  • Data: 2009-01-15 22:39:05
    Temat: Karty EC a sprawa polska.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Po ostatnim pobycie u naszych zachodnich sąsiadów, a w szczególności
    nieudanej próbie zakupu biletu w autmacie do sprzedaży biletów kolejowych*)
    doszedłem do wniosku, że bez karty EC u naszych sąsiadów funkcjonować się
    nie da.

    W związku z tym pytanko: Czy polski obywatel nie mieszkający w tym
    zapatrzonym w karty EC grajdołku, może w jakikolwiek sposób stać się
    szczęśliwym posiadaczem takowej karty?

    *) W wielu i to często kilkudziesięciotysięcznych miastach w DE poza
    automatem nie ma innej możliwości nabycia biletu, w szczególności w weekend,
    czy też wieczorem, niestety automaty te są bardzo wybiórcze. Np. kupujesz
    bilet na IC, czy inny pociąg DB to możesz zapłacić VISĄ, chcesz kupić jakiś
    bilet lokalnego przewoźnika, czy związkowy np. ZVON, to jedynym sposobem
    zapłaty jest karta EC. Przy okazji może stworzymy listę sieci sklepów, w
    których da się płacić czymkolwiek innym niż EC, ja podaje pierwszy typ:

    sieć sklepów LIDL - karty Maestro (na paragonie opisana jako Maestro, a
    kawałek niżej jako EC-Karte). Udana zapłata debetówką Aliora.