  • 1. Data: 2009-07-08 06:09:21
    Temat: Kiedy PR Rudego juz nie wystarczy
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Jesienia 2008 pisalem, ze za rok bedzie w Polsce zle i tak bedzie. Nie da
    sie bazowac w nieskonczonosc na pierdoleniu glupot i polityce milosci
    uprawianej przez Rudego.

    Ponizej ciekawy tekst opisujacy cuda Rudego i Vincentego.

    Fragment:

    "Minister finansów - Jan Vincent-Rostowski bardzo troszczy się o to by nasze
    dzieci nie płaciły za długi rodziców. Problem jednak w tym, przypomnijmy to,
    że tylko w latach 2007 - 2009 dług publiczny Skarbu Państwa wzrósł o ponad
    150 mld zł, tylko przez te 3 lata. W 2010 przekroczymy pewnie poziom
    publicznego zadłużenia Skarbu Państwa w kwocie 800 mld zł łącznie. To
    prawdziwy rekord szybkości w zadłużaniu w ostatnich latach. A oto te rzekomo
    mocne fundamenty polskiej gospodarki. To dziś, przypomnijmy: 650 mld zł
    długu publicznego Skarbu Państwa, ok. 200 mld euro długów zagranicznych, 200
    mld zł zadłużenia Polaków z tytułu kredytów hipotecznych, z czego olbrzymia
    cześć w walutach zagranicznych, w tym we franku szwajcarskim, 45 mld
    kredytów zagrożonych, na razie, na dziś, 17 mld zadłużenia na kartach
    kredytowych, 45 mld euro zadłużenia banków komercyjnych działających w
    Polsce, minimum 20 mld długów przedsiębiorstw z tytułu opcji walutowych, 271
    mld wzajemnych zobowiązań przedsiębiorstw, coraz poważniejsze zatory
    płatnicze, niewypłacanie pensji i wynagrodzeń pracownikom na czas, rosnące
    bezrobocie - pod koniec roku może wzrosnąć aż o 600 tys. osób do
    nienotowanego od dawna poziomu na przełomie roku 2009/2010 rzędu 18 - 20
    proc. $".

    Calosc jest tutaj:

    http://www.cafenews.pl/UrlRedirect/?url=http%3a%2f%2
    fwww.waluty.com.pl%2farticle.php%3fid%3d53570&feedid
    =49864&title=Wariant+argenty%C5%84ski+wkr%C3%B3tce+w
    +Polsce%3f

    D.

  • 2. Data: 2009-07-08 06:26:31
    Temat: Re: Kiedy PR Rudego juz nie wystarczy
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Dieter, pewnie za 10 minut obudzą się miłośnicy rudego cymbała i vincenta i
    zaatakują Cię personalnie. A ci bardziej merytoryczni powiedzą, że sadzisz
    farmazony, bo w Polsce jest lepiej niż w innych krajach.
    Swoją drogą to dość ciekawe, że POwcy mają takich zagorzałych zwolenników,
    to takie Hitlerjugend w wydaniu polskim. Zresztą działania rudego cymbała są
    wyjątkowo zbieżne z działaniami Hitlera (vide: próba likwidacji kultury i
    edukacji w Polsce), tylko że rudzielec ma lepszy PR i garnitur z dobrego
    materiału.
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-07-08 06:31:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dieter" <d...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > pracownikom na czas, rosnące bezrobocie - pod koniec roku może wzrosnąć aż
    > o 600 tys. osób do nienotowanego od dawna poziomu na przełomie roku

    sorki Dieter, ale ja w kwestii formalnej, dlaczego ten głupi chuj co to
    pisał dodał do tego artykułu
    200 mld hipotek cymbałów hipoteczno - walutowych ? Nic mnie tak nie wkurwia
    z rana jak manipulacje.
    Co ma do tego Vincent albo Rudy ? Reszta moze sie zgadza ale mi sie nie
    chce sprawdzać głupot.

    george

  • 4. Data: 2009-07-08 06:42:34
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Bo to zwykle wyborcy Rudego:)

    D.

  • 5. Data: 2009-07-08 06:43:03
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Bo to zwykle wyborcy Rudego:)

    aaa, no to przepraszam że sie uniosłem :)
    george

  • 6. Data: 2009-07-08 06:43:10
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i edukacji w Polsce), tylko że rudzielec ma lepszy PR i garnitur z dobrego

    Obydwaj pieprzycie kompletne farmazony.
    To co jest opisane to nie dzieło Tuska z Vincentem tylko dzieło wszystkich
    mądrali po kolei, łącznie z Zytką, Kaczorami, rządem Buzka i LSD.
    \Tak jak pisze, Dieter, to po prostu odwracanie uwagi od reszty rządzącej
    klasy politycznej.
    Wszyscy po kolei spisali się tak samo.
    I w tej pisaninie nie chodzi o poprawę czegokolwiek tylko o to, zeby swoi
    mogli manipulować w koryku, a nie obcy.

    I dlatego nie głosowałem, wyrwałem się z pętli buraczanego oszołomienia..

  • 7. Data: 2009-07-08 07:12:38
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Nie weryfikowałem ale wstępnie wygląda ok
    http://jerry.excel.pl/gielda/dlug.gif
    PO dorobiła następny piękny schodek, którego akurat tu jeszcze nie ma..

    Ponieważ jak widać wszyscy po kolei majstrowali tak samo, powstaje kilka
    bardzo prostych pytań.

  • 8. Data: 2009-07-08 07:40:38
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

[...]

    Bardzo merytoryczna wypowiedź, jak każda Twoja na temat gospodarki :-)
    Czy możesz mi odpowiedzieć jak Ty będąc dyletantem z ekonomii
    (sam to wielokrotnie pisałeś) możesz fachowo ocenić działania prof.
    Rostowskiego? Jaki masz dorobek z ekonomii, że krytykujesz ministra finansów?

    p.s. Jeżeli dla Ciebie autorytetem jest J.Szewczak - były doradca Samoobrony
    i LPR to nie dziwi nic.

  • 9. Data: 2009-07-08 08:00:14
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uprawianej przez Rudego.
    >
    > Ponizej ciekawy tekst opisujacy cuda Rudego i Vincentego.

    Ciekawy bo podający fałszywe dane ?

> [...]
    > przypomnijmy to, że tylko w latach 2007 - 2009 dług publiczny Skarbu
    > Państwa wzrósł o ponad 150 mld zł, tylko przez te 3 lata.

    W kwestii formalnej :

    dług SP na koniec kwietnia wynosi 601 mld PLN
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2009_04.pdf

    a dług finansów publicznych na koniec marca 627 mld PLN :
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsfp_2009_i.pdf

    i od grudnia 2007 wzrósl o 100 mld PLN, z czego 50 mld PLN to wzrost wyceny
    długu zagranicznego a nie nowy dług zagraniczny. Dług zagraniczny w dewizach
    spadł od grudnia 2007 - o 17 mld USD w przypadku sektora publicznego :

    http://nbp.pl/statystyka/dwn/zadl99_09kw.xls

> [...]
    > ostatnich latach. A oto te rzekomo mocne fundamenty polskiej gospodarki.
    > To dziś, przypomnijmy: 650 mld zł długu publicznego Skarbu Państwa,

    601 mld PLN

    > ok. 200 mld euro długów zagranicznych,

    167 mld EUR

    > 200 mld zł zadłużenia Polaków z tytułu kredytów hipotecznych,

    Co złego jest w kredytach hiptecznych ? Czyżby inwestowanie z lewarem było
    patologiczne a tylko za 100% posiadanej gotówki jest normalne ?

    > , minimum 20 mld długów przedsiębiorstw z tytułu opcji walutowych,

    4,5 mld PLN :

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-Negatywna-wycena
    -zaangazowania-firm-w-opcje-FX-to-ok-4-5-mld-zl-w-po
    l-IV-1943936.html

    Anatol

  • 10. Data: 2009-07-08 08:03:39
    Od: "pluszowy miś" <s...@g...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > finansów?
    >
    > p.s. Jeżeli dla Ciebie autorytetem jest J.Szewczak - były doradca

    Dla mnie obecna ekipa rządząca to takie "nadmuchane balony", wielcy z
    zewnątrz, wnętrze puste, powietrze to ich PR, brakuje tylko igły która
    przedziurawiłaby ten PRowy balon, broni ich bowiem pancerz mediów... pozdr
    :)