  • 11. Data: 2007-06-30 18:41:45
    Temat: Re: Koniec MC NG - pytanie
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MM napisał(a):
    > Pytanie w związku z wycofaniem MasterCard National Geographic przez
    > Raiffeisen. Jest karta MC NG, z datą ważności do 03/2009. W maju br.
    > przysłali informację, że będzie ważna tylko do końca sierpnia, oraz
    > nową kartę (już nie NG) z datą ważności 05/2010, na razie nieaktywną.

    A moge wiedziec czemu nie chcesz tej nowej karty Raiifeisen ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2007-06-30 21:03:33
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A moge wiedziec czemu nie chcesz tej nowej karty Raiifeisen ?

    Jedna z 3 kart, trochę "wciśnięta na siłę" (nie mnie, w rodzinie -
    ja się trochę zajmuję optymalizacją finansów, mówią na mnie "Zyta" ;)
    razem z VISA Nowa. Niepotrzebne ubezpieczenie. Cykl rozliczeniowy
    wybrany kiedyś dość przypadkowo, wypada gęsto między dwiema innymi
    kartami (20-24-1 dzień miesiąca), przez co (optymalnie wykorzystując
    GP) karta jest mało używana i może się załapać na opłatę roczną.

    Bardziej pasowałoby 1-10-20 dzień miesiąca, ale zmiana cyklu wymaga
    rozwiązania umowy i wydania nowej karty. Rezygnacja z ubezpieczenia -
    również tylko w formie pisemnej. Skoro utrudniają (nie da się na
    telefon), to może warto by pisemnie (skoro nalegają) zrezygnować
    i przenieść gdzieś indziej, tym razem pilnując cyklu rozliczeniowego
    i wyłączenia ubezpieczeń. Może da się zrezygnować, po prostu nic nie
    robiąc (nie uaktywniając nowej karty w miejsce MC NG)?

    Poza tym, w związku z inną kartą (przeniesienie z mBanku) Rafi mnie
    na starcie lekko wkurzył. Dostali wszystkie dane, o które prosili.
    Wyliczyli, że mogą dać limit 10000 zł na podstawie oświadczenia,
    bez zaświadczenia o zarobkach. Na tyle złożyłem wniosek, podając
    że interesuje mnie minimum 5000. Udałem się do oddziału (urwanie
    się z pracy itp.) mając wydruki 3 ostatnich wyciągów z KK mBanku
    i chciałem dać, ale wzięli tylko jeden, mówiąc że to wystarczy.
    Mijają 2 tygodnie i Rafi dzwoni, że jednak chcieliby 3 (dlaczego
    dopiero teraz, a nie jak byłem w oddziale?) "bo to jest kopia a nie
    oryginał" (oryginał = e-mail, papiery od mBanku dodatkowo płatne).
    Nic to, wydrukowałem wszystkie 12 jakie miałem (na wypadek, gdyby
    3 też były za mało) - w kopertę, poleconym do Warszawy (brak czasu
    na ponowną wizytę w oddziale). W końcu karta przyszła... z limitem
    2600 zł. Zdaniem konsultanta, "w systemie" mają że interesowało
    mnie minimum 1500 zł (a nie 5000) czyli zrobili wszystko dobrze.
    Wnioskować o wyższy limit można, ale tylko w oddziale, potrzebne
    zaświadczenie o zarobkach (gdyby wspomnieli wcześniej, to mogłem je
    dać od razu podczas pierwszej wizyty w oddziale).

  • 13. Data: 2007-07-01 09:15:10
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MM pisze:

    > Rezygnacja z ubezpieczenia - również tylko w formie pisemnej.

    Chodzi Ci o to ubezpieczenie:

    Opłata za ubezpieczenie spłaty zadłużenia = 0,25% salda zadłużenia na
    koniec cyklu rozliczeniowego

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 14. Data: 2007-07-01 10:21:56
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> wrote:

    > Opłata za ubezpieczenie spłaty zadłużenia = 0,25% salda zadłużenia na
    > koniec cyklu rozliczeniowego

    Tak, dokładnie to - nie jest obowiązkowe, choć w oddziale namawiają.

    Marek

  • 15. Data: 2007-07-04 16:28:05
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MM"

    > Tak, dokładnie to - nie jest obowiązkowe, choć w oddziale namawiają.

    opłaty za tą nową MC chyba tez na razie nie biorą, bo moja zona
    uaktywniła w maju a na koniec okresu w czerwcu żadnej opłąty nie
    potrącili
    - zanim zrezygnujesz zadzwon spytac jak z opłatą i rezygnacją z
    ubezpieczenia
    *** blad ***