  • 1. Data: 2006-03-29 06:48:21
    Temat: KK Citibanku - platnosc w sieci a odpowiedzialnosc
    Od: "grzechu" <g...@g...com>

    Chcialbym dostac karte kredytowa Citibank jednak po przeczytaniu
    wielu watków zastanawiam sie czy jest ona bezpieczna. Czy w razie
    nieuprawnionego uzycia jej - tzn. ktos wykradnie jej i moje dane- i
    posluzy sie nia przy platnosci w Internecie mam szanse aby
    odzyskac pieniadze? Jak Citibank podchodzi do tego rodzaju
    reklamacji?
    W regulaminie KK znalazlem jedynie taki zapis: "Bank nie odpowiada za
    dyspozycje zlozone przez osoby nieupowaznione, w przypadku
    prawidlowego podania przez nie Danych Osobowych i wlasciwych Kodów
    Identyfikacyjnych" Jednak wg regulaminu owe Kody to: PIN, CITIPhone
    PIN lub i-PIN - zatem nie ma tutaj nic o CVV.
    Prosze o odpowiedz na moje pytanie i ewnetulanie o rozwianie moich
    obaw.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-03-29 07:18:30
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2006-03-29 08:48:21, grzechu napisał(a):

    > watków zastanawiam sie czy jest ona bezpieczna.

    W Citi nic nei jest bezpieczne. :/

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.grubba.kom.pl/ - kilka slow o mnie

  • 3. Data: 2006-03-29 07:58:41
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    posluzy sie nia przy platnosci w Internecie mam szanse aby
    odzyskac pieniadze? Jak Citibank podchodzi do tego rodzaju

    Akurat tu mam bardzo dobre doswiadczenia, a reklamowalem w sumie bodajze 3
    razy. Od razu warunkowo zwracaja kwote reklamowanej transakcji, po czym
    wysyla sie im formularz reklamacji, i jesli reklamacja jest uzasadniona
    mozna zapomniec o sprawie.

  • 4. Data: 2006-03-29 11:13:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "grzechu" <g...@g...com> writes:

> [...]
    > posluzy sie nia przy platnosci w Internecie mam szanse aby
    > odzyskac pieniadze? Jak Citibank podchodzi do tego rodzaju

    Regulaminy to wszystkie banki maja podobne.

    Natomiast w praktyce z kartami Citi nie ma problemow (a w kazdym razie
    o problemach sie nie slyszy - w przeciwienstwie do paru innych bankow).

    MJ

  • 5. Data: 2006-03-29 14:27:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 28 Mar 2006 22:48:21 -0800, "grzechu" <g...@g...com> wrote:

> [...]
    >posluzy sie nia przy platnosci w Internecie mam szanse aby
    >odzyskac pieniadze? Jak Citibank podchodzi do tego rodzaju

    Wzorcowo. Dzwonisz, kasa wraca niemal natychmiast na Twoje konto, bank
    robi chargeback sprzedawcy i finał.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

  • 6. Data: 2006-03-29 16:41:31
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Poke" <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>
    napisał w wiadomości news:jf7npxzbgvfd$.1hjgnrfmafuph.dlg@40tude.net...

    > W Citi nic nei jest bezpieczne. :/

    moze jakies uzasadnienie ? ja nigdy nie mialem zadnych problemow z
    reklamacjami na kk citi

  • 7. Data: 2006-03-30 08:11:09
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 29 Mar 2006 13:13:43 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Natomiast w praktyce z kartami Citi nie ma problemow (a w kazdym razie
    > o problemach sie nie slyszy - w przeciwienstwie do paru innych bankow).

    Jakieś konkrety może? Ostatnio w warunkach ubezpieczenia KK ING wyczytałem,
    że nie obowiązuje ono dla transakcji przeprowadzonych bez fizycznego użycia
    karty. Czyli wszystkie transakcje przez NETa moga sobie do tych 150E
    złodzieje bez problemu wykonywać i nikt tego nie zwróci?

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 8. Data: 2006-03-30 09:05:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Dąbrowski <d...@S...pl> writes:

> [...]
    > bez fizycznego użycia karty. Czyli wszystkie transakcje przez NETa
    > moga sobie do tych 150E złodzieje bez problemu wykonywać i nikt tego

    Transakcje przez internet/telefon itd są - w ramach relacji
    sklep-acquirer-organizacja karciana-bank odwoływalne na podstawie
    oświadczenia woli posiadacza karty.

    Znaczy jeśli powiesz "to nie ja" to transakcja ma zniknąć i nie są
    klientowi do tego potrzebne żadne ubezpieczenia. A jeśli sklep uważa,
    że to jednak ty i ma na to dowody to może ciebie pozwać do sądu o
    zapłatę i sąd będzie decydował, kto ma rację.

    Natomiast nic z tych regulacji niestety nie trafia do umów/regulaminów
    posiadaczy kart w polskich bankach i niektóre z tych banków uznały, że
    mogą takie reklamacje odrzucać. Co gorsza, co najmniej w jednym,
    opisanym przez prasę wypadku bank znalazł poparcie w arbitrze. Do sądu
    sprawa jeszcze nie trafiła.

    Podsumowując - jeśli szukasz banku, który ma zapisane korzystny dla
    klienta sposób postępowania _w regulaminie_, to nie znajdziesz.

    Jeśli szukasz banku, który _w praktyce_ nie robi klientów w bambuko,
    to wygląda na to, że citi może być.

    MJ