  • 51. Data: 2009-03-22 15:34:55
    Temat: Re: Kiedy Chiny pękną?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "ruf10" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gq5lii$l8q$1@achot.icm.edu.pl...
    > Czyli co, pod wpływem "protekcjonizmu" zagraniczny kapitał pozbędzie się
    > aktywów produkcyjnych (najlepiej, żeby kupili go Polacy) a sam będzie
    > produkował po wyższych kosztach u siebie?

    Jeżeli protekcjonizm będzie powodował większą opłacalność u siebie, to tak.
    Kwestia co się bardziej opłaci.

    > Tylko nikt tego nie kupi, bo nikt poza Chinami nie ma kasy, a Chińczycy
    > kupią od nas, bo tania złotówka pomnożona przez tanią siłę roboczą daje
    > jeden z bardziej konkurencyjnych gospodarek eksportowych na świecie.

    Za 0,10 grosza za firmę ja kupię, a są tacy co dadza 2 zł. Dalej uważasz, że
    nikt nie kupi, czy raczej przyznasz mi rację, że to tylko kwestia ceny?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2009-03-22 15:39:05
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "ruf10" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeżeli protekcjonizm będzie powodował większą opłacalność u siebie, to
    > tak. Kwestia co się bardziej opłaci.

    Nie słyszałem, żeby ten warunek kiedykolwiek w historii był prawdziwy.

    > Za 0,10 grosza za firmę ja kupię, a są tacy co dadza 2 zł. Dalej
    > uważasz, że nikt nie kupi, czy raczej przyznasz mi rację, że to tylko
    > kwestia ceny?

    Mówię o kupowaniu produktów.

    Co wolisz kupić: produkt francuski za 500 eur czy polski za 300 *PLN*
    powiedzmy porównywalnej albo nawet odrobinę gorszej jakości?

  • 53. Data: 2009-03-22 15:51:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie słyszałem, żeby ten warunek kiedykolwiek w historii był prawdziwy.

    Mało słyszałeś.
    Np jakiś tam synuś pracuje w cudzej firmie i zarabia 5000, ale jego stary
    otworzył wielki biznes i zaoferował mu stanowisko wiceprezesa za 20000.
    Robota łatwiejsza, więc porzuca dobrą robotę na rzecz jeszcze lepszej.
    Inny przykład: małżeństwo ma sklepik dający dochody 6000 miesięcznie, ale
    porzuca go na rzecz pracy w UK.

    > Mówię o kupowaniu produktów.

    Daj mi produkt, który się nie sprzeda za 1 grosz za tonę.

    > Co wolisz kupić: produkt francuski za 500 eur czy polski za 300 *PLN*
    > powiedzmy porównywalnej albo nawet odrobinę gorszej jakości?

    Przykład nie udowadnia, że czegoś nikt nie kupi. Przykład bez sensu.

  • 54. Data: 2009-03-22 16:42:19
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    > ale porzuca go na rzecz pracy w UK.

    > Daj mi produkt, który się nie sprzeda za 1 grosz za tonę.

    Daj mi produkt, który da się kupić za 1 grosz za tonę.
    W dzisiejszej socjalistycznej europie nie da się tanio produkować.
    Pamiętaj o związkach zawodowych, pensjach minimalnych, kosztach
    pozapłacowych itd.
    Polska jest teraz "murzynem" Europy bo produkujemy tanio.
    Protekcjonizm w europie jest dla nas *szansą*, żeby trochę się odkuć, bo
    dalej będziemy produkować tanio ale już zyski pójdą na nasze konto a nie
    zagranicznych inwestorów.

    > Przykład nie udowadnia, że czegoś nikt nie kupi. Przykład bez sensu.

    Jak sam napisałeś, wszystko jest kwestią ceny.

  • 55. Data: 2009-03-22 16:46:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Daj mi produkt, który da się kupić za 1 grosz za tonę.
    > W dzisiejszej socjalistycznej europie nie da się tanio produkować.
    > Pamiętaj o związkach zawodowych, pensjach minimalnych, kosztach

    Twierdzisz, że coś jest niesprzedawalne, więc udowodnij.

    Ja nie twierdzę czegokolwiek, co można udowodnić kupowaniem czegoś za 1
    grosz, więc Twoje pytanie nie ma sensu.

  • 56. Data: 2009-03-22 16:49:54
    Od: "Hektor" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Daj mi produkt, który się nie sprzeda za 1 grosz za tonę.

    Odpady radioaktywne?

  • 57. Data: 2009-03-22 17:14:04
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    >
    > Twierdzisz, że coś jest niesprzedawalne, więc udowodnij.
    >
    > Ja nie twierdzę czegokolwiek, co można udowodnić kupowaniem czegoś za 1

    No dobrze, ale masz właściwie jakieś argumenty, czy zamierzasz tylko
    czepiać się słówek?

  • 58. Data: 2009-03-22 17:36:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    85% Polaków głosowało na listy Frontu Jedności Narodu :-)
    JaC

    -----

  • 59. Data: 2009-03-22 17:45:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > No dobrze, ale masz właściwie jakieś argumenty, czy zamierzasz tylko
    > czepiać się słówek?

    Podałem argumenty.

  • 60. Data: 2009-03-22 17:46:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>