  • 1. Data: 2009-04-10 15:27:38
    Temat: Karta chipowa z paskiem - pytanie do znawców tematu
    Od: Adam <A...@g...com>

    Witam,

    Coraz więcej banków wprowadza karty chipowe, posiadające pasek i
    autoryzowane pinem. Czy na pasku są zawarte informacje o tym, iż jest
    to karta chipowa ?

    Pytam dlatego, że sam posiadam taką kartę (debetówka mbanku) i w wielu
    sklepach przy próbie zapłaty sprzedawca najpierw przejeżdża kartą
    przez czytnik po czym (to mój domysł) wyskakuje mu chyba komunikat, iż
    jest to karta chipowa i wkłada ją do czytnika w miejscu gdzie jest
    odczytywany chip. Później oczywiście jest autoryzacja pinem.

    Pytam bo ciekawi mnie następujący przypadek skopiowania karty:
    - załóżmy, że w bankomacie była nakładka i zeskanowano moją kartę i
    poznano pin (nakładka na klawiaturę)
    - ponieważ czipu nie można skopiować (tak mi się wydaje, nie jestem
    specjalistą) to czy teraz ktoś kopiując moją zeskanowaną kartę będzie
    mógł swobodnie wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić w sklepie ?
    Z jednej strony powinien móc to zrobić bo ma kopię paska i zna Pin ale
    czy w przypadku płatności w sklepie nie wyskoczy znów komunikat żeby
    włożyć chip do czytnika - a tymczasem na skopiowanej karcie czipa
    przecież nie ma. Czy bankomat nie powinien mieć takiej samej
    funkcjonalności ?

    Oczywiście pomijamy przypadek kiedy złodziej jest na tyle
    wyrafinowany, iż potrafi zmienic zapis na pasku z karty chipowej i
    nagrać dane tej samej karty na kopii tyle, że już jako kartę bez
    chipa.

  • 2. Data: 2009-04-10 16:13:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam <A...@g...com> writes:

    > Coraz więcej banków wprowadza karty chipowe, posiadające pasek i
    > autoryzowane pinem. Czy na pasku są zawarte informacje o tym, iż jest
    > to karta chipowa ?

    Prawie zawsze tak.

    > - ponieważ czipu nie można skopiować (tak mi się wydaje, nie jestem
    > specjalistą) to czy teraz ktoś kopiując moją zeskanowaną kartę będzie
    > mógł swobodnie wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić w sklepie ?

    Swobodnie to moze nie, ale w ogole - owszem.

> [...]
    > włożyć chip do czytnika - a tymczasem na skopiowanej karcie czipa
    > przecież nie ma. Czy bankomat nie powinien mieć takiej samej

    Obawiam sie ze zlodzieje beda wiedziec gdzie jest jaki terminal.

> [...]
    > wyrafinowany, iż potrafi zmienic zapis na pasku z karty chipowej i
    > nagrać dane tej samej karty na kopii tyle, że już jako kartę bez

    Nie powinien dostac autoryzacji po czyms takim.
    Kiedys przy transakcjach offline takie numery przechodzily.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2009-04-11 20:13:29
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Adam <A...@g...com> napisał(a):

    > Witam,

    info, ze karta ma chipa powinno byc zapisane w servie code na pasku. na
    podstawie servis kodu wyliczane jest cvc/cvv, wiec ingerencja w te dane
    powinna skutkowac odrzuceniem trasakcji z powodu niezgodnosci tegoz