  • 11. Data: 2006-09-09 15:17:28
    Temat: Re: KK Visa czy American Express?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Stefan" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1nn488km3d7k1.1wmsa55wtfrl1.dlg@40tude.net...
    > Witajcie!
    > Na którą kartę się zdecydować Visę czy American Express, biorąc
    > pod uwagę
    > to że płacił będę raczej w Polsce a wyjazdy zagraniczne będą
    > tylko do
    > strefy euro.
    > Jak jest z akceptowalnością AE w polskich sklepach w porównaniu
    > do Visy?

    Jako glowna karta Amex sie nie nadaje. Jako druga jest super.
    Czyli decyzje bym uzaleznil od tego, czy mam jakas druga karte,
    ktorej chce uzywac.

    marekz

  • 12. Data: 2006-09-09 16:38:11
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > A może w Millennium płaci się podwójnie: marża w kursie konwersji
    > walut i na dodatek prowizja procentowa? Wątpie żeby Millenium był
    > powsciągliwy przy ustalaniu kursu...

    Może. Ale raczej nie. Nie mają aż tak zawyżonego kursu.
    Płaciłam niedawno ich AmExem zagranicą i kurs był w miarę podobny do tego
    podanego na ich stronie jako okienkowy kurs kupna/sprzedaży walut.

    BTW: są też (a przynajmniej - niedawno były) w Polsce instytucje, które
    pobierają prowizję za płacenie ich kartą w kraju, a za to zagranicą nie...

    vp23

  • 13. Data: 2006-09-09 17:28:00
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

> [...]
    > strefy euro.
    > Jak jest z akceptowalnością AE w polskich sklepach w porównaniu do Visy?

    ani jedna ani druga. American Express jest akceptowany w nie za duzej ilosci
    placowek w Polsce... z VISA jest juz lepiej, ale jest to karta organizacji
    amerykanskiej i wydatki w strefie euro przeliczanez USD na EURO i dopiero na
    zlotowki. robi sie maly oscylator czasem :))) (zalezy od banku ktory wydal
    karte).
    ja osobiscie polecam karty organizacji europejskiej MASTERCARD. akceptowane
    w najwiekszej ilosci placowek w Polsce i europie. przeliczane wydatki w
    strefie euro prosto z euro na PLN.
    moje zdanie i prosze nie polemizowac. :)

  • 14. Data: 2006-09-09 18:08:10
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    > American Express jest akceptowany w nie za duzej ilosci placowek w Polsce...
    > z VISA jest juz lepiej, ale jest to karta organizacji amerykanskiej i wydatki
    > w strefie euro przeliczanez USD na EURO i dopiero na zlotowki.

    Nieprawda. Niemal tyle samo polskich banków przelicza swoje VISY bezpośrednio z
    EUR na PLN, co z EUR przez USD na PLN.

    > (zalezy od banku ktory wydal karte).

    A, to tak. Ale znalezienie banku rozliczającego sowją VISĘ przez EUR nie
    nastręcza problemu.

    > ja osobiscie polecam karty organizacji europejskiej MASTERCARD.

    MasterCard jest organizacją amerykańską. Pewnie masz na myśli Europay? ;)

    > akceptowane w najwiekszej ilosci placowek w Polsce

    Nie ma w zasadzie w Polsce akceptanta, który przyjmowałby karty MasterCard i
    jednocześnie nie przyjmował kart VISA.

    > i europie.

    Jak wyżej. Trochę jeżdżę służbowo po świecie i nie widzałam dotąd, by jakiś
    punkt akceptował wyłącznie MC...

    > moje zdanie i prosze nie polemizowac. :)

    Nie polemizuję. Wykazuję Twoje braki w wiedzy. ;)

    vp23

  • 15. Data: 2006-09-09 18:20:27
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "vp23" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Mastercard:

    15.07 399CZK=57.36PLN czyli 0.1437
    15.07 528CZK=75.92PLN czyli 0.1437 (dziwne by było jak by bylo inaczej :) )

    16.07 940.60CZK=135.53PLN czyli 0.1440

    AmEx Millennijny:

    15.07 74.00CZK=10,45 PLN czyli 0.1412

    Visa:

    14.07 2000CZK=294,77PLN czyli 0.1473 (wyplata z bankomata)

    no i chyba mamy jasność kto jest rulezem :)

    mam podobne z Euro z sierpnia, ale to moze innym razem...rulez pozostaje ten
    sam :)

    MAd Hat
    ter

  • 16. Data: 2006-09-09 18:56:27
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Jak wyżej. Trochę jeżdżę służbowo po świecie i nie widzałam dotąd, by jakiś
    > punkt akceptował wyłącznie MC...

    Mialem okazje widziec jeden - samoobslugowe stacje sieci 1-2-3 (Skandynawia).
    Oczywiscie nie uwierzylem i zapodalem automatowi VC - nie przyjal zaslaniac
    sie komunikatem o zlej karcie :-)

    Natomiast w USA, w Salt Lake City, niedlugo po olimpiadzie pewna grupa sklepow
    posiadala naklejki "Visa only", ale nie testowalem MC. W NY z kolei kilka
    knajpek mialo naklejone "AmEx - the only card we accept" - ale znowu - nie
    testowalem.

    --
    Pozdrawiam,
    Wilczek

  • 17. Data: 2006-09-09 19:34:30
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    vp23 napisał(a):

> [...]
    > pobierają prowizję za płacenie ich kartą w kraju, a za to zagranicą nie...

    czyli jest inny kurs wymiany walut dla kart i inny do zwykłej wymiany
    gotówki/bezgotówkowo (tj. pieniądz/dewizy)? np. na www.pekao.pl jest
    tylko jedna tabela kursów?

  • 18. Data: 2006-09-09 19:54:17
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    vp23 napisał(a):

    > Może. Ale raczej nie. Nie mają aż tak zawyżonego kursu.
    > Płaciłam niedawno ich AmExem zagranicą i kurs był w miarę podobny do tego
    > podanego na ich stronie jako okienkowy kurs kupna/sprzedaży walut.

    Moment, moment. Bank nie może używać kursu ot tak, jakiego chce.
    Obowiązuje kurs ze strony
    http://www.millenet.pl/serwis_ekonomiczny/kursy_walu
    t/ plus prowizja z
    TOiP i tyle.

  • 19. Data: 2006-09-09 19:55:53
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Mastercard:

> [...]
    >
    > 15.07 74.00CZK=10,45 PLN czyli 0.1412
    >
    > Visa:
    >
    > 14.07 2000CZK=294,77PLN czyli 0.1473 (wyplata z bankomata)

    ale Amex mlilenijny dolicza 1 proc. - zreszta i tak się opłaca z tą
    prowizją. Wynika z tego, że amex jest najtańszy zagranicą? Zgadzam
    się z opinią, że VISA i MC jest w Polsce powszechny, czego nie
    można powiedzieć o amexie. Ale czy amex na swiecie jest popularny? W
    USA to pewnie zgodnie z nazwą :-) jest powszechnie akceptowalny.

    BTW: widzę że byłeś na wakacjach w Czechach. W moim poście
    "Kolopty z platnosciami karta w Czechach" piszę o problemach
    płatnością MC Pekao. Trochę to niezgodne z treścią wątku, ale
    czy Ty nie miałeś takich problemów?

    Pozdrawiam,
    MARIO

  • 20. Data: 2006-09-10 08:36:04
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    prowizją. Wynika z tego, że amex jest najtańszy zagranicą? Zgadzam
    się z opinią, że VISA i MC jest w Polsce powszechny, czego nie

    Moim zdaniem z akceptowalnoscia AmEx'a w Polsce naprawde nie jest tak zle :)
    Czesto nawet jak nie ma nalepki odpowiedniej to biora...

    BTW: widzę że byłeś na wakacjach w Czechach. W moim poście
    "Kolopty z platnosciami karta w Czechach" piszę o problemach
    płatnością MC Pekao. Trochę to niezgodne z treścią wątku, ale
    czy Ty nie miałeś takich problemów?

    Zadnych, raz na stacji nie chcial sie AmEx zautoryzowac. A tak to wszystko
    smiga jak chce.

    MAd Hat
    ter