    From: r...@a...com.ny (Rich)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: 10 Dec 2003 01:05:07 GMT
    Subject: Kasa do Polski na swieta

    Otworzylem sobie wlasnie konto w jednym z amerykanskich bankow internetowych z
    darmowymi przelewami (wire transfer) i poinformowano mnie ze pomimo ze
    przelewy sa bez prowizji z mojej strony to odbiorca w innych krajach moze byc
    obciazony oplatami swojego banku. Z tego co narazie sie dowiedzialem to jestem
    pewny ze przesylki (w dolarach) do Citibanku dojda do odbiorcy w Polsce
    zupelnie bezprowizyjnie. Ciekawi mnie czy to juz ktos sprawdzal w innych bankah
    i jak to jest z innymi bankami i kontami dolarowymi? Czy kazde konto dolarowe w
    kazdym banku w Polsce bedzie w tym wypadku bezprowizyjne dla odbiorcy czy
    jednak inne banki beda pobierac sobie jakas prowizje.

    Co mi sie podoba w amerykanskich bankach to brak tych "dodatkowych" oplat z
    bankow posrednich. Bank pobiera tylko tyle ile sam podaje w swoim cenniku wiec
    nie ma zadnych niespodzianek pozniej ze strony dodatkowych kosztow bankow
    posrednich.
    RG