  • 11. Data: 2009-01-16 09:26:16
    Temat: Re: Karty EC a sprawa polska.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "waldek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gkpjac$goq$1@news.onet.pl...

    > Robiłem tak: najpierw pytałem w kasie czy akceptują daną kartę. Później
    > kupowałem jeżeli można było, albo nie kupowałem. Zawsze trzeba mieć
    > kilkaset euro w kieszeni.

    Bez przesady. Ja sie kiedys wybralem do DE bez zlamanego euro w kieszeni.
    Maja bankomaty na kazdym rogu, a ich Sparkassy w bankomatami co kilkaset
    metrow. W zadnym bankomacie nie bylo odmowy wyplaty, uzywalem VE Fortis
    Banku.
    Mimo wszystko to poganski kraj pod katem akceptacji normalnych kart,
    podobnie jak i godzinami pracy sklepow itp..

    MK

  • 12. Data: 2009-01-16 09:36:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sty, 10:16, "waldek" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wiadomościnews:gkodu1$kjp$1@news.task.gda.pl...

    > Mam podobne doświadczenia.  Nawet za beznzynę przy autostradach na wielu
    > stacjach nie da się zapłacić. Wynalazłem, że na Shellu przechodzi debetówka
    > VE. Np. w ich Saturnie nie można płacić VE, ale np. w Realu tak. Bankomaty
    > poza ich SparKassami akceptowały VE - oczywiście debetową. VE mbanku bez
    > opłat.
    > Robiłem tak: najpierw pytałem w kasie czy akceptują daną kartę. Później
    > kupowałem jeżeli można było, albo nie kupowałem. Zawsze trzeba mieć kilkaset

    A sprawdzal ktos mozliwosc nabycia u nich karty prepaid w tym
    systemie?

  • 13. Data: 2009-01-16 10:03:09
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > weekend, czy też wieczorem, niestety automaty te są bardzo wybiórcze.
    > Np. kupujesz bilet na IC, czy inny pociąg DB to możesz zapłacić VISĄ,
    > chcesz kupić jakiś bilet lokalnego przewoźnika, czy związkowy np. ZVON,
    > to jedynym sposobem zapłaty jest karta EC. Przy okazji może stworzymy
    > listę sieci sklepów, w których da się płacić czymkolwiek innym niż EC,
    > ja podaje pierwszy typ:
    >

    > sieć sklepów LIDL - karty Maestro (na paragonie opisana jako Maestro, a
    > kawałek niżej jako EC-Karte). Udana zapłata debetówką Aliora.

    A czy przypadkiem na tym Maestro nie masz loga EC?
    Czy na wszystkich Maestro nie ma loga EC?

    Aktualnie nie mam żadnej karty Maestro, ale jestem przekonany, że na ING
    było.

    Zresztą tu: http://kartyonline.pl/gal2.php widzę, że na starym Maestro
    ING było, teraz nie ma, ciekawe, czy przestało byc kompatybilne...

    Kiedyś pamiętam w MM w Schwedt płaciłem Maestro, a VE nie brało.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 14. Data: 2009-01-16 12:10:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Paweł Muszyński pisze:
> [...]
    > ING było, teraz nie ma, ciekawe, czy przestało byc kompatybilne...
    >
    > Kiedyś pamiętam w MM w Schwedt płaciłem Maestro, a VE nie brało.

    Mam maestro z Citi - nie ma EC. Dawno dawno temu mialem maestro do
    eurokonta w Pekao SA - tam bylo logo EC.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-01-16 12:42:39
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 13:10:39 +0100, Pete napisał(a):

    > Dawno dawno temu mialem maestro do
    > eurokonta w Pekao SA - tam bylo logo EC.

    Od dawna nie ma.

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-01-16 14:43:25
    Od: k...@o...pl

    On 16 Sty, 11:03, Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>
    wrote:

    > Kiedyś pamiętam w MM w Schwedt płaciłem Maestro, a VE nie brało.
    Maestro jest częściej akceptowane niż VE.

  • 17. Data: 2009-01-17 11:15:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Robert Kois pisze:

    > Od dawna nie ma.

    Sprawdziłem swoje zasoby archiwalne ;)
    Mam tylko 2 stare karty Maestro - obie z logiem EC:
    1. Bank Śląski - ważna do 2003
    2. LG Petro - ważna do 2004.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-01-17 13:07:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 12:15:01 +0100, Pete napisał(a):
    > Sprawdziłem swoje zasoby archiwalne ;)
    > Mam tylko 2 stare karty Maestro - obie z logiem EC:
    > 1. Bank Śląski - ważna do 2003
    > 2. LG Petro - ważna do 2004.

    Ale zdaje się, że to "EC" na naszych kartach oznaczało "Eurocheque"
    i nie miało nic wspólnego z niemieckim grajdołkiem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2009-01-17 15:33:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Ale zdaje się, że to "EC" na naszych kartach oznaczało "Eurocheque"
    > i nie miało nic wspólnego z niemieckim grajdołkiem...

    Eurocheque to poprzednia wersja aktualnej nazwy electronic cash. Logo na
    moich kartach jest takie jak pierwszy obrazek po tym linkiem:
    http://www.zahlungsverkehrsfragen.de/endedereckarte.
    html

    Czyli raczej do wypłaty gotówki a nie gwarancji do czeku.

    --
    Pete