    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK na kartki? ;)
    Date: Sat, 11 Oct 2008 00:29:10 +0200
    Sender: k...@o...gamma.furrynet.org

    Przemysław Kowalik pisze:

    > No tak, wydają :-) - dopiero teraz przeczytałem cały tekst.
    >
    > "Banki spółdzielcze mają z kartami kredytowymi dylemat. Z jednej strony
    > chcą zarabiać na nich, ale drugiej nie chcą zrażać swoich klientów,
    > często sąsiadów i znajomych, karnymi odsetkami i prowizjami. Dlatego nie
    > liczą się na rynku kart kredytowych. Mają w nim mniej niż 1 proc.
    > udziałów, choć dysponują 7 proc. aktywów sektora bankowego w Polsce."
    >

    > Swoją drogą facet powinien się produkować w tabloidach, bo język
    > "obrońcy prostego człowieka" ma opanowany świetnie :-):
> [...]

    Klienci im uciekaja?
    Biora latwe KK dostepne bez koniecznosci posiadania konta w danym banku.

    Z kolei banki spoldzielcze z racji swojego "targetu" maja nikle szanse
    na to, ze ich klienci beda masowo brali KK, poniewaz klienci bankow
    spoldzielczych w wiekszosci mieszkaja na terenach o slabym nasyceniu
    punktami handlowymi gdzie mozna placic KK.

    Sadze, ze oferta ich KK jast mala i droga, co powoduje, ze kleint
    potrzebujacy KK np. w zwiazku z wyjazdem zagranicznym, wyrabia ja szybko
    w normalnym banku. A pozniej, jesli korzysta, to moze sie na niej
    zadluzyc i placi za ten kredyt komus innemu - a nie bankowi
    spoldzielczemu w ktorym ma konto.

    Sadze, ze banki spoldzielcze, jesli nie sa w stanie emitowac wlasnych
    tanich KK, moglyby oferowac przejmowanie zadluzenia z KK zwoich klientow
    , umozliwiajac splacanie go na korzystniejszych warunkach niz oferuja
    wystawcy kart. Przykladowo Polbank moze rozbic zadluzenie przenoszonej
    obcej KK na 10 rat, za oplata 5% od przenoszonego zadluzenia.

    Podobnie moglyby robic banki spoldzielcze, przyjmujac samo zadluzenie
    bez wydawania wlasnej KK.