  • 1. Data: 2008-12-05 16:41:55
    Temat: Karta z chipem, terminal, skanowanie paska vs chip - kto decyduje ?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się kto decyduje o sposobie obsługi karty z chipem przy transakcji
    via terminal ?

    Moja złota rybka mBanku kiedy jest tylko skanowana w terminalu z wejściem na
    chip nigdy nie żądała weryfikacji chipem.
    Ostatnio na grupie ktoś pisał że jego karta zasze żąda odczytu chipa jak
    terminal ma tą możliwość.
    Jak próbowałem odpytać w sklepach jak to jest to oprócz 'nie wiem, tak nam
    pokazali' usłyszałem też że po zeskanowaniu karty chipowej terminal żąda odczytu
    chipa.

    Kto o decyduje jak przebiega transakcja kartą z chipem w terminalu który ma
    obsługę takich kart ?
    Emitent, acquirer - no chyba nie akceptant...

    TomekD

  • 2. Data: 2008-12-05 16:58:19
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    TomekD pisze:

    > Kto o decyduje jak przebiega transakcja kartą z chipem w terminalu który
    > ma obsługę takich kart ?
    > Emitent, acquirer - no chyba nie akceptant...

    Firmware terminala ;)

    Pozdro,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-05 17:15:11
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zastanawiam się kto decyduje o sposobie obsługi karty z chipem przy

    w interesie sprzedawcy (akłajera) pwonno byc aby karty chipowe odczytywac z
    chipa (wieksze bezpieczenstwo). O kolejnosci sposobu autentykacji decyduje
    oprogramowanie terminala i plik personalizacyjny zapisany w procesorze
    karty. Prawidłowo ustawiony termnal po odczycie paska karty posiadającej
    chip powinien poprosic o uzycie chipa ( w service code na pasku jest
    informacja, ze karta ma chip)

  • 4. Data: 2008-12-05 17:37:05
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > karty. Prawidłowo ustawiony termnal po odczycie paska karty posiadającej
    > chip powinien poprosic o uzycie chipa ( w service code na pasku jest

    Czyli w efekcie decyduje acquirer ?
    Bo z tego co piszesz wynika że oczytując pasek terminal dowiaduje się tylko 'ta
    karta chip' - co z tą informacją zrobić decyduje naprawdę oprogramowanie
    terminala którym zarządza acquirer.

    Z ciekawości, wiesz może czy terminale mają obligatoryjną zdalną aktualizację
    oprogramowania - czyli czy wszystkie powinno tak samo się zachowywać (pomijąc
    możliwości techniczne różnych modeli terminali) ?

    TomekD

  • 5. Data: 2008-12-05 20:08:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    TomekD pisze:
> [...]
    > wejściem na chip nigdy nie żądała weryfikacji chipem.
    > Ostatnio na grupie ktoś pisał że jego karta zasze żąda odczytu chipa jak

    To chyba ja pisałem. Testowane na Visa Aquarius : w przypadku gdy
    sprzedawca "przeciąga" kartę paskiem pojawia się stosowny komunikat, że
    należy użyć "wejścia chipowego". Tak samo było z VG Multibanku.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-12-05 21:02:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To chyba ja pisałem. Testowane na Visa Aquarius : w przypadku gdy
    > sprzedawca "przeciąga" kartę paskiem pojawia się stosowny komunikat, że
    > należy użyć "wejścia chipowego". Tak samo było z VG Multibanku.

    i tak samo jest z allekartą, ale teraz jest już ok, na początku jak
    miałem kartę z chipem to akceptanci "głupieli" i nie wiedzieli jak
    obsłużyć kartę...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-12-06 08:34:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 05 Dec 2008 17:15:11 +0000, Seba napisał(a):

    > w interesie sprzedawcy (akłajera) pwonno byc aby karty chipowe
    > odczytywac z chipa (wieksze bezpieczenstwo).

    ... i niższe prowizje (często, ale chyba nie zawsze).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2008-12-06 10:30:57
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Olgierd" news:pan.2008.12.06.08.34.45@rudak.org

    > ... i niższe prowizje (często, ale chyba nie zawsze).

    A czym ów niższe prowizje przy płatności z chipa są podyktowane?

  • 9. Data: 2008-12-06 10:59:53
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > .... i niższe prowizje (często, ale chyba nie zawsze).

    moze nie tyle prowizje, co koszty transakcji wynikające z mozliwosci
    wykonania transakcji offline (co nie wszystkie banki stosują)

  • 10. Data: 2008-12-06 12:23:25
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 06-12-2008 o 11:30:57 Piotr Karski <p...@b...pl> napisał(a):

    > "Olgierd" news:pan.2008.12.06.08.34.45@rudak.org

    > A czym ów niższe prowizje przy płatności z chipa są podyktowane?

    Niższe prowizje tylko wtedy, gdy klient ma interchange+. Po prostu przy
    transakcjach z chipa stawka interchange jest niższa. Tak naprawdę polega
    to na tym, że ekłajer ma większy zysk z transakcji, gdy terminal obsługuje
    karty chipowe tak jak powinien.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff