eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKilka pytan przed egzaminem z "Bankowosci"... Prosze o pomoc... › Kilka pytan przed egzaminem z "Bankowosci"... Prosze o pomoc...
    From: Tam Tam <ttamtam@[sth_to_cut]wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kilka pytan przed egzaminem z "Bankowosci"... Prosze o pomoc...
    Date: Tue, 1 Jun 2004 23:37:57 +0200

    Witam...

    Byc moze to NTG... Jesli tak, to przepraszam i wyjasniam te
    niestosownosc... Mianowicie - mam w piatek egzamin z przedmiotu zwanego:
    "Bankowosc"... Nie udalo mi sie znalezc grupy, ktora bylaby powiazana z
    "teoretycznym" nurtem tychze zagadnien, postanowilem wiec zadac owe pytania
    "praktykom"... Ponadto - czerpiac doswiadczenie z pomocy, jaka juz kiedys
    zostala mi tu udzielona (odnosnie wspolczynnika wyplacalnosci) - pozwole
    sobie zadac kilka pytan proszac o odpowiedz...:-)

    1. "Prawo bankowe" definiuje "pieniadz elektroniczny", podajac 4 kryteria,
    jakie powinien tenze spelniac... A moje pytanie to: Co - np. - jest
    pieniadzem elektronicznym...?

    2.Jaka jest maxymalna wysokosc stopy rezerw obowiazkowych w Unii
    Europejskiej...?

    3. Jakie banki sa bankami zagranicznymi po 1. maja br....? Prosze o
    przyklady... - definicje znam na pamiec...:-)

    4. Jak brzmi definicja "rozliczen"...?

    5. Mam podane 3 wskazniki oceniajace bank: ROA - Return on Assets, ROE -
    jak sie nazywa...? oraz Aktywa/Kapital wlasny - czy ten ma jakas nazwe...?

    6. Co oznacza termin "sekurytyzacja"...?

    7. Podana definicja "euroobligacji" - obligacje emitowane w walucie innej
    niz pieniadz kraju w ktorym sa wypuszczane... Definicja "obligacji
    zagranicznych" - obligacje emitowane przez cudzoziemcow na krajowym rynku
    kapitalowym... I pytanie - czy obligacje wyemitowane w EUR przez Niemca na
    polskim rynku kapitalowym to rownoczesnie "euroobligacje" i "obligacje
    zagraniczne"...? Jesli nie - to co to jest..?

    8. Czy w PL dziala jakas "agencja" banku zagranicznego...?

    9. Co jest przykladem "banku afiliowanego"...?

    10. Co jest przykladem "oddzialu zagranicznego"...?

    11. Co jest przykladem "baku pomocniczego (filii)"...?

    12. A co - "banku konsorcjalnego"...? - mam na "niego" pewne "namiary"...
    Miescil sie w Warszawie (niedaleko Dworca Centralnego), "pochodzil" z
    Francji, mial z tym bankiem problemy prezes Europejskiego Banku Centralnego
    (domyslam sie, ze chodzi o Jean-Claude'a Trichiet)...

    Przepraszam za "rozwleklosc" postu... za - byc moze - nieadekwatnosc do
    tematyki grupy... I prosze o wyrozumialosc i pomoc...:-)

    Dzieki...

    Krzysiek