  • 1. Data: 2012-07-07 23:15:59
    Temat: Karta USD, konto USD - potrzebne na wyjazd
    Od: "Geronimo" <n...@n...com>

    Cześć.

    Muszę się za jakiś czas wybrać na trochę ponad miesiąc do USA. W związku z
    czym szukam możliwości finansowania się tam z moich środków w Polsce.
    Dodatkowo będę musiał zrobić większy przelew do banku w USA.
    W związku z tym:

    1) Który bank oferuje konto w USD, do którego można wziąć kartę debetową i
    kredytową rozliczane w tej walucie? Najlepiej, jakby nie kasowali za dużo za
    wypłaty za granicą.

    2) Jak najlepiej (najkorzystniej) przewalutować PLN na USD (kwota >40k USD),
    żeby potem to przelać na konto docelowe za granicą?

    W tej chwili mam konto w Multi i kk w Citi. Ale na czas tej akcji mogę
    otworzyć rachunek gdziekolwiek, bo nie spodziewam się konieczności
    utrzymywania tego po powrocie.

    Z góry dzięki za sugestie.

    G.

  • 2. Data: 2012-07-09 18:41:40
    Temat: Re: Karta USD, konto USD - potrzebne na wyjazd
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jul 7, 11:15 pm, "Geronimo" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > kredytową rozliczane w tej walucie? Najlepiej, jakby nie kasowali za dużo za

    Debetowe MasterCard:
    BZWBK 10 USD rocznie, wypłata ATM 1.5 USD
    Alior 5 PLN miesięcznie, wypłata ATM 5 PLN

    > 2) Jak najlepiej (najkorzystniej) przewalutować PLN na USD (kwota >40k USD),
    > żeby potem to przelać na konto docelowe za granicą?

    http://www.walutomat.pl/ Alior i BZWBK
    http://www.fritzexchange.pl/ Alior

    Citi też nie jest złe, Maestro można przepiąć do USD, a kupić tanio
    dolary przez https://e-kantorwalutowy.pl/ hmm, jakąś nową stronę mają
    i spread na USD 6 groszy, a był 3 grosze jeszcze niedawno, dziwne.
    Kursy samego Citi są tragiczne.

  • 3. Data: 2012-07-16 01:23:57
    Od: "Geronimo" <n...@n...com>

    "Miernik" wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Debetowe MasterCard:
    > BZWBK 10 USD rocznie, wypłata ATM 1.5 USD
    > Alior 5 PLN miesięcznie, wypłata ATM 5 PLN

    Dzięki za potwierdzenie - właśnie myślałem o BZWBK, bo najbardziej
    cywilizowanie wyglądało...
    Czy tam warto dla wygody jeszcze konto w PLN zakładać, czy tylko USD i
    przelewać przez Walutomat? Da się przez Internet do samego konta w USD
    dostać?

    > http://www.walutomat.pl/ Alior i BZWBK
    > http://www.fritzexchange.pl/ Alior

    Właśnie - czy dobrze myślę, że walutomat to zadziała tylko wtedy, jak będzie
    wystarczająco dużo ofert sprzedaży USD? Muszę kupić większą sumę...
    Bezpieczne to w ogóle? Popularne?
    I jakie są opinie o "InternetowyKantor.pl"? Bo tam też spread raczej mały i
    czas realizacji transakcji krótki.

    Dzięki!

    G.