  • 1. Data: 2003-11-25 08:45:04
    Temat: Kalkulator oprocentowania rzeczywistego - gdzie?
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    Jest już gdzieś w necie?
    Zawsze mam tego typu problemy:
    kredyt 1. - prowizja np. 15%, a potem kapitał na 12 miesięcy
    kredyt 2. - normalny tzn. prowizja 2%, oprocentownie jakieś-tam w skali
    roku
    I który korzystniejszy?

    Ach ten pieniądz w czasie... :-)

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)

  • 2. Data: 2003-11-25 09:21:42
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "Hubert" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jest już gdzieś w necie?
    > Zawsze mam tego typu problemy:

    Gdybym był złosliwy odpowiedziałbym www.google.pl
    a że jestem tylko mniej złośliwy odpowiem www.kalkulator.pl

    ;-)
    RJCz

  • 3. Data: 2003-11-25 09:36:23
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    >Gdybym był złosliwy odpowiedziałbym www.google.pl
    >a że jestem tylko mniej złośliwy odpowiem www.kalkulator.pl

    Uff... ;-)
    Dzięki!

  • 4. Data: 2003-11-25 10:01:41
    Temat: Re: Kalkulator oprocentowania rzeczywistego - znalazłem!
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    Chyba niepotrzebnie Ci podziękowałem ;-)

    >Gdybym był złosliwy odpowiedziałbym www.google.pl

    Trzeba było być ;-)

    >a że jestem tylko mniej złośliwy odpowiem www.kalkulator.pl

    Na tej stronie nie ma tego kalkulatora ;-)

    Podaję co znalazłem przez google:

    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/kalkulato
    r_apr/

    zgodny (jak podają) z ustawą o kredycie konsumenckim :-)

    Z tego co widzę to jakiś ubogi w banki (ma to znaczenie gdzie bierzemy
    kredyt?), ale lepsze to niż nic.

  • 5. Data: 2003-11-25 10:11:06
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    Widać to trudna sprawa. Jednak ten kalkulator jest do kitu.
    Proszę o pomoc.
    Chodzi mi o takie kredyty gdzie płaci się prowizję z góry, a reszta to
    kapitał podzielony przez ilość rat.
    Mój przypadek: kredyt w Invest Banku ratalny na okna, 3300 PLN.
    Prowizja z góry 15,5%, reszta 3300:12 m-cy = 275 PLN/m-c.
    Wg kalkulatora który znalazłem to (!) 500% rzeczywistego
    oprocentowania... Oprocentowanie wpisałem 0%, bo co miałem wpisać?

  • 6. Data: 2003-11-25 10:37:03
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wg kalkulatora który znalazłem to (!) 500% rzeczywistego
    > oprocentowania... Oprocentowanie wpisałem 0%, bo co miałem wpisać?

    Jeśli masz Excela to funkcja IRR lub XIRR da Ci w wyniku RRSP. W innych
    arkuszach są podobne funkcje.

    Jacek

  • 7. Data: 2003-11-25 11:50:43
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    >Jeśli masz Excela to funkcja IRR lub XIRR da Ci w wyniku RRSP. W innych
    >arkuszach są podobne funkcje.

    Nie mam Excela i nie chcę mieć :-) Nie można się wszystkim zajmować...
    Po prostu jeśli są różne kalkulatory w necie to i takiego bym oczekiwał
    :-)

  • 8. Data: 2003-11-25 11:56:13
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    Ale już znalazłem sposób - że ja taki niemyślący :-)
    W miejsce oprocentowania wprowadziłem 0,1% i wyszł.
    Przepraszam za zawracanie głowy. Inna sprawa, że w tym kalkulatorze jest
    błąd.

  • 9. Data: 2003-11-25 12:09:44
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Ale już znalazłem sposób - że ja taki niemyślący :-)
    > W miejsce oprocentowania wprowadziłem 0,1% i wyszł.

    I ile Ci wyszło?

    Jacek

  • 10. Data: 2003-11-25 12:35:57
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    >I ile Ci wyszło?

    Można też wpisać 0,01% :-)
    Przy prowizji 15,5% z góry i 0,01% oprocentowania 37,55% :-)
    Co było do przewidzenia, ale czasem trzeba coś szybko porównać i taki
    kalkulator się przydaje - nie jestem bankowcem :-)