  • 1. Data: 2005-06-16 16:47:44
    Temat: Karty płatnicze w Stanach.
    Od: robson <b...@b...pl>

    Jakie karty zabrać na wyjazd do USA?

  • 2. Data: 2005-06-16 16:49:33
    Temat: Re: Karty płatnicze w Stanach.
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    robson wrote:
    > Jakie karty zabrać na wyjazd do USA?

    Dolarowe Visy - albo z Pekao (tańsza), albo z BPH (droższa).

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-06-16 16:53:37
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Glenn wrote:
    > Dolarowe Visy - albo z Pekao (tańsza), albo z BPH (droższa).

    Albo po prostu Vise rozliczana w USD.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-06-16 16:57:52
    Od: robson <b...@b...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 18:47:44 +0200, robson <b...@b...pl>
    napisał:

    > Jakie karty zabrać na wyjazd do USA?

    Uściślając to karty mają być dla studenta, więc kredytowe
    chyba nie wchodzą w rachube.

    Jeżeli idzie o kryteria to wiadomo: koszty prowizji wypłat z bankomatu i
    płatności w sklepach, no i wiadomo przelicznik.
    Mogą być dwie karty: jedna do wypłat, druga do płatności.

  • 5. Data: 2005-06-16 16:58:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Albo po prostu Vise rozliczana w USD.

    Pewnie, że tak. Wszystko zależy od tego na jak długo się jedzie, ile się
    zamierza wydać, itp, itd.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 6. Data: 2005-06-16 17:10:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeżeli idzie o kryteria to wiadomo: koszty prowizji wypłat z
    > bankomatu i płatności w sklepach, no i wiadomo przelicznik.
    > Mogą być dwie karty: jedna do wypłat, druga do płatności.

    No to chyba jednak dolarowa Visa z Pekao ewentualnie uzupełniona jakąś
    płaską podpiętą do konta dolarowego (np. Citi). Unikasz wtedy przewalutowań.
    Ewentualnie szybko założyc konto na miejscu.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 7. Data: 2005-06-16 17:25:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > No to chyba jednak dolarowa Visa z Pekao ewentualnie uzupełniona jakąś
    > płaską podpiętą do konta dolarowego (np. Citi). Unikasz wtedy przewalutowań.
    > Ewentualnie szybko założyc konto na miejscu.

    placilem polska karta w stanach. Te przewalutowania to są grosze.
    Czy będzie w USD, czy w PLN nie ma naprawdę najmniejszego znaczenia.
    No chyba, że nagle złotówka miałaby polecieć na łeb na szyję.
    Jakakolwiek karta jest wystarczająca, również debetowa. A najlepiej to
    dwie karty, gdyby jedna z jakiegoś powodu siadła. Reszta jest naprawdę
    nieistotna.

  • 8. Data: 2005-06-16 17:26:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >Reszta jest naprawdę
    > nieistotna.

    Dla autora wątku jest.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 9. Data: 2005-06-16 17:41:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Dla autora wątku jest.

    niezauważyłem, aby się coś na ten temat wypowiadał.

  • 10. Data: 2005-06-16 20:15:03
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "robson" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie karty zabrać na wyjazd do USA?
    >
    > --
    Po pierwsze wypukłe (Stany są zacofane jeśli chodzi o modernizację kart i, z
    tego co wiem nadal w zasadzie nie da się tam zapłacić "płaszczakiem"). Po
    drugie muszą być rozliczane w $. Noi najlepiej mieć na wszelki wypadek dwie
    karty (ta druga traktowana jako awaryjna w ostateczności może być rozliczana
    w ?.