  • 21. Data: 2014-03-14 15:39:47
    Temat: Re: KK Rajfi-Półbank - czas uciekać
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "koala" lfq8ru$64q$...@u...news.interia.pl

    > Chyba czas niedługo zamykać karty kredytowe, jeśli są
    > używane sporadycznie, bowiem wprowadzają od 17 maja
    > karę w wysokości 4,5zł za niewykonanie 4 transakcji
    > miesięcznie. Dodatkowo podnoszą opłatę roczną do
    > minimum 79 złotych... a miałem taką fajną kartę
    > co kosztowała 25...zwykle wykonywałem po 2-3
    > transakcje na zasadzie jak najdłuższego GP.

    Citi za KK daje nadal wisienki, z KK Citi można płacić
    periodyki i raczej ;) za KK Citi nie pobiera opłat. :)

    > Przy tej cenie rocznej chyba czas od nich uciekać...
    > albo przed majem albo przed końcem roku
    > rozliczeniowego...a dopiero co wznowili...
    > A ten "małketingowy pakiet" co przysłali pocztą to
    > chyba chcą sobie tymi "opłatami za administrowanie kartą"
    > zamortyzować.(niedoczekanie)

    Postęp! CD obok papieru! Wkrótce ludzie
    zapomną, czym była CD, a tymczasem Rajfi...

    > Jakiś sensowny kierunek na przeniesienie?

    Citi z wisienką.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-03-14 17:21:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 14.03.2014 02:41, Kamil Jońca pisze:

    > O, i mi też ze 2 dni temu ...

    Właśnie też zobaczyłem dzisiaj list, że mój skromny limit 5k zrobili
    prawie x3 no ale jak widać nie ma nic za darmo ;)
    Jako, że do płatności innych niż PLN, EUR i GBP dobrze nadaje się karta
    USD z kantora Aliora to trzeba się będzie przestawić. Tym bardziej, że
    według mnie to tylko już kwestia czasu jak popsują przeliczniki dla
    dawnych kart Polbanku.

    Xenocide

  • 23. Data: 2014-03-14 17:33:17
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 17:21:36 +0100, xbartx napisał(a):

> [...]
    > USD z kantora Aliora to trzeba się będzie przestawić. Tym bardziej, że
    > według mnie to tylko już kwestia czasu jak popsują przeliczniki dla

    Ja tylko nieśmiało napomknę, że Visę exPolbankową Rajfi popsuł już w
    zeszłym roku dokładajac trzyprocentową prowizję za przewalutowanie.

    Czy ktoś doczytał co z MC? (Grubsza koperta jeszcze do mnie nie
    dotarła.)

    --
    Imka

  • 24. Data: 2014-03-14 17:40:33
    Od: Josh <j...@g...com>

    Zmiany dotyczą wszystkich kart, zwłaszcza te 4,5 zł miesięcznie. Karty MC z Polbanku
    też mają walutę rozliczeniową ustwioną na PLN, tylko patrzeć aż kursy wymiany staną
    się "magiczne".

  • 25. Data: 2014-03-14 19:04:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2014-03-14 17:40, Josh pisze:
    > Zmiany dotyczą wszystkich kart, zwłaszcza te 4,5 zł miesięcznie. Karty MC z
    Polbanku też mają walutę rozliczeniową ustwioną na PLN, tylko patrzeć aż kursy
    wymiany staną się "magiczne".

    czekam właśnie na rozliczenie większej transakcji w GBP, mam nadzieję,
    że mnie jakoś mocno negatywnie nie zaskoczą

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2014-03-14 19:15:24
    Od: Raff <r...@i...pl>

    Zastanawiam się nad VISĄ z ING Banku Śląskiego. Wystarczy 200 zł obrotu
    miesięcznie i wtedy nie ma opłaty rocznej. Zero innych opłat z tego co widzę.
    Nawet opłaty za przewalutowanie nie ma. Tylko GP krótszy - 52 dni. Do końca roku
    wypłaty gotówki (jak komuś naprawdę zabraknie kasy) z własnych bankomatów bez
    prowizji.
    Ktoś na grupie może używa i mógłby powiedzieć jak się korzysta?

  • 27. Data: 2014-03-14 19:18:22
    Od: Raff <r...@i...pl>

    jn pisze:
    > Mam pytanie odnośnie waluty rozliczeniowej kart.
    > W załączonym do pakietu CD jest dokument o nazwie "Tabela funkcjonalności".
    > Wynika z niego, że dla kart VISA wydanych w ramach byłego Polbanku (np.
    > Praktyczna VISA, Komfortowa VISA), walutą rozliczeniową jest PLN?! Karty VISA z
    > Raiffeisena (np. VISA Classic) mają walutę USD. Czy to oznacza, że bank będzie
    > teraz naliczać 3% prowizji za transakcje walutowe od wszystkich transakcji w
    > walucie innej niż złoty dla karty VISA? Czy to nie za duża pazerność?

    Pazerność typowa dla Rajfiego. Czas się pożegnać.
    MC z dawnego Polbanku też ma walutę PLN, a o przewalutowaniu via tabela
    Mastercard nie ma nic w nowym regulaminie, tylko o kursie banku. Pewnie wkrótce
    kursy staną się bardzo "rajfi".

  • 28. Data: 2014-03-14 19:21:52
    Od: Raff <r...@i...pl>

    RobertS pisze:

    > czekam właśnie na rozliczenie większej transakcji w GBP, mam nadzieję, że mnie
    > jakoś mocno negatywnie nie zaskoczą

    Ten nowy sposób przewalutowania to dopiero po wejściu w życie nowego regulaminu.
    Teraz MC powinny iść via tabela Mastercard, po 17.05. via kurs banku.
    Tylko VISA jest już dawno "skopana". Jak kurs z PayPala stał się lepszy od
    "nowego" kursu VISY w Rajfim to co tu dalej komentować. :(

  • 29. Data: 2014-03-14 19:23:37
    Od: Raff <r...@i...pl>

    j...@g...com pisze:
    > Mam pytanie odnośnie pozycji "ubezpieczenie od śmierci i utraty pracy". Stawka w
    tabeli to 0,18% kwoty zadłużenia na wyciągu miesięcznym. Czy to ubezpieczenie jest
    obowiązkowe? Teraz tego nie mam - kartę (VISA) mam jeszcze ze starego Polbanku, a gdy
    podpisywałem umowę karty, to żadnych ubezpieczeń jeszcze wtedy nie wciskali.

    Wydaje mi się, że w nowym regulaminie jest coś na temat ubezpieczeń - że jak
    użytkownik nie podpisze zgody na ich uruchomienie to ubezpieczenia nie ma. Ale
    nie mogę znaleźć konkretnie zapisu dotyczącego tych 0,18%.

  • 30. Data: 2014-03-14 19:25:19
    Od: Raff <r...@i...pl>

    jn pisze:
> [...]
    > walucie innej niż złoty dla karty VISA? Czy to nie za duża pazerność?

    Tak należy to rozumieć. Skoro jest 3% prowizji za przewalutowanie z waluty innej
    niż waluta rozliczeniowa karty. A teraz walutą rozliczeniową będzie PLN, to
    wychodzi, że te 3% będzie od każdej transakcji w walucie innej niż PLN.
    WOW! Skubanie klienta koncertowe!