  • 1. Data: 2008-07-09 10:34:27
    Temat: Polecenie zaplaty, szczegoly i technikalia
    Od: Marcin Zduniak <z...@g...com>

    Witajcie,

    Poszukuje szczegolow technicznych odnosnie realizacji uslugi
    "Polecenie zaplaty" z punktu widzenia wierzyciela. W jaki sposob
    odbywa sie komunikacja systemu IT wierzyciela z systemem IT KIRu/
    banku ? Interesuja mnie takze koszty takiej uslugi z punktu widzenia
    wierzyciela (prowizje dla bankow, KIRu, inne oplaty).

    Moglby sie ktos podzielic swoja wiedza w tym zakresie ?

    Dzieki wielkie!

    Marcin

  • 2. Data: 2008-07-11 07:35:56
    Temat: Re: Polecenie zaplaty, szczegoly i technikalia
    Od: k...@k...gliwice.pl

    Pierwszy krok - generacja odpowiedniego pliku tekstowego w programie
    FK.
    Drugi krok - import tego pliku do systemu bankowości elektronicznej/
    internetowej.
    Trzeci krok - wysyłka pliku za pomocą tejże bankowości do banku.
    Czwarty krok - bank wierzyciela wysyła odpowiednie komunikaty do banku
    dłużnika
    Piąty krok - uznanie rachunku wierzyciela
    Opłaty są różne w różnych bankach ( powiedzmy między 0,50 zł - 3 zł za
    jedno uznanie). Pozostają jeszcze opłaty za przesłanie formularzy
    zgody ( opł. pocztowa ) no i jakaś opłata za wdrożenie zapewne :)

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 3. Data: 2008-07-11 11:52:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <k...@k...gliwice.pl>
> [...]
    > jedno uznanie). Pozostają jeszcze opłaty za przesłanie formularzy
    > zgody ( opł. pocztowa ) no i jakaś opłata za wdrożenie zapewne :)

    szósty krok - obciążenie rachunku dłużnika
    Jeśli po kroku 4 bank dłużnika widzi, ze brak środków lub PZ wstrzymane
    to wysyła do banku wierzyciela odpowiedz na nadesłaną zapowiedź
    obciązenia rachunku i od kroku 5 oraz 6 nie dochodzi.

    Opłaty są różne, ale w większości banków dla dłużnika jest to ZERO zł
    Ile bank wierzyciela sciąga od niego za uznanie tego nie wiem
    - może faktycznie pomiędzy 0,50 a 3 zł - jakoś w żadnym cenniku opłat
    nie widziałem widziałem takiej pozycji
    *** blad ***