  • 1. Data: 2011-10-31 13:30:11
    Temat: Zakup przez Internet jako transakcja gotowkowa?
    Od: Matt <m...@m...ms>

    Witam.

    Sytuacja jest następująca:
    06.10.2011 zrobiłem zakup przez internet płacąc KK Citi, transakcja była
    potwierdzona kodem CVC. Pierwszy raz korzystałem z tego sprzedawcy i nie
    jestem go pewien, ale dostarczył opłaconą usługę, wszystko gra.
    25.10.2011 wygenerował się wyciąg z Citi a na nim odsetki.
    31.10.2011 zadzwoniłem do Citi i dowiedziałem się, że transakcja z 06.10
    widnieje w systemie jako gotówkowa. Złożyłem reklamację, mają rozpatrzyć.

    Pytanie do grupy, czy sprzedawca internetowy może tak skonfigurować swój
    "terminal" (aplikację sklepu internetowego), żeby obciążenia karty
    przedstawiać jako usługę gotówkową?
    Oczywiście dla sprzedawcy to byłby niezły interes, nie dość, że nie
    płaciłby prowizji za transakcję bezgotówkową to jeszcze otrzymałby inną
    prowizję, tak jak operator bankomatu.

    Matt

  • 2. Data: 2011-10-31 14:02:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Paź, 14:30, Matt <m...@m...ms> wrote:

    > Pytanie do grupy, czy sprzedawca internetowy może tak skonfigurować swój
    > "terminal" (aplikację sklepu internetowego), żeby obciążenia karty
    > przedstawiać jako usługę gotówkową?

    Podaj adres sklepu - zeby mozna bylo zobaczyc regulamin itp.

  • 3. Data: 2011-10-31 18:54:58
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Matt pisze:

    > Pytanie do grupy, czy sprzedawca internetowy może tak skonfigurować swój
    > "terminal" (aplikację sklepu internetowego), żeby obciążenia karty
    > przedstawiać jako usługę gotówkową?

    W "normalnej" sytuacji - nie. Ale trzeba by obejrzeć dokładnie ten
    konkretny przypadek. W każdym razie teoretycznie na pewno jest to
    możliwe (tyle że to nie sprzedawca, a jego centrum rozliczeniowe
    wprowadza konfigurację). Np. o ile wiem tak działają kasyna internetowe.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2011-11-01 06:10:38
    Od: "Sinus " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):
    > Np. o ile wiem tak dzialaja kasyna internetowe.

    Dokładnie. Kiedyś u jakiegoś bukmachera płaciłem kartą Citi i też na wyciągu
    pojawiło się kilkanaście groszy odsetek z tytułu transakcji gotówkowej. Ale po
    reklamacji oddali (a w zasadzie sam doradca na Citiphone zaproponował zlecenie
    wyksięgowania odsetek).

    --
    Sinus

  • 5. Data: 2011-11-02 11:31:25
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 01 Nov 2011 07:10:38 +0100, Sinus <s...@g...skasuj-to.pl>
    wrote:

> [...]
    > gotówkowej. Ale po reklamacji oddali (a w zasadzie sam doradca na
    > Citiphone zaproponował zlecenie wyksięgowania odsetek).

    To był zakup doładowania telefonu pre-paid.
    Regulamin: https://upaid.pl/pages/regulamin
    Istotny fragment:
    § VII Finansowanie płatności
    Za usługi świadczone na rzecz Użytkownika Spółka obciąża go z
    zarejestrowanej karty płatniczej na zasadach ogólnych transakcji MOTO bez
    fizycznego udziału karty płatniczej.
    Transakcja uważana jest za opłaconą tylko w przypadku pozytywnej
    weryfikacji danych poprzez Acquirera - PAN, data ważności, kod
    bezpieczeństwa (opcjonalnie), rodzaj karty (możliwość obsługi transakcji
    MOTO).

    --
    Pozdrawiam,
    Matt

  • 6. Data: 2011-11-02 12:31:40
    Od: " Ludwik" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Matt <m...@m...ms> napisał(a):

> [...]
    > Za us=C5=82ugi =C5=9Bwiadczone na rzecz U=C5=BCytkownika Sp=C3=B3=C5=82k=
    > a obci=C4=85=C5=BCa go z =
    >
    > zarejestrowanej karty p=C5=82atniczej na zasadach og=C3=B3lnych transakc=
    > ji MOTO bez =
    >
    > fizycznego udzia=C5=82u karty p=C5=82atniczej.
    > Transakcja uwa=C5=BCana jest za op=C5=82acon=C4=85 tylko w przypadku poz=
    > ytywnej =
    >
    > weryfikacji danych poprzez Acquirera =E2=80=93 PAN, data wa=C5=BCno=C5=9B=
    > ci, kod =
    >
    > bezpiecze=C5=84stwa (opcjonalnie), rodzaj karty (mo=C5=BCliwo=C5=9B=C4=87=

    Płaciłem w upaid.pl kredytówką mBanku i nie było odsetek.

  • 7. Data: 2011-11-28 10:30:48
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 02 Nov 2011 12:31:25 +0100, Matt <m...@m...ms> wrote:

> [...]
    > weryfikacji danych poprzez Acquirera - PAN, data ważności, kod
    > bezpieczeństwa (opcjonalnie), rodzaj karty (możliwość obsługi transakcji

    Kilka dni temu zadzwonił do mnie pracownik Citi i przedstawił stanowisko
    banku.
    Moja reklamacja została uznana, naliczone odsetki zostały zwrócone.
    Niemniej, bank kontaktował się ze sprzedawcą i wyjaśnił, że ta transakcja
    wg banku to nie był zakup lecz "doładowanie wirtualnej portmonetki", z
    której dopiero dokonałem zakupu. Gdybym ponownie korzystał z usług tego
    sprzedawcy, ponownie byłoby to zaksięgowane jako operacja gotówkowa.
    Wyjaśnienie mnie nie przekonuje, jednak reklamacja została uznana, więc
    się nie sprzeczałem.

    Matt