  • 1. Data: 2008-12-11 15:08:25
    Temat: Kartą Alior'a na Poczcie Polskiej
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    Witam,
    dziś stojąc w kolejce na Poczcie naszło mnie pytanie, czy wypłata kasy
    w okienku na poczcie będzie bezpłatną czy płatną?
    to samo będzie chyba dotyczyć wypłat gotówki tą kartą w innych
    bankach?

    Czy ktoś testował?

    Wojtek

  • 2. Data: 2008-12-11 15:13:26
    Temat: Re: Kartą Alior'a na Poczcie Polskiej
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 16:08:25 +0100, sunwick napisał(a):

    > dziś stojąc w kolejce na Poczcie naszło mnie pytanie, czy wypłata kasy w
    > okienku na poczcie będzie bezpłatną czy płatną? to samo będzie chyba
    > dotyczyć wypłat gotówki tą kartą w innych bankach?

    Przecież to jest jak wypłata w bankomacie, 5 zł, min. 3%.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-11 15:22:09
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Gru, 16:13, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Przecież to jest jak wypłata w bankomacie, 5 zł, min. 3%.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artishttp://olgierd.bblog.pl

    Debetowka w bankomacie bedzie gratis, wiec na poczcie chyba tez jesli
    to faktycznie jest traktowane jak bankomat.

    BK

  • 4. Data: 2008-12-11 15:43:47
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    sunwick pisze:
> [...]
    > w okienku na poczcie będzie bezpłatną czy płatną?
    > to samo będzie chyba dotyczyć wypłat gotówki tą kartą w innych

    W zasadzie to nie ma nawet takiej opcji w TOiP, zatem nastąpi jedna z
    dwóch możliwości:

    a) operacja nie będzie możliwa do wykonania - po prostu bank nie
    świadczy takiej usługi;
    b) operacja będzie bezpłatna - bo i która opłata z TOiP miałaby być
    pobrana? :-)

    WN

  • 5. Data: 2008-12-11 16:01:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:ghrcfa$co8$1@kushnir.sileman...

> [...]
    > takiej usługi;
    > b) operacja będzie bezpłatna - bo i która opłata z TOiP miałaby być

    Poczta zadziała tutaj jako bank, czyli wyda gotówkę, i normalnie zostanie
    pobrane okienkowe. Dziwiłbym się, gdyby było inaczej - przecież poczta
    bierze od nich prowizję za taką usługę, więc Alior by dopłacał do interesu.
    A że w TOiP-ie zapomnieli, to już im się nie dziwie. Jak to moja polonistka
    mawiała do mnie przy różnych okazjach: "A głowy nie zapomniałeś?"

    k.

  • 6. Data: 2008-12-11 16:11:42
    Od: k...@o...pl

    On 11 Gru, 17:01, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > bierze od nich prowizję za taką usługę, więc Alior by dopłacał do interesu.

    Nie jest tak, że zawsze przy wypłacie z obcego bankomatu właściciel
    tego bankomatu obciąża
    bank(= jego klientów = tego kto wypłacał gotówkę) który wydał kartę
    jakąś opłatą?

  • 7. Data: 2008-12-11 16:16:33
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

    > Poczta zadziała tutaj jako bank, czyli wyda gotówkę, i normalnie
    > zostanie pobrane okienkowe. Dziwiłbym się, gdyby było inaczej - przecież

    Co zostanie?

    > poczta bierze od nich prowizję za taką usługę, więc Alior by dopłacał do
    > interesu. A że w TOiP-ie zapomnieli, to już im się nie dziwie. Jak to

    A Ty myślisz, że Alior nie płaci za korzystanie z bankomatów innych
    banków, tymże bankom? :-)

  • 8. Data: 2008-12-11 16:18:04
    Od: BK <b...@g...com>

> [...]
    > A że w TOiP-ie zapomnieli, to już im się nie dziwie. Jak to moja polonistka
    > mawiała do mnie przy różnych okazjach: "A głowy nie zapomniałeś?"

    Sorry a ile bankow ma w swoim TOiP taka usluge? O czym wy mowicie?

    Obsluge kasowa mojego rachunku moze prowadzic tylko moj bank.

    Jesli poczta oferuje taka usluge, ze przy uzyciu debetowki mozna
    pobrac u nich gotowke to kazdy bank, na rachunku ktorego dokonacie tej
    operacji potraktuje to jak zwykla tarnsakcje karta.

    Byla kiedys taka usluga na stacjach BP [dokladnie nie pamietam] ze
    mozna bylo "zaplacic" debetowka i wyplacali gotowizne. I byla to
    normalna transakcja na karcie [prowizje za obsluge placilo wiec BP].

    Jakim prawem, na jakiej podstawie, poczta mialaby prowadzic obsluge
    kasowa rachunkow bankowych w innych bankach zeby pobierac za to oplaty
    okienkowe od banku? No chyba ze ten bank ma jakas umowe z poczta ale
    to sobie wtedy takie rzeczy ustalaja miedzy soba.

  • 9. Data: 2008-12-11 16:21:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Gru, 17:16, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    > Co zostanie?

    > A Ty myślisz, że Alior nie płaci za korzystanie z bankomatów innych
    > banków, tymże bankom? :-)

    A to juz zalezy od umow miedzy bankami ale generalnie nikt nie stawia
    swoich bankomatow za grube $$$ po to zeby udostepniac je innym za
    darmo. To nie pomoc spoleczna :)

  • 10. Data: 2008-12-11 16:22:45
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    BK pisze:

    > Sorry a ile bankow ma w swoim TOiP taka usluge? O czym wy mowicie?

    Znakomita większość. O wypłacie gotówki przy pomocy karty debetowej do
    rachunku z kasy innego banku (albo - tak jak w tym przypadku - poczty).
    Inaczej - wypłata gotówki w POS przy użyciu karty. Często opłata jest
    tożsama z opłatą za wypłatę z obcego bankomatu, ale zdarza się, że jest
    inna (a jeśli inna, to wyższa).

> [...]
    > pobrac u nich gotowke to kazdy bank, na rachunku ktorego dokonacie tej
    > operacji potraktuje to jak zwykla tarnsakcje karta.

    No. Wypłata gotówki to zwykła transakcja kartą. :-) Obarczona
    odpowiednią opłatą.

    > Byla kiedys taka usluga na stacjach BP [dokladnie nie pamietam] ze
    > mozna bylo "zaplacic" debetowka i wyplacali gotowizne. I byla to
    > normalna transakcja na karcie [prowizje za obsluge placilo wiec BP].

    A teraz mówisz o cash backu. To jest coś innego, chociaż dość zbliżone.