia.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2009-08-20 19:03:51
    Od: Michal <m...@n...org>

    Mithos pisze:

    > Na 99% opłaty nie będzie. Opłata za duplikat jest "z winy użytkownika".
    > Pojęcie bardzo nieostre. Przecież np. kradzież karty również nie jest z
    > winy użytkownika i IMO można się domagać zwolnienia z opłaty.
    No miejmy nadzieję. Dowiem się co i jak kiedy mu już przyślą nową. Też
    sobie nie wyobrażam, żeby mieli za to kasę policzyć.

    > Citi jest tutaj wyjątkiem.
    No tutaj kolejny plus Citi, chodzi o to, żeby plusy nie przysłoniły Nam
    minusów :D (tak poważnie to Citi byłby naprawdę naj naj, biorąc pod
    uwagę obsługę klienta, elastyczność właśnie na kartach, gdyby nie te
    złodziejskie kursy walut i troszkę jednak kulawy- chociaż podstawowa
    funkcjonalność jest- serwis internetowy, który stoi w miejscu i się nie
    rozwija).

    No i mówimy o Citi BP która zbiera punkty. Jak się Citi w paybacka nie
    wkręci, to ta karta straci całkowicie sens. I chyba nie tylko dla mnie.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2009-08-20 19:15:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michal" <m...@n...org> wrote in message

    > troszkę jednak kulawy- chociaż podstawowa funkcjonalność jest- serwis
    > internetowy, który stoi w miejscu i się nie rozwija).

    A jakiej funkcjonalnosci brakuje?

    MK

  • 15. Data: 2009-08-20 19:19:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
    > No i mówimy o Citi BP która zbiera punkty. Jak się Citi w paybacka nie
    > wkręci, to ta karta straci całkowicie sens. I chyba nie tylko dla mnie.

    Ja też zbierałem punkty swojego czasu i miałem nawet za nie wiele
    nagród. Ale aktualnie na BP nie tankuję, a punktów za płatności zbiera
    się jednak niewiele (dużo wpadało za produkty premiowane). Zwrot 1% z KK
    Alior wychodzi korzystniej.

    Poza tym bank przysłał mi spersonalizowaną kartę (sam chciałem), która
    wygląda IMO tragicznie (zdjęcie na pół paznokcia, w dodatku całkowicie
    nieczytelne oraz podpis nie wiadomo skąd). No i taki bajer : na KK Citi
    nie mieści się moje pełne imię i nazwisko, które sumarycznie mają 20
    znaków (na Citi wchodzi 19). Jakiś archaiczny system produkcji kart
    mają. Alior nie ma z tym problemów.

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2009-08-20 19:34:31
    Od: Michal <m...@n...org>

    MK pisze:
    > "Michal" <m...@n...org> wrote in message

    > A jakiej funkcjonalnosci brakuje?

    - Sumowanie operacji bieżacych na karcie
    - Podgląd blokad (i ich sumowanie)
    - Brak rozgraniczenia na zestawieniu (na wyciągu CHYBA jest) czy
    transakcja w necie czy w terminalu

    Wyższa szkoła jazdy, ale rzeczy jednak obecne w innych bankach:
    - Ustawianie limitów autoryzacyjnych
    - Podstawowy chociaż system wniosków i dyspozycji (np zwiększenie limitu)
    - Brak możliwości definiowania przelewów z karty z poziomu neta
    (dyktowanie nrów rachunku konsultantowi to jest jakaś paranoja)

    Pochwalić bank w całości należy za (wyszczególniam to, czym Citi się
    wyróżnia na rynku):
    - Możliwość bezprowizyjnego płacenia rachunków kartą (i to jest chyba
    rozwiązanie unikatowe jak na PL)
    - Całkowicie bezproblemowe postępowanie przy zmianie typu karty (jeden
    telefon i czysta formalność), cyklu rozliczeniowego, adresów.
    - Możliwość rozbijania transakcji na raty (jednak raty niekorzystne np w
    porównaniu do Polbanku- no ale są no i może być też w razie potrzeby
    więcej rat)
    - Czasowe zwiększanie limitu (podobno dobrze działa- ja nigdy nie
    prosiłem i nie miałem potrzeby), generalnie bardzo elastyczna i
    bezproblemowa obsługa, zwalnianie z opłat rocznych
    - Bezpłatne wydawanie innych i tych samych kart- chodzi o duplikaty
    wszelkiego rodzaju
    - Bezstresowe (podobno) reklamacje niechcianych transakcji, z efektem
    natychmiastowego powrotu kasy na rachunek.
    - Bezproblemowe i szybkie podniesienie limitu (na telefonie o mniejsze
    kwoty, o większe- zostawiam po prostu dyspozycję telefoniczną +
    dostarczam dokument do oddziału i tyle)
    - Brak sytuacji typu "przepraszamy ale autoryzacja kart będzie
    wstrzymana przez ileśtam ileśtam" (chyba, że ktoś się kiedyś spotkał- ja
    nie).
    - Chyba dość duży program rabatowy (ponoć nawiększy w PL)

    Rzeczy _dyskwalifikujące_ Citi w pewnych kwestiach:
    - Drogie ubezpieczenia kart silver (za to bardzo miły pakiet assistance
    gold- nie korzystam ani z jednego ani z drugiego, uprzedzając)
    - KURSY WALUT do przeliczania transakcji kartowych (chociaż te same od
    pewnego czasu co sprzedaż dolara, i tak ZA wysokie).

    --
    Michał

  • 17. Data: 2009-08-20 20:28:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    - Sumowanie operacji bieżacych na karcie

    No fakt. Ja sam potrafie w ciagu sekundy potrafie to okreslic, ale mamy w
    narodzie wiele cierpiacych na dysmatematyke :). Kilka lat temu sie mowilo na
    to wtorny analfabetyzm ;).

    - Podgląd blokad (i ich sumowanie)

    Nie ma, ale czemu to zluzy?

    - Brak rozgraniczenia na zestawieniu (na wyciągu CHYBA jest) czy
    transakcja w necie czy w terminalu

    Hm, ja to widzialem chyba tylko w BRE. Moze to komus jest potrzebne, ja tam
    z tego powodu nie cierpie.

    Wyższa szkoła jazdy, ale rzeczy jednak obecne w innych bankach:
    - Ustawianie limitów autoryzacyjnych

    Autoryzacyjnych? Czy znaczy, ze jakis bank daje mozliwosc okrescenia limitu
    do jakiego transakcje nie beda autoryzowane?

    - Podstawowy chociaż system wniosków i dyspozycji (np zwiększenie limitu)

    Ale za to chyba mozna smsem ;).

    - Brak możliwości definiowania przelewów z karty z poziomu neta
    (dyktowanie nrów rachunku konsultantowi to jest jakaś paranoja)

    Wiele bankow tego nie wprowadza. Moze dlatego, ze transakcje sa bezplatne?

    MK

  • 18. Data: 2009-08-20 20:37:30
    Od: kjonca <k...@g...com>

    On Aug 20, 10:28 pm, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > narodzie wiele cierpiacych na dysmatematyke :). Kilka lat temu sie mowilo na

    Gratuluję.
    Jednak umiejętnośc wykonania odejmowania "w ciągu sekundy" nie ma
    wiele wspólnego z matematyką, a raczej autyzmem czy byciem sawantem.
    A nie każdy ma ochotę po powrocie z pracy bawić się jeszcze w
    odejmowanie.

    KJ

  • 19. Data: 2009-08-20 20:41:44
    Od: Michal <m...@n...org>

    MK pisze:
    > "Michal" <m...@n...org> wrote in message
    >
    > - Sumowanie operacji bieżacych na karcie
    >
    > No fakt. Ja sam potrafie w ciagu sekundy potrafie to okreslic,

    Niby jak? Od limitu odejmujesz saldo zadlużenia i od tego jeszcze sumę
    zadłużenia z poprzedniego wyciągu (bo ta się rzecz jasna wlicza do
    zadłużenia)? Taki jesteś pomysłowy dobromir, że w ciągu sekundy
    wykonujesz operację na 4-6 cyfrowych liczbach? A może nadprzyrodzone
    zdolności kopiowania i wklejania do arkusza/kalkulatora? Oświeć anafabetę.

    Bo w mbanku np miałem przed sobą sumę operacji bieżących od razu.

    Bo u mnie można to określić "w ciągu sekundy" tylko w krótkim okresie
    między spłatą poprzedniego wyciągu a wygenerowaniem następnego. No
    chyba, że spłacasz kartę w ten sam dzień- ale nie tak się z kart korzysta.

    > ale mamy
    > w narodzie wiele cierpiacych na dysmatematyke :). Kilka lat temu sie
    > mowilo na to wtorny analfabetyzm ;).

    To zanim zaczniesz tak o innych ludziach, spójrz na siebie i mi użycz
    magicznych zdolności odejmowania w sekundę.

    > - Podgląd blokad (i ich sumowanie)
    >
    > Nie ma, ale czemu to zluzy?

    Lepszej kontroli wydatków bo bez jakichś ponadstandardowych problemów
    blokada staje się operacją bieżacą prędzej czy później. Warto wiedzieć,
    ile się wydało.
    Ja przypuszczam, czemu w Citi tego podglądu nie ma i raczej nigdy nie
    będzie- jakby klient zobaczył, jak BARDZO różni się wartość transakcji
    zagranicznej zablokowanej a rozliczonej (po złodziejskim kursie) to by
    zdębiał. A tak to prezentuje się mu tylko porozliczane już transakcje.

    > - Brak rozgraniczenia na zestawieniu (na wyciągu CHYBA jest) czy
    > transakcja w necie czy w terminalu
    >
    > Hm, ja to widzialem chyba tylko w BRE. Moze to komus jest potrzebne, ja
    > tam z tego powodu nie cierpie.

    Czy ja mówię, że cierpię? Miałem przez ostatnie 1,5 roku także kartę w
    mbanku i tam to było, tu nie ma. Pytałeś to odpowiadam. Mogłoby to być
    pokazane i tyle.

> [...]
    >
    > Autoryzacyjnych? Czy znaczy, ze jakis bank daje mozliwosc okrescenia
    > limitu do jakiego transakcje nie beda autoryzowane?

    OD jakiego nie będą. Tak, daje taką możliwość. Np mbank. W dodatku jest
    podział na transakcje bezgotówkowe, gotówkowe, internetowe, telefoniczne
    no i w ujęciu dziennym i miesięcznym.
    W Aliorze póki co mamy limity dzienne. Nie dawno jeszcze ustalanie nie
    działało, już działa.
    A Citibank jak stał tak stoi w miejscu.

    Z tym, że lepszy bank w którym nie da się ustawić limitów a respektuje
    reklamacje niż odwrotnie, dlatego Citi jest OK :D W sumie nie po to się
    ma kartę z limitem, żeby go sobie przycinać. :) Reklamacja w mbanku
    wygląda jednak "troszkę" inaczej niż w Citi :P I właśnie za to warto
    nawet przepłacić kursem waluty czy opłatą roczną...

    > - Podstawowy chociaż system wniosków i dyspozycji (np zwiększenie limitu)
    >
    > Ale za to chyba mozna smsem ;).

    No to akurat faktycznie nie takie ważne. Nie składa się podań o
    zwiększenie limitu co drugi dzień :)

    > - Brak możliwości definiowania przelewów z karty z poziomu neta
    > (dyktowanie nrów rachunku konsultantowi to jest jakaś paranoja)
    >
    > Wiele bankow tego nie wprowadza. Moze dlatego, ze transakcje sa bezplatne?

    No rzecz w tym, że skoro konsultant to na żywo porównuje z listą
    dozwolonych odbiorców, mógłby to też robić system i od razu nam "nie
    pozwalać" albo wyświetlać ostrzeżenie, że przelew będize płatny i
    odsetkowy- jeśli wpisanego rachunku nie ma na liście.
    No ale do tego trzeba mieć system albo przynajmniej chcieć go rozwijać.

    --
    Michał

  • 20. Data: 2009-08-20 20:43:02
    Od: Michal <m...@n...org>

    kjonca pisze:

> [...]
    > wiele wspólnego z matematyką, a raczej autyzmem czy byciem sawantem.
    > A nie każdy ma ochotę po powrocie z pracy bawić się jeszcze w

    Możnaby sobie nawet i odjąć, gdyby nie ten ból, że do "salda zadłużenia"
    wlicza się też poprzedni wyciąg, który spłacimy w bieżacym okresie.
    Przez te kilka dni między spłatą a końcem okresu to nawet jest jasne i
    zrozumiałe...

    --
    Michał