  • 1. Data: 2008-05-04 23:27:06
    Temat: KK ING - data splaty zadluzenia
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Czołem Grupowiczom,
    Spłaciłem pierwsze zadłużenie KK ING, ale spłata została zaksięgowana 2 dni
    później niż przelew wyszedł z mojego banku i /zapewne/ dotarł do ING.
    Przelew wyszedł 30.04 pierwszym eliksirem i taką datę mam podaną jako Data
    transakcji, ale wpłata została zaksięgowana 2.05 pod Datą Księgowania. Po
    drodze było wolne, więc mogli 01.05 nie księgować, ale mimo wszystko do tej
    pory na KK transakcje wpłaty zawsze były księgowane pod datą kiedy wyszły z
    mojego banku, jeśli wychodziły pierwszym elixirem.
    Zerknąłem w regulamin, ale określenia w nim użyte nie pokrywają się z tymi
    użytymi na wyciągu, więc wolę zapytać zanim dowiem się w praktyce, jak bank
    interpretuje swój regulamin.

    2. Spłaty kwoty zadłużenia należy dokonać w sposób zapewniający
    zaksięgowanie tej kwoty przez Bank na rachunku karty nie później, niż do
    dnia wskazanego w Zestawieniu transakcji.
    3. Za datę spłaty kapitału i odsetek uważa się dzień wpływu środków na
    rachunek karty wskazany do spłaty, podany w Zestawieniu transakcji. Wpłacane
    środki zaliczane są w następującej kolejności: opłaty, prowizje, odsetki, a
    następnie transakcje bezgotówkowe i gotówkowe w kolejności ich zaksięgowania
    na rachunku karty.

    Ktoś z Szanownych dokonywał przelewu z innego banku na KK ING dokładnie w
    dniu terminu spłaty i orientuje się czy za datę wpływu środków ING uważa
    datę transakcji czy datę swojego księgowania?

    Miłego dnia
    Tomek

  • 2. Data: 2008-05-05 01:48:14
    Temat: Re: KK ING - data splaty zadluzenia
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Spłaciłem pierwsze zadłużenie KK ING, ale spłata została zaksięgowana 2
    > dni
    > później niż przelew wyszedł z mojego banku i /zapewne/ dotarł do ING.

    nie martw się, mam konto ING Direct i przelew - spłata KK banku ING (MC) z
    tego konta też jest księgowania po 2-3 dniach roboczych:(
    Tragedia - dzwoniłem na infolinię ING i tak ma byc. Uzywam tej ich karty
    jako rezerwowej i niech sobie bedzie jak chcce ale jakby to miala byc moja
    podst. KK to dziekuje za taka karte.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-05-05 06:24:26
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś z Szanownych dokonywał przelewu z innego banku na KK ING dokładnie w
    > dniu terminu spłaty i orientuje się czy za datę wpływu środków ING uważa
    > datę transakcji czy datę swojego księgowania?

    Datę transakcji.

    marekz

  • 4. Data: 2008-05-05 12:03:07
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Datę transakcji.

    Jesteś pewien???

    A jak wpłacam na poczcie i przelew idzie 5 dni, to też?

    IMHO liczy się data otrzymania środków przez wystawcę karty. A to, że
    wystawca przymyka oko na kilkudniowy poślizg, to inna sprawa.

    k.

  • 5. Data: 2008-05-05 12:24:12
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fvmsrh$8mm$1@news.interia.pl...

    > Jesteś pewien???

    Jestem.

    > A jak wpłacam na poczcie i przelew idzie 5 dni, to też?

    Też, co to ING obchodzi ile szedł przelew.

    > IMHO liczy się data otrzymania środków przez wystawcę karty.

    Ta właśnie data jest w ING datą transakcji.

    > A to, że wystawca przymyka oko na kilkudniowy poślizg, to inna sprawa.

    ING nie przymyka.

    marekz

  • 6. Data: 2008-05-05 18:31:58
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > IMHO liczy się data otrzymania środków przez wystawcę karty. A to, że
    > wystawca przymyka oko na kilkudniowy poślizg, to inna sprawa.

    Jak przelew idzie 5 dni, to piątego dnia kasa jest już do dyspozycji banku,
    natomiast w ING potrzebuje kolejny dzień, czy w moim przypadku dwa, na ich
    zaksięgowanie. Jak definiuję przelew z datą przyszłą, kasa wychodzi
    pierwszym elixirem i jest na koncie ING tego samego dnia do dyspozycji
    banku. Tymczasem zapis regulaminu KK sugeruję, że użytkownik karty powinien
    przewidzieć bliżej nieokreślony czas, aż bank sobie zaksięguje wpłatę.
    Jakoś nie wierzę w to aby bank przymykał oko na późniejszą spłatę. Raczej
    się obawiałem, że jak zaksięgują po terminie płatności, to trzeba będzie
    podania pisać i tułać się po oddziałach, żeby karę za opóźnienie odkręcić...

    Tomek