  • 51. Data: 2010-04-08 14:22:44
    Temat: Re: KK Citi, limity.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Jeśli już, to na sklep.

    W jakim sensie? Przeciez chyba napisalem wyraznie jak to wyglada.

    > Czyli w Polsce klient odpowiada zawsze.

    Nie rozumiem w ogole co chcesz przez to powiedziec.

    > A dla mnie podstawowa. Bo umożliwia złodziejowi znacznie więcej, niż powinien.

    Nie, oryginalna karta z trudnym do skopiowania procesorem (zawartoscia
    jego pamieci) to sprawa podstawowa. PIN mozna podejrzec, podsluchac,
    blizej mu do CVV2 (CVC2) niz do wielkiej tajemnicy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 52. Data: 2010-04-08 14:28:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sensei" <n...@n...pl> writes:

    > bardzo smieszne wykonam transakcje w Internecie na twoją kartę z
    > wykorzystaniem CVV2 i mozesz bankowi skoczyć obciąży Cię i nijak nie
    > będziesz mógł reklamować.

    Falsz, CVV2 to tylko dodatkowe zabezpieczenie sklepu, ktore nie jest
    jednak wystarczajacym warunkiem dla skutecznego obciazenia. Bank moze
    zrobic chargeback kazdej zdalnej transakcji, nawet z CVV2, chyba ze
    sklep ma dowod dostarczenia towaru/uslugi klientowi.

    W niektorych krajach jest nieco inaczej, ze wzgledu na AVS.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2010-04-08 14:42:00
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > zrobic chargeback kazdej zdalnej transakcji, nawet z CVV2, chyba ze
    > sklep ma dowod dostarczenia towaru/uslugi klientowi.

    towary online zostały dostarczone klientowi. Nic nie zareklamujesz.

  • 54. Data: 2010-04-08 15:21:43
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    kashmiri pisze:

> [...]
    acje/dzu12092002.htm

    > Ściślej: Art. 28, zwł. punkt 5.

    A nie pkt 6 ?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 55. Data: 2010-04-08 16:01:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sensei" <n...@n...pl> writes:

    > ten punkt dotyczy tylko braku fizycznego uzycia karty.

    " i elektronicznej identyfikacji posiadacza karty", przy czym sam PIN
    nie wystarcza. Ale w praktyce, jasne. Dlatego nalezy chronic karty.

    > Jesli ktos
    > fizycznie uzyje mojej karty w bankomacie podgladajac wczesniej moj PIN
    > na nic zadne reklamacje. Bank zawsze powie: wyciagnal Pan kase z
    > bankomatu a potem zadzwonil zeby zglosic kradziez i w dodatku nie
    > dopelnil Pan nalezytej starannosci w chronieniu swojego PIN.

    Ale tylko, jesli transakcja byla dokonana skradziona karta (jesli to
    karta chipowa). W przypadku skopiowanego paska magnetycznego, bankomat
    albo w ogole nie wyplaci pieniedzy, albo koszty poniesie wlasciciel
    bankomatu, bo powinien uzyc chipa (zakladajac sensowny bank).

    Natomiast bank nie moze twierdzic, ze ktos nie dopelnil nalezytej
    starannosci w chronieniu PINu - bo a) nie moze tego wiedziec (i latwo
    to udowodnic), b) PIN mogl zostac np. podsluchany, na co klient nie ma
    zadnego wplywu, mogl tez np. zostac uzyskany z banku lub od posrednika.
    Niezaleznie od tego w przypadku transakcji nawet bez PINu slabo to
    wyglada, jesli karta nie miala w ogole chipa, albo jesli chip zostal
    uzyty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2010-04-08 16:12:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sensei" <n...@n...pl> writes:

    > towary online zostały dostarczone klientowi. Nic nie zareklamujesz.

    Sklep musi to udowodnic, a to w praktyce nie jest mozliwe. Sklep nie
    ponosi kosztow tylko w USA (i moze w UK), jesli jednoczesnie uzyty
    zostal CVV2/CVC2, jesli odpowiedz z AVS jest "calkowicie zgodny", jesli
    towar zostal dostarczony pod ten adres (uzyty w AVS), i jesli sklep ma
    pokwitowanie tego dostarczenia. Cos nie pasuje -> chargeback bez prawa
    do ponownego obciazenia.

    Jesli jestesmy w Polsce, to w przypadku transakcji bez obecnosci karty
    "acquirer zastrzega sobie prawo do ostatecznego chargebacku bez wzgledu
    na wszystko" i tyle. A wynika to tylko z tego, ze sam jest narazony na
    taki chargeback ze strony wydawcy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2010-04-08 16:35:42
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 8 Kwi, 09:22, "sensei" <n...@n...pl> wrote:

    > Ostatnio robiąc transakcję zdalną kartą paniusia chciała uzyskać ode mnie
    > kod CVV2 to ją wysłałem na drzewo. Nie życzę sobie podawania danych
    > wrażliwych komuś przez telefon a do takich należy CVV2 i PIN. Niech sobie
    > zainstalują taki terminal żeby przez telefon wystarczył im numer karty i
    > data ważności.

    No zobacz...

    Płatności w Call Centre
    Podmiotom które umożliwiają swoim Klientom zakup towarów lub usług
    przez telefon oferujemy możliwość przyjmowania płatności kartami
    telefonicznie.

    eCard S.A. dostarcza oprogramowanie umożliwiające konsultantowi w Call
    Centre przyjęcie płatności kartą płatniczą. Wszystkie dane dotyczące
    transakcji podawane są konsultantowi za wyjątkiem informacji o karcie
    (numer karty, data ważności, numer CVV2/CVC2), które podawane są przez
    Klienta po przełączeniu go do systemu IVR.

    http://www.ecard.pl/platnosci-w-call-centre.htm

    MK

  • 58. Data: 2010-04-08 16:57:00
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    sensei <n...@n...pl> dared to write:
> [...]
    > bankomatu a potem zadzwonil zeby zglosic kradziez i w dodatku nie
    > dopelnil Pan nalezytej starannosci w chronieniu swojego PIN.

    Bank nie ma "powiedzieć". Bank musi to UDOWODNIĆ, w razie czego przed sądem. A banki
    nie są samobójcami sądowymi i za procesy z góry przegrane się nie zabierają.

    > I do
    > widzenia. Sprobuj wygrac taką sprawę z bankiem...

    Jeżeli bank mimo ustawy zdecyduje się pójść z tym do sądu, to musi mieć jakieś
    istotne przesłanki przemawiające na swoją korzyść. W przeciwnym wypadku na 99% uzna
    reklamację od ręki.

    k.

  • 59. Data: 2010-04-08 16:58:27
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Pyrtek <u...@n...com> dared to write:

    > A nie pkt 6 ?

    Nie, pkt 6 umożliwia zawieranie transakcji zdalnych (bez użycia karty).

    k.

  • 60. Data: 2010-04-08 19:11:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 20:58:27 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Nie, pkt 6 umożliwia zawieranie transakcji zdalnych (bez użycia karty).

    W kwestii formalnej: ustęp Panowie, ustęp.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl