  • 1. Data: 2011-11-01 13:36:18
    Temat: Kartą przez foliówkę
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, wczoraj w sklepie spotkała mnie następująca sytuacja. Pani
    kasjerka przeciągnęła kartą przez czytnik i otrzymała błąd odczytu.
    Powtórzyła operację z takim samym skutkiem. Za trzecim razem wsadziła
    kartę w popularną foliówkę, naciągnęła i się udało.

    Pytanie co wymagało takich dziwnych rozwiązań. Karta była namagnesowana
    i był problem z odczytem paska? Karta co prawda ma czipa, ale w sklepach
    Tesco, to często wolą/muszą używać paska. Karta najzwyklejsza - delfinek
    mBanku.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-11-02 01:58:39
    Temat: Re: Kartą przez foliówkę
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > i był problem z odczytem paska? Karta co prawda ma czipa, ale w sklepach
    > Tesco, to często wolą/muszą używać paska. Karta najzwyklejsza - delfinek

    Stary patent. Kasjerzy są szkoleni, że mają tak robić.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2011-11-02 09:55:08
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Karol Y pisze:

> [...]
    > i był problem z odczytem paska? Karta co prawda ma czipa, ale w sklepach
    > Tesco, to często wolą/muszą używać paska. Karta najzwyklejsza - delfinek

    Ja mam tak zawsze w Carrefourze. Moja Carrefour Visa jest normalnie
    nieczytelna, ale foliówka pomaga. Za duplikat chcą 30zł, więc wolę żeby
    się kasjer pomęczył. Czasem i po 30 razy przeciąga, ale ja twardo
    obstaję przy swoim - i jak dotąd zawsze się w końcu udawało... :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2011-11-02 10:01:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 10:55, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > się kasjer pomęczył. Czasem i po 30 razy przeciąga, ale ja twardo
    > obstaję przy swoim - i jak dotąd zawsze się w końcu udawało... :-)

    Duplikat nic nie da, to jest wada kas z czytnikami w Carrefourach (nie
    jednym) i problem dotyczy wielu kart.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-11-02 11:55:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Duplikat nic nie da, to jest wada kas z czytnikami w Carrefourach (nie
    > jednym) i problem dotyczy wielu kart.

    Być może, ale w moim wypadku karta naprawdę nie działa. :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2011-11-04 02:03:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j8r4cp$na7$2@news.onet.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >[...] to jest wada kas z czytnikami w Carrefourach (nie
    > jednym) i problem dotyczy wielu kart.

    Tez to widzialem.
    Ale co daje ta folia?

    TA

  • 7. Data: 2011-11-04 06:23:16
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Tez to widzialem.
    > Ale co daje ta folia?

    No właśnie też na tę odpowiedź czekam :-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2011-11-06 11:24:10
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-11-04 03:03, T...@s...in.the.world pisze:
    > Tez to widzialem.
    > Ale co daje ta folia?

    Motywację dla kasjera, żeby próbował dalej.

    --
    Raf

  • 9. Data: 2011-11-06 12:22:51
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 01 Nov 2011 14:36:18 +0100, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Powtórzyła operację z takim samym skutkiem. Za trzecim razem wsadziła
    >kartę w popularną foliówkę, naciągnęła i się udało.

    Zwiększa odległość pomiędzy paskiem a cewką w czytniku, przez co
    osłabia odczyt. Kawałki przypadkiem częściowo namagnesowane są
    odczytywane jak "zero", tak jak powinny.
    http://blogs.howstuffworks.com/2009/11/16/how-can-a-
    plastic-bag-enhance-the-magnetic-stripe-on-the-back-
    of-a-credit-card/

    --
    Maciej Bójko