  • 1. Data: 2005-09-26 23:40:09
    Temat: Karta doładowywalna BZWBK a transakcje internetowe
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Chciałbym uzyskać jakieś komentarze i wyjaśnienia co do wewnętrznie
    sprzecznego punktu "Zasad Korzystania" karty VISA Electron BZWBK, który
    wywołał u mnie zaniepokojenie co do sensowności tej karty:

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/zasady_karta_do
    ladowywalna.pdf

    35. Każdoczesny Posiadacz Karty ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie
    transakcje dokonane przy użyciu Karty z użyciem numeru PIN, w tym
    transakcje dokonane bez fizycznego użycia Karty (m.in. transakcje
    internetowe).

    Przede wszystkim widzę tu sprzeczność gdyż transkacje bez fizycznego
    użycia karty (m.in. transakcje internetowe) nigdy nie są dokonane przy
    użyciu karty z numerem PIN.

    Pytanie: co bank miał na myśli?

    Czy miał na myśli to że w przypadku tej karty w ogóle nie ma możliwości
    reklamacji transakcji Internetowej, czyli jak kasjerka w sklepie
    spożywczym w którym kupie coś tą kartą, użyje numeru tej karty, który
    oczywiście będzie wtedy w jej POSie, a CVV można łatwo zapamiętać mając
    przez chwilę kartę w ręku, i kupi na nią sobie bilet lotniczy to ja nie
    będę mógł nic zrobić aby odzyskać moje pieniądzie, mimo iż można łatwo
    dowieść że to nie ja dokonałem tego zakupu, a nawet dowieść kto jego
    dokonał?

    To tak trochę bez sensu, gdyż po pierwszych zakupach w nieuczciwym
    spożywczaku można się pożegnać z 500 zł zgromadzonymi na karcie.

    Nie mam nic przeciwko pełnej odpowiedzialności posiadacza w przypadku
    transakcji z fizycznym użyciem karty z numerem PIN i braku możliwości
    reklamacji takich transakcji, natomiast w przypadku transkacji
    internetowych to jakby trochę nie do pomyślenia.

    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html