  • 51. Data: 2008-07-30 08:57:25
    Temat: Re: Karty bez chipa i karty kredytowe za granica
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wyglada na to, ze nie da sie ta karta Maestro zaplacic za zakup biletów lotniczych
    :-((
    JaC

    -----

  • 52. Data: 2008-07-30 15:24:11
    Temat: Re: Karty bez chipa i karty kredytowe za granicą
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Na całym zachodzie to może nie, ale we Francji to czasem nie da się zapłacić kartą
    bez chipa, chyba szczególnie w punktach samoobsługowych (m.in. stacje benzynowe poza
    godzinami otwarcia).
    Zreszta we Francji bywają automaty, gdzie nie akceptuje zadnej z wielu kart wielu
    osób (z Polski).
    Myslę, że na Francję warto zrobić kartę "podróżną" z chipem, może np. przedpłaconą,
    lub debetówkę w euro, i zawsze potrzebny był pin.

    Dla odmiany w obszarze UK gładko łykało plaskatą Visę Electron podpieta do złotowego
    konta po niezłym kursie - ale zawsze było na podpis, nigdy na pin.
    JaC

    -----

    > Starą, czyli tą płaską, bez chipa.
    > Gdzieś czytałem, że na zachodzie właściwie wszystkie karty od dawna są już z
    chipem.