  • 31. Data: 2007-09-19 17:53:33
    Temat: Re: Kiedy chip w Citi?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > Mogę przynajmniej probować składać reklamacje, obejmuje mnie domyślne
    > ubezpieczenie itp. pewnie i tak psu na budę ale przynajmniej jest cień
    > szansy.

    Tak samo jak przy PINie.

    > Czy ja się mylę, że żelaznym punktem wszystkich regulaminów
    > kart płatniczych jest: "BANK NIE PONOSI ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA
    > TRANSAKCJE WYKONYWANE Z WYKORZYSTANIEM PIN'u NAWET JEŚLI ZGŁOSZONO
    > KRADZIEŻ KARTY" lub coś w tym guście?

    Takie rzeczy takze rozstrzygalby sąd, a on nie wierzy slepo
    regulaminom. Nie zebym akurat byl przekonany ze sąd zdecyduje na korzysc
    klienta.

    Ale zanim to nastapi, karta musi zostac skradziona. W przypadku paska
    wystarczy go skopiowac.

    > Transakcja z PIN = całkowity brak jakichkolwiek reklamacji

    Przeciez mozna napisac reklamacje takze na PIN.

    > Jestem za chipem, ale boje się, że jego wprowadzenie polepszy sytuacje
    > banków kosztem klientów. Choćby dlatego że bezpieczeństwo chipa w
    > stosunku do paska jest chwilowe. Każde zabezpieczenie tego typu
    > zostanie w końcu załamane.

    Karty procesorowe sa lamane. Nie chodzi o to, ze nie da sie ich zlamac,
    ale o to, ze jest to o rzedy wielkosci trudniejsze.

    Cos takiego jak porownanie drzwi z papieru i z calowej blachy.
    Jedne i drugie da sie rozwalic.

    > Co nie znaczy że nie należy go wprowadzać,
    > złodziejom trzeba życie utrudniać. Tylko, że powiedzmy za 5 lat KK
    > będą miały bezpieczeństwo mniejszy niż dzisiejsze debetówki, te
    > przynajmniej wymagają każdorazowej autoryzacji.

    Dzisiejsze "debetowki" w ogole nie maja zadnego bezpieczenstwa,
    jesli ktos skopiuje pasek. Mozna mowic o ew. szczesciu ale nie
    o bezpieczenstwie.
    --
    Krzysztof Halasa