  • 51. Data: 2008-10-10 22:29:10
    Temat: Re: KK na kartki? ;)
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > liczą się na rynku kart kredytowych. Mają w nim mniej niż 1 proc.
    > udziałów, choć dysponują 7 proc. aktywów sektora bankowego w Polsce."
    >

    > Swoją drogą facet powinien się produkować w tabloidach, bo język
    > "obrońcy prostego człowieka" ma opanowany świetnie :-):
    > "kroją klientów jak mogą", "Mówię im: spadajcie łobuzy", "Cwaniakom z
    > banków komercyjnych", "Wstydu nie mają, łobuzy", "robili z nas palantów".
    >
    > Zastanawia mnie tylko, jaki ma on ukryty interes w deprecjonowaniu KK,
    > bo chyba nie jest aż tak głupi, żeby wierzyć w to, co wypisuje....

    Klienci im uciekaja?
    Biora latwe KK dostepne bez koniecznosci posiadania konta w danym banku.

    Z kolei banki spoldzielcze z racji swojego "targetu" maja nikle szanse
    na to, ze ich klienci beda masowo brali KK, poniewaz klienci bankow
    spoldzielczych w wiekszosci mieszkaja na terenach o slabym nasyceniu
    punktami handlowymi gdzie mozna placic KK.

    Sadze, ze oferta ich KK jast mala i droga, co powoduje, ze kleint
    potrzebujacy KK np. w zwiazku z wyjazdem zagranicznym, wyrabia ja szybko
    w normalnym banku. A pozniej, jesli korzysta, to moze sie na niej
    zadluzyc i placi za ten kredyt komus innemu - a nie bankowi
    spoldzielczemu w ktorym ma konto.

    Sadze, ze banki spoldzielcze, jesli nie sa w stanie emitowac wlasnych
    tanich KK, moglyby oferowac przejmowanie zadluzenia z KK zwoich klientow
    , umozliwiajac splacanie go na korzystniejszych warunkach niz oferuja
    wystawcy kart. Przykladowo Polbank moze rozbic zadluzenie przenoszonej
    obcej KK na 10 rat, za oplata 5% od przenoszonego zadluzenia.

    Podobnie moglyby robic banki spoldzielcze, przyjmujac samo zadluzenie
    bez wydawania wlasnej KK.

  • 52. Data: 2008-10-10 22:57:43
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 17:43:01 +0200, Marcin Mokrzycki napisał(a):

    > Skąd wiesz, że wie, że nie należy zostawiać kuchenki z odkręconym kurkiem?
    > Czy sprzedawca sprzedając kuchenkę wiedział, czy Olgierd sobie nią krzywdy
    > nie zrobi?

    Jeśli każde dziecko o tym wie, to jest dość mało prawdopodobne, żeby
    dorosły gość kupujący kuchenkę o tym nie wiedziała.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 53. Data: 2008-10-11 00:09:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To może sprawdź co znaczy namiętne stosowanie kapitalików w poście ...

    Czego stosowanie? Ty może najpierw sprawdź co znaczą słowa, którymi się
    posługujesz.

    Kapitaliki, czcionki dużych liter alfabetu o wysokości oczka małych liter
    alfabetu tego samego stopnia, nie posiadające ani dolnych, ani górnych
    wydłużeń.

  • 54. Data: 2008-10-11 05:06:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Kapitaliki, czcionki dużych liter alfabetu o wysokości oczka małych
    > liter alfabetu tego samego stopnia, nie posiadające ani dolnych, ani
    > górnych wydłużeń.
    Moja kulpa. Oczywiście miałem na myśli wersaliki. Nie wiem dlaczego mi
    się tak napisało.
    KJ

  • 55. Data: 2008-10-11 06:29:17
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > jaka jest twoja definicja "prostego czlowieka" ?

    niedouczony, z roznych powodow, to oczywiscie pewne uogolnienie, wiesz o
    co mi chodzi w tym przypadku i sie czepiasz

    > Bo znam sporo osob z wyksztalceniem wyzszym i dobrymi zarobkami, ktore
    > nie potrafia korzystac bezkosztowo z KK i z roznych przyczyn (lenistwo,
    > "humanista ci ja a nie ksiegowy" itp) nie analizuja umow i zasad
    > korzystania z KK, ignoruja terminy platnosci, wyplacaja gotowke w
    > bankomatach itp, uwazaja za bezsensowne "groszowe oszczednosci"
    > wynikajace z prawidlowego korzystania z KK.

    a to ich problem, nie ma to jednak zwiazku z wciskaniem kk wszystkim jak
    popadnie

  • 56. Data: 2008-10-11 11:06:45
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT amcinpiL scripsit:

    > Może się mylę ale od jakiegoś już czasu, archiwum grup dyskusyjnych na
    > guglach praktycznie nie działa. Jakieś tylko szczątkowe dane przechowują.

    Grupa http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/topics pokazuje 58794
    tematów, czyli wątków. Na szczątkowe dane to nie wygląda.

    --
    Jacek Skowroński Serwis rekomendujący książki
    http://biblionetka.pl/

  • 57. Data: 2008-10-11 12:36:29
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 14:47:07 +0000 (UTC), Piotr Auksztulewicz
    napisał(a):

    > Wymiana handlowa *nie jest* grą z sumą zerową.

    A obsługa kart płatniczych nie jest wymianą handlową.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 58. Data: 2008-10-11 21:05:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 00:11:36 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Nieprosty to od doktoratu czy jak?

    Nie! To taki, który bez problemu może w pracy cały dzień poświęcić na
    studiowanie umów kart kredytowych lub regulaminów operatorów
    komórkowych ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 59. Data: 2008-10-12 19:11:03
    Od: C...@g...com

    On 11 Paź, 14:36, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > A obsługa kart płatniczych nie jest wymianą handlową.
    Skądże znowu - przecież wiadomo, że banki zmuszają do brania kk. Jak
    nie weźmiesz to oskarżają o blokowanie rozwoju gospodarczego,
    antypatriotyzm, antyeuropejskość, wzrost zadłużenia Skarbu Państwa,
    spisek w celu wywołania krachu gospodarczego - resztę życia spędzisz
    za kratkami. A jak weźmiesz i próbujesz spłacać wszystko w terminie to
    banki i tak przyjmują tylko kwotę minimalną - dodatkowo każą sobie
    płacić % od majątku.

  • 60. Data: 2008-10-12 20:20:01
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 12 Oct 2008 12:11:03 -0700 (PDT), C...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > za kratkami. A jak weźmiesz i próbujesz spłacać wszystko w terminie to
    > banki i tak przyjmują tylko kwotę minimalną - dodatkowo każą sobie

    A Twoja wypowiedź jaki miała mieć związek z tym co ja napisałem?
    Obsługa kart płatniczych nie jest wymianą handlową, bo handel to jest co
    innego, a usługi bankowe to jeszcze coś całkiem co innego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof