  • 31. Data: 2014-03-14 20:24:16
    Temat: Re: KK Rajfi-Półbank - czas uciekać
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ten nowy sposób przewalutowania to dopiero po wejściu w życie nowego
    > regulaminu. Teraz MC powinny iść via tabela Mastercard, po 17.05. via
    > kurs banku.
    > Tylko VISA jest już dawno "skopana". Jak kurs z PayPala stał się lepszy
    > od "nowego" kursu VISY w Rajfim to co tu dalej komentować. :(

    wniosek taki, że po 17.05 karta będzie mi zbędna, bo korzystałem tylko
    ze względu na super kursy dla MC

    ps
    które karty mają korzystne przeliczniki dla płatności w walutach?

    i citek i KK z mille słabiutko...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2014-03-15 00:30:10
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-03-14 20:24, RobertS pisze:

> [...]
    > ze względu na super kursy dla MC
    >
    > ps
    > które karty mają korzystne przeliczniki dla płatności w walutach?

    Co wy chrzanicie?
    Nie możecie jednego punktu regulaminu przeczytać?

    "W przypadku Instrumentu płatniczego, dla którego:
    1) Walutą rozliczeniową są złote - Transakcje płatnicze
    dokonane w walucie innej niż Waluta rozliczeniowa,
    przeliczane są na złote przez Visa lub MasterCard
    po kursie obowiązującym w danej Organizacji płatniczej"

    Czyli MC z walutą rozliczeniową PLN będzie rozliczany po kursie
    MasterCard - tak jak dotychczas!

    Dla kart Visa analogicznie, z tym że tam jest prowizja VISA Int 3% (a
    nie banku) za przewalutowanie - ale to tez było i się nie zmienia.

    Tylko pogorszyły się warunki zwolnienia od opłat, nie ma zwolnienia z
    połowy opłaty itp...

    Sławek

  • 33. Data: 2014-03-15 06:56:01
    Od: jn <j...@g...pl>

    Oprócz odniesienia do kursu VISA i MC jest także taki zapis:
    § 24
    4. Transakcje płatnicze dokonane w Walucie rozliczeniowej
    (w przypadku Instrumentów płatniczych, dla których
    Walutą rozliczeniową jest waluta inna niż złote) oraz
    Transakcje płatnicze, o których mowa w ust. 2 pkt 2 (waluta inna niż złote),
    przeliczane są przez Bank na złote po Referencyjnym
    kursie walutowym obowiązującym w Banku w dacie
    Rozliczenia.
    5. W przypadku Transakcji płatniczych realizowanych
    przy użyciu karty Visa w walucie innej niż złote polskie
    i Waluta rozliczeniowa, do wartości Transakcji doliczana
    jest prowizja za przewalutowanie

  • 34. Data: 2014-03-15 10:38:54
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 15.03.2014 06:56, jn pisze:
> [...]
    > przy użyciu karty Visa w walucie innej niż złote polskie
    > i Waluta rozliczeniowa, do wartości Transakcji doliczana

    No to się zgadza, bo przecież teraz w Rajfim są dwa typy kart -
    oryginalne Rajfiego i przejęte z dobrodziejstwem inwentarza Polbanku.
    Walutą rozliczeniową dla starych kart Polbanku jest PLN, bo takie
    przyjdzie zawsze obciążenie, który przekaże VISA/MC, więc powyższe
    punkty ich nie dotyczą. Jednak oryginalne karty Rajfiego dla których
    waluta rozliczeniowa to EUR, USD czy co tam, już pod te paragrafy
    wpadną. Nie dostałem jeszcze tych papierów, więc opieram się tylko na
    tym co tu wrzucacie.

    Xenocide

  • 35. Data: 2014-03-15 10:51:25
    Od: jn <j...@g...pl>

    Ja jednak podziękuję Raiffeisenowi za współpracę. W ciągu roku pozmieniali tak
    wiele w kartach, że wykreślenie przeliczników VISA/MC i zastąpienie ich tylko
    tabelą walut banku to kwestia chwili. Odpowiednie punkty w regulaminie już są,
    wystarczy wykreślić kilka słów i już jest nowa reguła.

    Czy ktoś się może orientuje, czy w momencie wypowiedzenia umowy karty z powodu
    nieakceptowania zmian w regulaminie, oznacza konieczność natychmiastowej spłaty
    zadłużenia, czy też można poczekać do dnia spłaty z wyciągu?
    Kiedyś w BZ kazali mi spłacić od razu.

  • 36. Data: 2014-03-15 12:08:07
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-03-15 10:51, jn pisze:

> [...]
    > powodu nieakceptowania zmian w regulaminie, oznacza konieczność
    > natychmiastowej spłaty zadłużenia, czy też można poczekać do dnia spłaty

    Można:
    - wypowiedzieć umowe - wtedy trzeba od razu spłacić zadłużenie
    - zgłosić sprzeciw do zmian - wtedy umowa wygasa w maju br i również
    wtedy należy spłacić

    Sławek

  • 37. Data: 2014-03-15 12:32:37
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-03-15 06:56, jn pisze:
> [...]
    > złote), przeliczane są przez Bank na złote po Referencyjnym
    > kursie walutowym obowiązującym w Banku w dacie

    Ale tak było już dotychczas dla kart wydawanych prze Rajfiego
    Ten regulamin nic tu nie zmienił.
    Ani dla tych kart, ani dla kart dawnego Polbanku bo dla tych pozostawił
    PLN jako walutę rozliczeniową i przeliczenie przez VISA/MC a nie bank.
    Zmiany polegają na wzroście kosztów i wymagań dla zwolnienia z opłat, a
    nie na pogorszeniu przeliczników.

    > 5. W przypadku Transakcji płatniczych realizowanych
    > przy użyciu karty Visa w walucie innej niż złote polskie
    > i Waluta rozliczeniowa, do wartości Transakcji doliczana
    > jest prowizja za przewalutowanie

    A to jest prowizja wprowadzone przez VISA obecna we wszystkich bankach.
    I też wprowadzona już dawno i tylko powtórzona w nowym regulaminie.

    Sławek

  • 38. Data: 2014-03-15 12:58:47
    Od: Raff <r...@i...pl>

    > Ten regulamin nic tu nie zmienił.
    > Ani dla tych kart, ani dla kart dawnego Polbanku bo dla tych pozostawił PLN jako
    > walutę rozliczeniową i przeliczenie przez VISA/MC a nie bank.

    Tutaj się nie zgodzę. OK. pół roku temu zapytałem o walutę rozliczeniową dla
    karty VISA (z dawnego Polbanku) - w poczcie wewnętrznej otrzymałem odpowiedź, że
    waluta to USD. I rzeczywiście. Kursy walut i przeliczniki to odzwierciedlały.
    Jak płaciłem w USD to kurs był taki jak VISA podawała na stronie. A jak w EUR to
    była dodatkowa prowizja.

    A teraz zmieniono walutę rozliczeniową dla kart z dawnego Polbanku na PLN.
    Teraz - jak PLN stanie się walutą rozliczeniową - to prowizja 3% będzie
    naliczana dla każdej transakcji w innej walucie.

  • 39. Data: 2014-03-15 13:54:02
    Od: barmanq <b...@H...Oop.pl>

    W dniu 2014-03-14 19:15, Raff pisze:
    > Zastanawiam się nad VISĄ z ING Banku Śląskiego. Wystarczy 200 zł obrotu
    > miesięcznie i wtedy nie ma opłaty rocznej. Zero innych opłat z tego co
    > widzę. Nawet opłaty za przewalutowanie nie ma. Tylko GP krótszy - 52
    > dni. Do końca roku wypłaty gotówki (jak komuś naprawdę zabraknie kasy) z
    > własnych bankomatów bez prowizji.
    > Ktoś na grupie może używa i mógłby powiedzieć jak się korzysta?

    To ja do pytania dokleję jeszcze jedno :-)

    A może coś takiego?
    https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/kon
    ta/konto-internetowe-dbnet-z-karta-iq.html

    Dopiero się to pojawiło, bez opłat w ciągu całej umowy kredytowej
    (promocja do 15 maja), waluta rozliczeniowa EUR, zatem w strefie euro
    rozliczana po kursie MC. Chyba można "polewać" za rachunki. Jak ktoś
    otrzymał, mógłby się pochwalić.

    Pozdrawiam,
    Barmanq

  • 40. Data: 2014-03-15 14:45:32
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2014-03-14 19:25, Raff pisze:

    > Tak należy to rozumieć. Skoro jest 3% prowizji za przewalutowanie z
    > waluty innej niż waluta rozliczeniowa karty. A teraz walutą
    > rozliczeniową będzie PLN, to wychodzi, że te 3% będzie od każdej
    > transakcji w walucie innej niż PLN.

    PLN będą teraz miały T-mobile, prestiżowe Visa i MC,
    oraz Praktyczne / Komfortowe Visa/MC.
    Być może pewnym wyjściem było by dokonywanie transakcji za granicą
    w "domowej" walucie (Dynamic Currency Conversion), ale ...:

    http://www.washingtonpost.com/lifestyle/travel/the-n
    avigator-the-dangers-of-dynamic-currency-conversion/
    2013/05/16/cefa275a-bc0a-11e2-97d4-a479289a31f9_stor
    y.html

    --
    Pzdr

    J_K_K